beatmatchen op gevoel??? (1/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 12-09-2010 13:09
even een vraagske hoeveel mensen beatmatchen hier op gevoel (gehoor )?daarbij bedoel ik niet aflezen van een bpm counter of via pc
User edit by Oxy on 12-09-2010 @ 13:13:40 (8%)

What do you think about beatmatchen op gevoel??? ??

Vote :   

niiicola    posted on 12-09-2010 13:12
Ik denk dat zo'n 3 kwart van deze site dat doet...
Gewoon.
ElVrieso    posted on 12-09-2010 13:13
Ik heb het geleerd zonder counters dus ik kan het zonder, maar vaak als ik in clubs sta moet ik helaas bekennen dat ik de counters gewoon gebruik.. ;$
Bruno de Vries - @djelvrieso
ArCee    posted on 12-09-2010 13:16
Ik!!
Altijd gedaan, alhoewel ik de counter tegenwoordig gebruik om globaal naar de juiste beats te gaan, om vervolgens te fine tunen op gehoor. Gaat zelfs zover dat ik in nummertjes denk.
Voorbeeld: plaat draait op 140 bpm. Inkomende plaat staat op 138, dus pitch naar 1,45 toe en dan staat hij op 140 bpm. Dan even op voorafluistering laten meedraaien of alles klopt.
Zo heb ik meer cijfertjes in mijn hoofd waarvan ik weet dat de beats dan gelijk lopen.
Sluipt erin Cool
Estacy    posted on 12-09-2010 13:16
op cd spelers gebruik ik de 0.8% regel (lui he) maar op platenspelers 100% op gehoor (kan ook niet anders)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Oxy    posted on 12-09-2010 13:24
Poster: ArCee
Ik!!
Altijd gedaan, alhoewel ik de counter tegenwoordig gebruik om globaal naar de juiste beats te gaan, om vervolgens te fine tunen op gehoor. Gaat zelfs zover dat ik in nummertjes denk.
Voorbeeld: plaat draait op 140 bpm. Inkomende plaat staat op 138, dus pitch naar 1,45 toe en dan staat hij op 140 bpm. Dan even op voorafluistering laten meedraaien of alles klopt.
Zo heb ik meer cijfertjes in mijn hoofd waarvan ik weet dat de beats dan gelijk lopen.
Sluipt erin Cool

Dus meer aan het rekenen lol voor je een plaat er in mixt
ianroma    posted on 12-09-2010 13:28
Poster: Estacy
op cd spelers gebruik ik de 0.8% regel (lui he) maar op platenspelers 100% op gehoor (kan ook niet anders)

Haha ja ik doe mijn cd speler ook precies hetzelfde. Alleen het fine tunen doe ik natuurlijk op gevoel.
LouisCasper    posted on 12-09-2010 13:29

Same here!
http://www.louiscasper.com
niiicola    posted on 12-09-2010 13:38

Hoe werkt die regel eigenlijk?Cool
Gewoon.
Mathiz    posted on 12-09-2010 13:45
per 0.8% pitch (BIJ HOUSE (en vrienden) MEESTAL ALLEEN) gaat je song met 1 bpm omhoog dus als je weet dat de ene song 130 is en de andere 129 dan pitch je die tweede met 0.8 % en dan ben je bijna zeker dat ze gelijk lopen
niiicola    posted on 12-09-2010 13:47
Ok?, dat is dus alleen bij house en niet bij bv. hardstyle?
Gewoon.
Estacy    posted on 12-09-2010 13:52
nee, die 0.8% geld voor 120-130 bpm. daarboven/beneden zijn andere regels. kun je hier vinden
Gery    posted on 12-09-2010 13:58
hoe hoger je bpm hoe lager het procent moet zijn om met 1bpm te stijgen he.. Winking my eye

soit, ik vind dat elke dj dit moet kunnen/doen!
doe je dit niet moet je toch nog veel oefenen en een zekere tijd wachten tegen dat je jezelf dj mag noemen..

ooit dit geweten op een studentenfuif bij de (jonge) dj die voor mij de opbouw moest doen:

situatie: virtual dj + muis
platen mixen, totaal offbeat.. ik zeg, je platen lopen niet gelijk?

antwoord, toch wel kijk maar, de software zegt van wel...

*zucht* Cool
DJ - Producer
ThijsG    posted on 12-09-2010 14:10
Heb geen counters op mn CDspelers...op gehoor dus.
Oxy    posted on 12-09-2010 14:13
nee, die 0.8% geld voor 120-130 bpm. daarboven/beneden zijn andere regels. kun je hier vinden

nice even checken en in praktijk uitvoeren want meestal zit ik er? just? naast of? voor oftwel helemaal er naast lol moet maar eens horen hier??ik vind persoonlijk dat me andere mix kwa beatmatchen hier??goed ligt of niet Confused

@ thijsg: Zelfde hier wel op mijn mixer maar daar mag je niet naar kijken want klopt toch niet

