Trance Energy word Energy zonder Trance. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 26-09-2010 16:30
Event organisatie ID&T?heeft besloten om de editie van 2011 van Trance Energy om te dopen in slechts 'Energy'.
Ondanks dat Trance Energy 1 van de toonaangevende trance feesten in de wereld is, en elk jaar weer volledig uitverkocht is, laat ID&T deze fabns, die het feest groot en bekend hebben gemaakt, in hun hempje staan.
De tijden dat ID&T hun nek uitstaken voor goede feesten is definitief voorbij, en alles gaat op safe, en moet een commercieel succes worden.
De organisatie gaat hiermee in zijn geheel vorbij aan een zeer grote groep liefhebbers van deze muziekstroming binnen Nederland, en ver daarbuiten want Trance Energy trok bezoekers uit heel Europa, en soms nog verder.
Ook is Trance wereld wijd nog immer de meest populaire dance stroming binnen de electronische dance muziek gezien het grote aantal fans, deejays en producers.
ID&T slaat hiermee de plank volledig mis door op de gebaande paden cverder te gaan en er net zo'n saai feestje van te willen maken als Sensation, wat ook al niet uitblinkt in orginaliteit, alleen het aankleden van de Arena is elk jaar een feest.
Ondanks dat ID&T vroeger de naam had een breed publiek te trekken door feesten te organiseren in Trance, House, Hardstyle en Techno, deze leidende rol is ID&T op het moment volledig kwijt geraakt.
Het is alleen nog uitgekauwde muziek met telkens (dezelfde)?terug kerende deejays die de kar moeten trekken en de kassa moeten doen rinkelen.
Zie hier, het einde van een ooit zo roemruchte organisatie begint zich af te tekenen door gebrek aan durf, karakter, liefde voor muziek en haar bezoekers?en visie.

ID&T is voor mij een afgedane zaak op deze wijze.

Check: http://www.youtube.com/watch?v=vP3pBf18qJU

What do you think about Trance Energy word Energy zonder Trance. ??

Vote :   

BennoRevelli    posted on 27-09-2010 18:17
Poster: EleMentcp

als je tiesto 250.000 geeft wil hij vast wel trance draaien voor een keertjeCool

Cool
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
MaximDJ    posted on 27-09-2010 18:44
Vind ik een nette redenatie van TE, die ik ook zeker kan begrijpen...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 27-09-2010 21:02
Poster: Snoey

Daar vul je dus echt geen jaarbeurs mee.?

Denk eerder aan Gareth Emery, Markus Schulz, Aly & Fila en John O Callaghan.?

Sjonge toch, ben ik blij dat ik de klassiekers onder de dj's ken, en weet wat ze betekend hebben zowel op DJ als producer gebied, en waar die gasten overal gedraaid hebben, plaatsen, feesten en Party's, waar die 5 softie's hierboven op geilen.

Ik dacht dat je meer respect zou hebben voor dergelijke DJ's Snoey
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 28-09-2010 18:16
De helft zegt mij niet eens wat en MIKE en Fijneman hebben hun hoogtijd allang gehad, hebben meegeprofiteerd in en voor het Ti?sto tijdperk. En die glorie tijden zijn voorbij.

Je moet kijken hoe de situatie op dit moment is, en niet hoe die 10 a 15 jaar geleden was. Zo run je geen bedrijf waar miljoenen in omloop gaan.
En dan moet je nu even gaan kijken waar die dj's die jij noemt op DIT moment draaien, en waar de dj's die ik noem op dit moment draaien.?

