Poster: ArCee
Ik!!
Altijd gedaan, alhoewel ik de counter tegenwoordig gebruik om globaal naar de juiste beats te gaan, om vervolgens te fine tunen op gehoor. Gaat zelfs zover dat ik in nummertjes denk.
Voorbeeld: plaat draait op 140 bpm. Inkomende plaat staat op 138, dus pitch naar 1,45 toe en dan staat hij op 140 bpm. Dan even op voorafluistering laten meedraaien of alles klopt.
Zo heb ik meer cijfertjes in mijn hoofd waarvan ik weet dat de beats dan gelijk lopen.
Sluipt erin
Poster: Estacy
op cd spelers gebruik ik de 0.8% regel (lui he) maar op platenspelers 100% op gehoor (kan ook niet anders)
op cd spelers gebruik ik de 0.8% regel (lui he) maar op platenspelers 100% op gehoor (kan ook niet anders)
nee, die 0.8% geld voor 120-130 bpm. daarboven/beneden zijn andere regels. kun je hier vinden
Poster: Gery
hoe hoger je bpm hoe lager het procent moet zijn om met 1bpm te stijgen he..
soit, ik vind dat elke dj dit moet kunnen/doen!
doe je dit niet moet je toch nog veel oefenen en een zekere tijd wachten tegen dat je jezelf dj mag noemen..
ooit dit geweten op een studentenfuif bij de (jonge) dj die voor mij de opbouw moest doen:
situatie: virtual dj + muis
platen mixen, totaal offbeat.. ik zeg, je platen lopen niet gelijk?
antwoord, toch wel kijk maar, de software zegt van wel...
*zucht*
Poster: Oxy
Dus meer aan het rekenen lol voor je een plaat er in mixt
Poster: ArCee
Ik!!
Altijd gedaan, alhoewel ik de counter tegenwoordig gebruik om globaal naar de juiste beats te gaan, om vervolgens te fine tunen op gehoor. Gaat zelfs zover dat ik in nummertjes denk.
Voorbeeld: plaat draait op 140 bpm. Inkomende plaat staat op 138, dus pitch naar 1,45 toe en dan staat hij op 140 bpm. Dan even op voorafluistering laten meedraaien of alles klopt.
Zo heb ik meer cijfertjes in mijn hoofd waarvan ik weet dat de beats dan gelijk lopen.
Sluipt erin
Poster: Esmee
Ik, de 0.8% regel is leuk, maar als je all round draait heb je dr geen hol aan. + Ik kon zelf aan gelijk zetten voordat ik dat trucje zelf otndekte. Ja oke, van 120bpm naar 128 is 8 x 8 = 64 + een beetje anders is het nog te traag, zo kom je er ongeveer wel uit, maar dan moet je wel net weten dat het 120 is, en ik weet niet zomaar ff een bpm uit me hoofd...
Poster: Gery
ooit dit geweten op een studentenfuif bij de (jonge) dj die voor mij de opbouw moest doen:
situatie: virtual dj + muis
platen mixen, totaal offbeat.. ik zeg, je platen lopen niet gelijk?
antwoord, toch wel kijk maar, de software zegt van wel...
*zucht*
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.