Poster: Estacy
OEFENEN
en als je genoeg hebt geoefend, dan heb je het mis, want je kunt niet genoeg geoefend hebben. oefen todat je vingers automatisch gaan bewegen als je gear ziet. en ga dan oefenen.
Poster: tparadise
@ DJADMIN is dat een grapje?
Poster: Decepticon
Ik maak er een combi van. Uiteraard check ik de bpm-counter, maar thank God heb ik het vroeger nog geleerd op gehoor...en dat doe ik nog steeds. Ook als de bpm counter gelijk aan geeft, maar mn gehoor geeft iets anders aan, dan volg ik?de laatste!
etc etc
Poster: Sandr
Ik geloof dat dit in de afgelopen 6 pagina's wel vaker voorbij is gekomen. Om hier nou een heleboel mensen te herhalen op een manier alsof je iets baanbrekends zegt lijkt me niet helemaal gepast....
Als het je bedoeling was om afgelopen 6 pagina's samen te vatten dan moet je je post iets anders formuleren..
Poster: TH3llC
sinds ik met timecode draai moet ik toegeven dat ik wat teveel naar de beatcounters kijk
daarvoor lette ik er niet veel om omdat ik de meeste muziek die ik veel draai door en door ken (dus ook bpm)
maar timecode maakt beatmatchen echt veel veel sneller en als ze er eens naast zitten dan moet het natuurlijk op gehoor
Denken jullie nou echt dat beatmatchen het enige is wat een dj doet, het interesseert mij echt niet of de dj op gehoor doet of met counter, uiteindelijk doet iedereen op gehoor en als de bpm niet kloppen moeten bij draaien maar uiteindelijk klinkt het goed, zo heeft ieder zijn manier.
het gaat om de platenkeuze,timing en of je de zaal mee krijgt
Poster: TH3llC
ik wouw timecode om 1 simpele reden.
om al mijn muziek ter beschikking te hebben.
en nu ik het heb (eigelijk is het onderweg maar omdat het zolang op zich laat wachten is het nu illegaal uit frustratie :p)
zijn er zoveel meer redenen dan alleen 'music mangement'
je moet nogaltijd beatmatchen maar het is zoveel makkelijker en sneller, en de waveform.. damn dat is handig!
Poster: AdenFarleigh
@ MarcoMartinez: Je hele set hetzelfde BPM? Hoe plan je dan je op en afbouw in?
Anyway; ik zorg dat ik Deck A op 0% pitch, en daarop stem ik deck B af, maak nooit stappen groter dan 2BPM +/- ivm precisie van CDJ's. Dan match ik onder de 5sec een plaat strak op de andere.
Poster: AdenFarleigh
@ MarcoMartinez: Je hele set hetzelfde BPM? Hoe plan je dan je op en afbouw in?