Verschil tussen jou generatie en de mijne, is dat vooral in de trance alles tegenwoordig via internet gaat. Kijk alleen al de hoeveelheid fora met het aantal actieve leden. En kijk naar bijvoorbeeld hoeveel vaste luisteraars ASOT elke week heeft. Die grote achterban is wel interessant, want deze zijn bereid om het vliegtuig te pakken om hun helden te zien.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 29-09-2010 03:37
Nee snoey, MIKE bvb draait elke week en meestal in't buitenland, is zeer succesvol nog als producer, net als die meeste anderen, en buiten Schulz, heb ik van die 3 andere nog nooit gehoord. Het verschil tussen jouw en mijn Generatie is simpel, wij reisde heel De wereld rond om de legandarische feesteilanden, underground party's, stranden, en clubs etc.. te kunnen meemaken, jullie generatie maakt het meestal alleen virtueel mee, want tgaat allemaal via internet, en als ineens internet uitvalt is't oei oei, geen trance beschikbaar.?
ArCee    posted on 29-09-2010 09:09
Bekend verhaal Tech, in de tijd dat ik geinfecteerd raakte met het HOUSE virus gingen we door heel Nederland om Dimitri te kunnen en zien draaien. Elke week uit ons plaat op de meest obscure plekken denkbaar, maar man, man, wat een tijd die helaas nooit meer terug komt nu alles rete commercieel is geworden.
Tegenwoordig hoor je in elke club dezelfde (commerciele)?house deuntjes. Enige verschil is dat in de 1e tent dj A ze speelt, en in tent 2 draaid dj B ze, in een iets andere volgorde. Meer verschil zit er niet meer in de verschillende clubs.
Tappen allemaal uit het zelfde vaatje tegenwoordig, niemand durft zijn nek meer uit te steken, allemaal meeliften op dezelfde commerciele hype, want alleen de inkomsten tellen.

In de tijd dat wij feesten afgingen en zelf organisserde deed je echt om de muziek. Het was altijd afwachten hoeveel erop af kwam, en of het zou lopen, maar met 50 man was het feest net zo geweldig als met 500 man.
De tijd van feesten draaien vanuit een ideologie is over, zelfs de party gangers denken anders.
Gelukkig heb ik mijn herinneringen nog..........................zei de ouwe bok Cool
TimoV    posted on 29-09-2010 16:19
Poster:?Freez
Trance loopt sowieso op zijn einde. Komt bar weinig fatsoenlijks uit de laatste maanden..

Bullshit, komt meer dan genoeg goeds uit Happy, laughing
Moet je wat vaker Youtube doorzoeken, en luisteren naar radioshows.

Poster:?Tekhead

Sjonge toch, ben ik blij dat ik de klassiekers onder de dj's ken, en weet wat ze betekend hebben zowel op DJ als producer gebied, en waar die gasten overal gedraaid hebben, plaatsen, feesten en Party's, waar die 5 softie's hierboven op geilen.

Ik dacht dat je meer respect zou hebben voor dergelijke DJ's Snoey

Die 5 ''softies'' zijn anders grote Trancehelden die ook over de hele wereld draaien, en ook op Ibiza in de grootste clubs. Vroeger was alles anders, en de klassiekers van toen zijn er nu (haast) niet meer, erg jammer .. maar dat is de realiteit.

Poster:?Snoey
Dit heeft te maken met ASOT500, dat op dezelfde datum is als Trance Energy. Dus alle grote djs zijn al bezet, en e buitenlandse menigte gaat daar op af.

En hoe weet jij dat ASOT 500 op de datum van Energy zal vallen?

Poster: Snoey

En dit jaar valt het gelijk met ASOT 500, en aangezien Tiesto geen trance meer draait, heeft Armin geen concurrentie meer. Dus wie ga je dan nog neerzetten?

Maar we zullen zien Winking my eye

Grote Trancehelden? Bijv. degene die al aangegeven zijn (Gareth Emergy, John O'Callaghan).
Eeenn Sean Tyas, tyDi, Mat Zo, Daniel Kandi, Above & Beyond .. wat ander minder bekend talent.
Er is zoveel Trancetalent in de wereld joh, dat kun je niet tellen.

Maar oke, al met al is het heel jammer dit.
Ik hoop toch echt dat die ''rode draad'' vol op te horen zal zijn.
Ze hadden er niks aan moeten veranderen .. geweldige naam, geweldig genre, geweldige line-up.
Dom, dom, dom. Domste beslissing ooit om dit te veranderen.
MaykFroix    posted on 29-09-2010 17:16
@TimoV

Laat ik het anders formuleren dan: Trance is veel te soft geworden en die ellenlange breaks van zo'n 2 a 3 min. zijn ook helemaal niks voor op een feest. Dat is meer luister-muziek. De oude trance sound waar ik van hield met die power erin begint uit te sterven. En ik kan dat denk ik wel weten, want er zijn weinig mensen die zo'n grote trance-collectie hebben als ik heb.

