Fuiven/feestjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 23-09-2010 19:26
Ik heb een vraag die direct gericht is aan mensen die zelf al fuiven/feestjes hebben georganiseerd met meerdere dj's die na mekaar draaien.
Zorg je dan zelf voor de gear of doen de dj's dat?
Als de organisator zelf voor de gear zorgt, is dat dan moeilijk voor dj's om zich aan te passen aan andere gear?
Als het niet zo is, hoe blijft de muziek spelen als er van gear wordt gewisseld?
Let the magic begin

What do you think about Fuiven/feestjes ??

Vote :   

DJ_OB    posted on 23-09-2010 19:37
Als je gewoon meerdere dj's op een avond inhuurt die niet bij elkaar aangesloten zijn zal je gewoon zelf de gear moeten regelen.

Als jij gewoon de goede gear huurt en zorgt dat je weet wat de djs nodig hebben (bijv. platen en/of cd spelers) kun je heel de avond met dezelfde gear doen.

Zo werkt het ook gewoon in discotheken, de origanisator/locatie zorgt voor de gear en de dj's wisselen elkaar gewoon af.
p-wee    posted on 23-09-2010 20:09
heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat als er dj's op n feestje draaien deze wel met de standaard gear overweg kunnen?? als de organisator de gear regelt hoeft niet iedereen zn gear mee te sjouwen + het lijkt me ook niet handig als er de hele avond aan- en afgekoppeld wordt..
en denk?dat het ook afhangt van het aantal dj's dat gepland staan.

+ hoe professioneel of niet wordt dit gedaan?

geef je gewoon n feest met n paar maten kun je toch gewoon ff overleggen of mensen op 1 set willen draaien of ieder zn eigen spul wil?

but hey, that's just me en ik ben zeker geen pro!
Tomazos    posted on 23-09-2010 20:13
Poster: Bonchanoize
Ik heb een vraag die direct gericht is aan mensen die zelf al fuiven/feestjes hebben georganiseerd met meerdere dj's die na mekaar draaien.
Zorg je dan zelf voor de gear of doen de dj's dat?
Als de organisator zelf voor de gear zorgt, is dat dan moeilijk voor dj's om zich aan te passen aan andere gear?
Als het niet zo is, hoe blijft de muziek spelen als er van gear wordt gewisseld?

Daarom is er een standaard:

Pioneer djm 800
2a3 x Pioneer cdj 100 mk3

dit zal ook in de Rider vermeld worden die je van de artiesten zult gaan krijgen,
als ze geen rider inleveren waar dit instaat, dan verwachten ze bovenstaande
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ThijsG    posted on 23-09-2010 20:20
Ik heb toch echt een keer 3 minuten gewacht op een gearswitch van angerfist. Compleet onnodig lijkt mij.

Normaal inderdaad logischer een standaardset zoals Tomasoz zei. Maar er bestaan toch vast wel DJ's die alleen met een eigen stukje gear draaien? (Richie Hawtin). Moeten die dan hun gear van te voren op een andere ingang op de versterker zetten en snel zijn ofzo?
XMatiC    posted on 23-09-2010 20:21
Als elke dj zijn eigen gear gaat meenemen..?
Dan duurt het lang om over te schakelen naar een andere dj.
De standaard cd speler set is meestal ;?
2x Pioneer CDJ 1000MK3
1x Pioneer DJM 800

Elke dj kent die en hoeft alleen zijn eigen hoofdtelefoon in te steken en hij kan starten.

www.youtube.com/LennertDJ
eekaat    posted on 23-09-2010 20:33
toch zelf al een paar keer tegengekomen dat de organisatie geen CDJ's wou zetten. Oplossing: eigen materiaal mee en enkel zelf gebruiken...

Pioneer is zowat de standaard dus de dj past zich daar aan en niet andersom Happy, laughing

Het enige dat problemen geeft is als er twee laptopdj's achter mekaar moeten. Kabels omsteken, testen of de pc het signaal goed ontvangt enzo, iets dat niet altijd feilloos gebeurt...

gelukkig bestaat daar zoiets voor: Rodec Patch live
polly    posted on 23-09-2010 20:48
Poster: Tomazos

Daarom is er een standaard:

Pioneer djm 800
2a3 x Pioneer cdj 100 mk3

dit zal ook in de Rider vermeld worden die je van de artiesten zult gaan krijgen,
als ze geen rider inleveren waar dit instaat, dan verwachten ze bovenstaande

doe er maar 1 nulletje bij Cool
DaCompra    posted on 23-09-2010 20:49
Poster: ThijsG
Ik heb toch echt een keer 3 minuten gewacht op een gearswitch van angerfist.

wie gaat er dan ook wachten op angerfist?Cool haha sorry.