@ Gery tja dat vind ik dus ook niks aan he aan pc mixen klein jongens kunnen dit ook daarom wil ik het beatmatchen??onder handen krijgen
Of topic Gery toevallig vroeger meegedaan aan tunings corolla E11 kende dan ook ne gery en die was ook van gent mss niet toevallig jij Happy, laughing
User edit by Oxy on 12-09-2010 @ 14:18:22 (85%)
Estacy    posted on 12-09-2010 14:35
MAAR: al gebruik je dit soort regels of sync knopjes, op gehoor kunnen is ook belangrijk. dan kun je HOREN of je plaat erlangs zit. zoals Gery al zegt, je software kan dan zeggen dat je tracks gelijkstaan, dat wil nog niet zeggen dat dat zo is.
main    posted on 12-09-2010 15:08
Poster: Gery
hoe hoger je bpm hoe lager het procent moet zijn om met 1bpm te stijgen he.. Winking my eye

soit, ik vind dat elke dj dit moet kunnen/doen!
doe je dit niet moet je toch nog veel oefenen en een zekere tijd wachten tegen dat je jezelf dj mag noemen..

ooit dit geweten op een studentenfuif bij de (jonge) dj die voor mij de opbouw moest doen:

*zucht* Cool

DAAR word ik dus boos om, dan ben je dus GEEN dj. dan ben je een computer nerd die weet hoe die vdj download.

ik gebruik ook de 0,8% regel (vooral laatste tijd), en altijd finetunen op gehoord
Xtremer    posted on 12-09-2010 15:48
Ik ben het eens met Gery, zelfde verhaal met VDJ noob meegemaakt. Zie het niet alleen als een prestatie dat je op gehoor kunt mixen, maar meer als gemak. Een beetje DJ weet dat ie zich niet eens druk hoeft te maken om VDJ's, een goede DJ vis je er zo tussenuit. Het hangt hoe dan ook niet alleen van je beatmatch af!

Zelf ben ik begonnen met vinyl, vervolgens geheel naar CD gegaan. BPM is handig, maar wat overbodig als je gewend bent op gehoor te mixen. Bij boekingen doe ik het dan weer wel, dit in verband met het contact met het publiek en het leuk mixen van je tracks.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Esmee    posted on 12-09-2010 17:13
Ik, de 0.8% regel is leuk, maar als je all round draait heb je dr geen hol aan. + Ik kon zelf aan gelijk zetten voordat ik dat trucje zelf otndekte. Ja oke, van 120bpm naar 128 is 8 x 8 = 64 + een beetje anders is het nog te traag, zo kom je er ongeveer wel uit, maar dan moet je wel net weten dat het 120 is, en ik weet niet zomaar ff een bpm uit me hoofd...
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 17:31
Ik mix als ik in Traktor mix gewoon meestal op de BPM counters, tenzij ie de bpm niet goed laad, dan luister ik gewoon goed.
Ik heb cd decks met BPM tap die er standaard 2 onder of boven zit of meer dus als ik daarmee mix dan moet het wel op gehoor.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
ArCee    posted on 12-09-2010 17:34
Poster: Oxy

Dus meer aan het rekenen lol voor je een plaat er in mixt

Telraampje erbij en al Cool
nils7    posted on 12-09-2010 17:50
Poster: ArCee
Ik!!
Sluipt erin Cool

Ik inmiddels ook whehehe.... lekker snel.. weet van veel platen de % uit me hoofd waar op ik ze gelijk kan zetten whahahah
main    posted on 12-09-2010 18:08
Poster: Esmee
Ik, de 0.8% regel is leuk, maar als je all round draait heb je dr geen hol aan. + Ik kon zelf aan gelijk zetten voordat ik dat trucje zelf otndekte. Ja oke, van 120bpm naar 128 is 8 x 8 = 64 + een beetje anders is het nog te traag, zo kom je er ongeveer wel uit, maar dan moet je wel net weten dat het 120 is, en ik weet niet zomaar ff een bpm uit me hoofd...

zelfde hier, ook zelf ontdekt haha, viel me op dat ik heel vaak op 0.8% hoger of lager uitkwam!
verder altijd en alles op gehoor
feestbeest    posted on 12-09-2010 18:49
Poster: Gery

*zucht* Cool

Ik zou daar gewoon bijna agresief van wordenTongue!
Leuk dat er nog meer mensen zijn die het zo tegenkomen tijdens het mixen. Op een gegeve moment zat ik de meestel house tracks met -1,6 te matchen en same withe 1,6%.(Dus van 128 BPM naar 130 BPM en andersom.
Sommige nummers hoef ik niet eens meer te matchen, dan weet je het gewoon al(Slechts bij enkele nummers!).
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
OneSixty    posted on 12-09-2010 19:39
nog nooit met die 0.8 regel gewerkt, klinkt in mijn oren als onnodig werk.
Ik zet hem via de counters snel op hetzelfde getal en dan finetunen, helemaal op gehoor kan ook maar dat duurt dan weer net ietsjes langer.

Vroeger?dekte ik mijn bpm counters af toen ik het leerde, aanrader?Happy, laughing
dj-zero    posted on 12-09-2010 21:32
Ik ben nog niet heel erg lang aan het beatmatchen dus ik gebruik de bpm counters iig om hem op de juiste bpm te zetten... maar daarna probeer ik wel altijd zo goed mogelijk op gehoor te fine tunen, en t wil al aardig lukken vind ik zelf:x (soms ook niet maargoed...)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

161 Users online: 3 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 3.243
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.366.161