beatmatchen op gevoel??? (6/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 12-09-2010 13:09
even een vraagske hoeveel mensen beatmatchen hier op gevoel (gehoor )?daarbij bedoel ik niet aflezen van een bpm counter of via pc
User edit by Oxy on 12-09-2010 @ 13:13:40 (8%)

What do you think about beatmatchen op gevoel??? ??

Vote :   

Gery    posted on 18-01-2011 10:57
Poster: Estacy
OEFENEN

en als je genoeg hebt geoefend, dan heb je het mis, want je kunt niet genoeg geoefend hebben. oefen todat je vingers automatisch gaan bewegen als je gear ziet. en ga dan oefenen.
 Cool
DJ - Producer
cross-over    posted on 18-01-2011 12:25
of je nou de bpm opschrijft, af leest van een schermpje of met een knop de beats gelijk zet zonder goede muziekkennis kom je niet. Al lopen de beats nog zo strak gelijk, als de melodie niet klopt is het niet om aan te horen.

En als je zoals ts het vraagt, op gevoel of aflezen, je zult altijd op gevoel (gehoor) moeten matchen - ook met sync knop.

Alleen jij als DJ kunt bepalen waar en wanneer de 2 (of meerdere) nummers goed samen gaan zowel in beats als melodie.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Dolivieira    posted on 18-01-2011 14:19
Dan nog vind ik dat je asl beatmix dj wel het beatmatchen onder de knie moet hebben. Ik zij in mijn eerste posts in deze topic ook al wat jij zegt. Er komt meer bij kijken dan alleen syncen of BPMs aflezen, En de 0.8% `regeling` moet je ook niet altijd van uitgaan. Sync knop ok. Maar beatmatchen moet je toch wel kunnen op gehoor kunnen doen. Want dan hoor je uit ook als de sync knop er flink naast zit. Wat als je BPM of BPM Meter niet klopt of de beatgrids niet kloppen. Oei Oei Oei. Dan sla je een Flater.

neem een voorbeeld aan Ritchie Hawtin. Deze man gebruik de syncknop. Maar hij gebruikt ook nog steeds zijn gehoor. Want zonder gehoor kom je er niet. En deze man die kan beatmachen. Deze man heb ik zo vaak achter de draaitafels gezien. En die kan echt strak mixen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-01-2011 @ 14:22:17 (52%)
DJADMIN    posted on 18-01-2011 14:30
Beatmatchen ? Was da ?!?!??

Cool
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
tparadise    posted on 18-01-2011 15:26
@ DJADMIN is dat een grapje?
mrmagix    posted on 18-01-2011 15:33
Poster: tparadise

Hij is bloedserieus?Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
-FLoriZ-    posted on 18-01-2011 15:37

RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
DJADMIN    posted on 18-01-2011 16:32
ik ben bloeddddd-----serieus !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Decepticon    posted on 19-01-2011 11:02
Ik maak er een combi van. Uiteraard check ik de bpm-counter, maar thank God heb ik het vroeger nog geleerd op gehoor...en dat doe ik nog steeds. Ook als de bpm counter gelijk aan geeft, maar mn gehoor geeft iets anders aan, dan volg ik?de laatste!
Xtremer    posted on 19-01-2011 11:23
Poster: Decepticon
Ik maak er een combi van. Uiteraard check ik de bpm-counter, maar thank God heb ik het vroeger nog geleerd op gehoor...en dat doe ik nog steeds. Ook als de bpm counter gelijk aan geeft, maar mn gehoor geeft iets anders aan, dan volg ik?de laatste!

Zo doe ik het ook. Zo werken de meeste DJ's tegenwoordig volgens mij.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
tparadise    posted on 23-01-2011 13:44
Denken jullie nou echt dat beatmatchen het enige is wat een dj doet, het interesseert mij echt niet of de dj op gehoor doet of met counter, uiteindelijk doet iedereen op gehoor en als de bpm niet kloppen moeten bij draaien maar uiteindelijk klinkt het goed, zo heeft ieder zijn manier.
het gaat om de platenkeuze,timing en of je de zaal mee krijgt
Sandr    posted on 23-01-2011 14:57
etc etc

Ik geloof dat dit in de afgelopen 6 pagina's wel vaker voorbij is gekomen. Om hier nou een heleboel mensen te herhalen op een manier alsof je iets baanbrekends zegt lijkt me niet helemaal gepast....

Als het je bedoeling was om afgelopen 6 pagina's samen te vatten dan moet je je post iets anders formuleren..
Play that funky music white boy....
tparadise    posted on 23-01-2011 16:12
Poster: Sandr
Ik geloof dat dit in de afgelopen 6 pagina's wel vaker voorbij is gekomen. Om hier nou een heleboel mensen te herhalen op een manier alsof je iets baanbrekends zegt lijkt me niet helemaal gepast....

Als het je bedoeling was om afgelopen 6 pagina's samen te vatten dan moet je je post iets anders formuleren..