Ik weet dat ik weer flink wat kritiek krijg over deze opmerking, maar zo voelt het gewoon voor mij. Tegenwoordig heb ik veel meer plezier met het luisteren en draaien van house en download ik sinds een week of 2 bijna geen trance meer. En dat komt echt door al die softe zooi die Armin van Buuren en doorheen probeert te duwen bij iedereen.
User edit by MaykFroix on 29-09-2010 @ 17:19:16 (39%)
Tekhead    posted on 29-09-2010 17:50
Poster: ArCee
Bekend verhaal Tech, in de tijd dat ik geinfecteerd raakte met het HOUSE virus gingen we door heel Nederland om Dimitri te kunnen en zien draaien. Elke week uit ons plaat op de meest obscure plekken denkbaar, maar man, man, wat een tijd die helaas nooit meer terug komt nu alles rete commercieel is geworden.
Tegenwoordig hoor je in elke club dezelfde (commerciele)?house deuntjes. Enige verschil is dat in de 1e tent dj A ze speelt, en in tent 2 draaid dj B ze, in een iets andere volgorde. Meer verschil zit er niet meer in de verschillende clubs.
Tappen allemaal uit het zelfde vaatje tegenwoordig, niemand durft zijn nek meer uit te steken, allemaal meeliften op dezelfde commerciele hype, want alleen de inkomsten tellen.

In de tijd dat wij feesten afgingen en zelf organisserde deed je echt om de muziek. Het was altijd afwachten hoeveel erop af kwam, en of het zou lopen, maar met 50 man was het feest net zo geweldig als met 500 man.
De tijd van feesten draaien vanuit een ideologie is over, zelfs de party gangers denken anders.
Gelukkig heb ik mijn herinneringen nog..........................zei de ouwe bok Cool

Ben gelukkig geenb liefhebber van die rete commercieele house en trance, maar van techno, en gelukkig zijn er nog van die gezellige smoezige clubs, waar alles om de muziek draait. En onze herinneringen nemen we mee in ons graf, want we kunnen de jongeren erover vertellen hoe het voelde, maar het gevoel blijft voor ons, en dat is wat telt.

Amen ! Cool
EleMentcp    posted on 07-10-2010 09:24
nou effe kicken dan maar, maar ik las vannochtend in de spits dat de line up als volgt is:

Tiesto, Ferry Corsten, Eddie Halliwell, Marco V, Sander Kleinenberg, Wolfgang Gartner, Jochen Miller, Aviici
versprijd over 3 zalen.

De rest wordt om 12:00 bekend gemaakt!
Ywe    posted on 07-10-2010 10:16
CONNECT
Ferry Corsten
ATB
Simon Patterson
Jochen Miller
Kutski
Lange
Airbase

EXECUTE
Eddie Halliwell
Marco V
Sander Kleinenberg
Tocadisco
Wolfgang Gartner
AN21
Hardwell

PLAY
Ti?sto
Sander van Doorn
Avicii
Moguai
Wippenberg

Valt dus reuze mee

'De namen uit de CONNECT room hebben weinig introductie nodig. Met alleen al een extra lange set van Ferry Corsten en Jochen Miller - als dirigent van ENERGY's anthem 'Classified' - weet deze area zich verzekerd van een meer dan indrukwekkende muzikale invulling. Tel daarbij op het kenmerkende geluid van Simon Patterson en de uitkomst is er een voor in de boeken.

In de EXECUTE room staat een gemengd gezelschap van artiesten, herkenbaar aan een stevige cross-over sound ? van trance tot electro met Marco V die zich als pionier al jaren hard maakt voor deze mix van geluiden. Artiesten die met baanbrekende producties een geheel eigen 'DNA' hebben gecre?erd zoals Wolfgang Gartner die Beethoven's Vijfde Symphonie verrassend onder handen heeft genomen.