@ TS: Gewoon 2x CDJ1000 MK3 & DJM 800 neerpleuren, daar kan elke dj wel mee leven.
Bonchanoize    posted on 23-09-2010 21:19
Dus eigenlijk heb ik als midi-dj bijna geen enkele kans om iets te doen buitenshuis.
Let the magic begin
Mixt-Ape    posted on 23-09-2010 21:27
Nope! Idd
Bonchanoize    posted on 23-09-2010 21:33
Poster: Mixt-Ape
Nope! Idd

Dat hebben ze mij ook niet gezegd toen ik DJR raadpleegde voor een eventuele aankoop :P
Let the magic begin
niiicola    posted on 23-09-2010 21:39
Met een drive-in wel LOL
Gewoon.
Mixt-Ape    posted on 23-09-2010 21:39
Je kan natuurlijk wel buiten de deur draaien, maar laat je MIDI gedoe dan thuis en draai met CDtjes ofzo...
Dolivieira    posted on 23-09-2010 21:49
Ben ik het niet met je eens Mixt-Ape. Ik zie steeds vaker de Laptop verschijnen in de booths. Ik doe het ook namelijk.

Maar over standaard gesproken. Dat zijn nog steeds de DJM800 met 2 of 3 CDJ1000MK3. Of als er met draaitafels gedraait wordt?2 of 3 Technics SL1200/1210 MK2 of hoger.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 23-09-2010 21:50
Laptop wel, maar geen controller ofzo...
Dolivieira    posted on 23-09-2010 22:05
Ja dat valt ook wel mee. Je moet het wel aankodigen als je iets mee neemt dan kunnen ze rekening met je houden. Ik heb bevoorbeeld altij mijn Kontrol X1 bij me.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 23-09-2010 22:05
Tuurlijk kun je ook in de club aankomen met MIDI. Alleen moet je een een beetje tot een heleboel gear meesjouwen en in en uitpluggen.
Tic Toc
Bonchanoize    posted on 23-09-2010 22:29
Poster: Mixt-Ape
Je kan natuurlijk wel buiten de deur draaien, maar laat je MIDI gedoe dan thuis en draai met CDtjes ofzo...

Ja, de reden dat ik met midi draai, is natuurlijk omdat ik niet kan met cd's draaien. Ik ben nu een beetje aan het leren beatmatchen met mijn reloop, maar dat is toch hetzelfde niet. (Ik heb btw ook geen cd's, alles staat op mijn harde schijf)
Let the magic begin
djmathijs    posted on 23-09-2010 23:23
Met de cdj 2000 zul je over eentijdje in bijna alle clubs ook gewoon een usb stickje meenemen en die in de cdj pluggen.
Bonchanoize    posted on 24-09-2010 09:28
Zou dat ook lukken met een harde schijf?
En als je hem plugt in de ene cdj, kun je de tracks dan ook afspelen in de andere cdj?
(Sorry ik ben echt newb)
Let the magic begin
Gagarin12    posted on 24-09-2010 12:16
Poster: Bonchanoize
Zou dat ook lukken met een harde schijf?
En als je hem plugt in de ene cdj, kun je de tracks dan ook afspelen in de andere cdj?
(Sorry ik ben echt newb)

ja
Tomazos    posted on 24-09-2010 12:30
Poster: ThijsG
Ik heb toch echt een keer 3 minuten gewacht op een gearswitch van angerfist. Compleet onnodig lijkt mij.

Normaal inderdaad logischer een standaardset zoals Tomasoz zei. Maar er bestaan toch vast wel DJ's die alleen met een eigen stukje gear draaien? (Richie Hawtin). Moeten die dan hun gear van te voren op een andere ingang op de versterker zetten en snel zijn ofzo?

angerfist draait met Midi apparatuur, en soms 'live' (ter plekken dingen maken)
vaak hebben ze een sampler mee, als er dus geen ruimte is om in te pluggen moeten mensen even wachten,

meestal is dit een gevolg van een organisator die de Riders niet goed leest/plant,

dan weet je van tevoren al wat er om geplugt moet gaan worden, en kan je bijvoorbeeld de DJ set, en de Set van angerfist op een Master mengpaneel/inprik box pluggenHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ThijsG    posted on 24-09-2010 22:58
Ja moet niet zo moeilijk zijn toch. Allen kan het best dat je de normale set even netjes weg moet zetten en andere meuk in de plaats omdat het anders niet past..
Bonchanoize    posted on 25-09-2010 10:52
Ok, allemaal bedankt voor jullie antwoorden Happy, laughing
Let the magic begin

This is an old Topic

No new postings for 5.461 days.
 Post CommentThat would be 182 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

112 Users online: 71 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 73.863
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.836