Ik heb niet alle 6 pagina's gevolgt maar als ik wat reacties zag van mensen dacht ik afentoe wtf, maar als dit allemaal al gezegt is is mijn post overbodig.
TH3llC    posted on 24-01-2011 00:56
sinds ik met timecode draai moet ik toegeven dat ik wat teveel naar de beatcounters kijkCool
daarvoor lette ik er niet veel om omdat ik de meeste muziek die ik veel draai door en door ken (dus ook bpm)
maar timecode maakt beatmatchen echt veel veel sneller en als ze er eens naast zitten dan moet het natuurlijk op gehoor
Sjoewe    posted on 24-01-2011 01:29
Poster: TH3llC
sinds ik met timecode draai moet ik toegeven dat ik wat teveel naar de beatcounters kijkCool
daarvoor lette ik er niet veel om omdat ik de meeste muziek die ik veel draai door en door ken (dus ook bpm)
maar timecode maakt beatmatchen echt veel veel sneller en als ze er eens naast zitten dan moet het natuurlijk op gehoor

Herkenbaar. Moet wel zeggen dat als ik zo af en toe weer alleen met vinyl sta te draaien, dat ik het wel heel ontspannen vind allemaal. Trakor vuurt toch wel een hoop informatie op je af, maar je kan wel lekker doormixen daardoor.
TH3llC    posted on 24-01-2011 02:00
ik wouw timecode om 1 simpele reden.
om al mijn muziek ter beschikking te hebben.
en nu ik het heb (eigelijk is het onderweg maar omdat het zolang op zich laat wachten is het nu illegaal uit frustratie :p)
zijn er zoveel meer redenen dan alleen 'music mangement'
je moet nogaltijd beatmatchen maar het is zoveel makkelijker en sneller, en de waveform.. damn dat is handig!
Tekhead    posted on 24-01-2011 02:20
Denken jullie nou echt dat beatmatchen het enige is wat een dj doet, het interesseert mij echt niet of de dj op gehoor doet of met counter, uiteindelijk doet iedereen op gehoor en als de bpm niet kloppen moeten bij draaien maar uiteindelijk klinkt het goed, zo heeft ieder zijn manier.
het gaat om de platenkeuze,timing en of je de zaal mee krijgt

daar gaat het helemaal niet over ! TS stelt een specifieke vraag, en daar wordt meestal op geantwoordt.
Wat jij zegt weet iedere echte dj, maar dat werdt niet naar gevraagd,
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
tparadise    posted on 24-01-2011 07:02
Dan zal ik antwoord geven op de vraag als je dat zo graag wil, ik draai niet altijd op gevoel aangezien het met de cdj-350 zo makkelijk is gemaakt dat er zelfs een getal nog achter de komaa staat, alleen werkt die counter niet altijd goed en dan doe ik het op gehoor.
Bonchanoize    posted on 24-01-2011 08:20
1 getal achter de komma is niet te heel vet hoor, maar als je kan corrigeren op het gehoor, des te beter.
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 13-06-2011 18:45
Ik beatmatch op gevoel en heb pas 0,8% geleerd. Vind corrigeren alleen lastig maar ben hard aan het oefenen.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
DiVario    posted on 13-06-2011 18:53
Poster: TH3llC
ik wouw timecode om 1 simpele reden.
om al mijn muziek ter beschikking te hebben.
en nu ik het heb (eigelijk is het onderweg maar omdat het zolang op zich laat wachten is het nu illegaal uit frustratie :p)
zijn er zoveel meer redenen dan alleen 'music mangement'
je moet nogaltijd beatmatchen maar het is zoveel makkelijker en sneller, en de waveform.. damn dat is handig!

zeg je nu dat timecode sneller is?
hangt ervanaf wat je bedoelt..

kwa responstijd is het toch veel trager
Practise makes perfect!
MarcoMartinez    posted on 13-06-2011 18:56
Vroeger toen ik begon deed ik het op gehoor en gevoel omdat er toen alleen nog maar platenspelers waren.

Tegenwoordig doe ik het anders met een manier die 100% werkt en waarbij je een plaat binnen 5 seconden kan strak leggen.

Hoe ik het doe?

Ik zet de bmp counter op de cdj precies op de bpm laten we zeggen op 130,00
Ik schuif dan met de pitch van bv 128,4 naar precies 130,00 bpm.

En is de plaat sneller dan van bv 131,8 naar 130,00 bpm

Bij de volgende exact het zelfde en zo mijn hele set door.

Werk super goed en je hoeft soms alleen maar een klein beetje bij te sturen.?

Let op dit werkt dus alleen als je hele set dezelfde bpm heeft.?
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 13-06-2011 @ 18:57:20 (11%)
AdenFarleigh    posted on 13-06-2011 21:19
@ MarcoMartinez: Je hele set hetzelfde BPM? Hoe plan je dan je op en afbouw in?
Anyway; ik zorg dat ik Deck A op 0% pitch, en daarop stem ik deck B af, maak nooit stappen groter dan 2BPM +/- ivm precisie van CDJ's. Dan match ik onder de 5sec een plaat strak op de andere.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
mrmagix    posted on 13-06-2011 21:23
Poster: AdenFarleigh
Anyway; ik zorg dat ik Deck A op 0% pitch, en daarop stem ik deck B af, maak nooit stappen groter dan 2BPM +/- ivm precisie van CDJ's. Dan match ik onder de 5sec een plaat strak op de andere.

Allemaal goed en wel die max van 2 BPM verschil, maar als je zoals mij All-around draait is dat hel?Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MarcoMartinez    posted on 13-06-2011 21:24
Poster: AdenFarleigh

Ik zou zeggen luister eens naar wat van me demo's op soundcloud en je weet het.

Het is toch juist de plaatkeuze die de opbouw in een dj-set bepaald niet of het nummer nu 128 bpm of 132 bpm is imo.

Maar goed ik heb ook niet alle wijsheid in me,er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
www.djmarcomartinez.com

246 Users online: 20 Guests (226 Unknown)
Pages generated today : 55.422
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.796