De PLAY room wordt bemand door een vijftal artiesten, die zich niet in een hokje laten stoppen. Zowel Ti?sto als Sander van Doorn als Avicii hebben hun blik op de toekomst gericht. Ti?sto : 'Ik vind het belangrijk om je continue te blijven ontwikkelen als artiest. Trance blijft mijn rode draad maar ik ben meer eclectisch gaan produceren en draaien. De makkelijkste weg is om altijd voort te blijven borduren op een muzikale succesformule, maar ik zoek meer diepgang en in mijn ogen dus vooruitgang.' Sander van Doorn heeft altijd al bestaande hokjes op de schop genomen, met remixen voor bands als The Killers en Depeche Mode. Hetzelfde geldt voor Avicii, die in 2009 de prestigieuze Breakthrough DJ/Producer award won.

Alle DJs zijn op hun manier voorvechters van het verfrissende geluid waar ENERGY voor staat
User edit by Ywe on 07-10-2010 @ 10:18:28 (100%)
Bvanleeuwen    posted on 07-10-2010 11:19
Dat is verdorie geen zure lineup woohooo Cool
MaykFroix    posted on 07-10-2010 12:32
Ik moet zeggen dat het een goede en verfrissende line-up is! Een gevarieerde line-up waarbij je zeker weet dat je veel verschillende stijlen zult horen.
User edit by MaykFroix on 07-10-2010 @ 12:44:15 (100%)
MaD    posted on 07-10-2010 20:10
Ik vind het maar Kutski, ben bang dat je uiteindelijk een event krijgt wat het allemaal n?t niet is.... Ook omdat je doelgroep ineens aardig anders wordt dan bij Trance Energy...
noadja.com /// aboveall.nl
ccc    posted on 07-10-2010 23:21
Tja ik vind de line up ook wel dik.
Zeker omdat mijn vrienden nu waarschijnlijk ook mee gaan.

Alleen trance vinden ze niets. Dus dit wordt em misschien toch.
Winston    posted on 08-10-2010 01:17
Poster: MaD
Ik vind het maar Kutski, ben bang dat je uiteindelijk een event krijgt wat het allemaal n?t niet is.... Ook omdat je doelgroep ineens aardig anders wordt dan bij Trance Energy...

Ja maar Kutski is juist heel leuk ......? denk ik ..... Cool Anders Wippenberg zekers Cool

Cool
Tic Toc
Dolivieira    posted on 08-10-2010 07:29
Hier geld net zo als op I Love Techno. De hokjes zijn aan het vervagen. Al moet ik aan de line up zien dat trance toch de boven toon is. En zeker geen verkeerde Line Up is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djroy16    posted on 08-10-2010 09:35
Het zal ongetwijfeld een topfeest blijven, en de heren van ID&T weten vast wel waar ze mee bezig zijn.

Vele mensen waren klaagde over de magerige aankleding van Sensation dit jaar, maar ik vond de sfeer 10x beter als alle andere keren.

Het kan soms geen kwaad om je concept een nieuwe look te geven en ook is een stapje terug te doen in show elementen. gewoon weer een beetje terug naar de basic...
Ook de crisis speelt nog een rol. Veel grote merken hebben op dit moment niet het budget om duizenden ( waarschijnlijk 100 duizenden ) euries te sponseren. Dit verklaart misschien waarom sommige organisaties op safe gaan draaien.

Ik hoop dat ik een kaartje kan bemachtigen, want ik denk dat het gewoon weer een topper gaat worden.
Winston    posted on 08-10-2010 17:30
Een feest met een naam waarin de naam van een muziekstijl voorkomt zal altijd dit probleem hebben dus. Een muziekstijl leeft meestal, blijft nooit hetzelfde. En op een bepaald moment vindt men dat de naam voor die muziekstijl moet worden veranderd.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.329 days.
 Post CommentThat would be 177.6 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

102 Users online: 11 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 62.165
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.916