Poster: Xtremer
Als je je CDJ-2000's hebt ge-update naar de laatste versie hoef je vrijwel niet te luisteren. BPM is zo nauwkeurig dat je alleen maar hoeft te kijken.
Poster: Decepticon... En de rest:
Jammer...
Poster: Dolivieira
Ok snap ook niet waar we weer zo druk over maken hier.
De technologische ontwikkeling?gaat nu eenmaal erg snel, en je kunt er wel tegenin gaan maar in de praktijk blijkt dat je het beste gewoon mee kan gaan en andere manieren zal moeten verzinnen om je te onderscheiden.
Poster: Tekhead
meelopen met de kudde dus ?
Poster: AdenFarleigh
In mn onderbroek.
Gaat hier ook op gehoor.
Poster: Xtremer
... En de rest:
Wie zegt dat ik het ook gebruik? Staat niets over in mijn post. Geef alleen even aan dat de mogelijkheid er is en dat het nu ook mogelijk is voor je oma te draaien. Iedereen kan DJ worden hoor, start VDJ en een Hyves page, spam iedereen vol met je ge-autosyncde mix en start met verdienen. Zo moeilijk is het, maar zo hoort het niet! Echt beatmixen zonder gehoor is NIET mogelijk. Je moet er ten alle tijden bij blijven, zelfs met een 1 cijfer achter de komma BPM meter.
Goed voorbeeld is de laatste overgang van mijn nieuwe mixvideo, niets is perfect: LINK
Poster: DOPELAFUNK
draai met vinyl kan niet anders
vinyl de best
Poster: Decepticon
Ik zei iig niet dat je het gebruikte. Je zei dat er die functie op de CDJ-2000 zat. En daar reageerde ik op met: 'Jammer'.
Dit omdat (voor mijn gevoel!) het mooie deel van het deejayen, dat kunstje van op hetzelfde tempo krijgen van de muziek,?verloren gaat. Alles klar Xtremer?
Edit: zie dat dit topic een wat felle toon krijgt. Jammer, zoeken we een gezelliger topic op.
Poster: MaximDJ
Ik mix het...Zet eerst de BPM counters gelijk, daarna finetunen op gehoor....Denk dat dat toch wel een van de betere manieren is
Xtremer
Ik ook niet, er komt uiteindelijk veel meer bij kijken dan beetje beatmatchen
Poster: Tekhead
meelopen met de kudde dus ? Hoe ga je jezelf dan onderscheiden als kuddedier?van andere kuddedieren ? En de ontwikkelingen gaan snel, meestal te snel, en dit ten koste van de kwaliteit en betrouwbaarheid, zsm gear met massa's toeters en bellen op de markt gooien, T & B waar niemand op zit te wachten, maar waar we wel op zitten te wachten is de klank-kwaliteit, aangenamer, warmer, etc..., maar de fabrikanten hebben er geen oor naar. Het is dan toch ook niet te verwonderen dat DJ/producers, terug massaal gebruik maken van analoge muziekinstrumenten?voor hun nieuwe platen.
Poster: Illusion
BPM counters in het kontje stoppen en gewoon alles op gehoor doen. Zo leer je gewoon normaal de beat gelijk zetten via je gehoor. Zo train je je gehoor. Je HOORT dan direct het verschil tussen BPM. Dit moet je horen en met je gehoor gelijkzetten.
Poster: MaximDJ
Ik vind het altijd HEEL lastig om te horen of een track nou te snel of te langzaam loopt....Iemand nog tips om dat te ontdekken?
Poster: Gerdo
Als ik jou was zou ik je bpm counters afplakken.
succes
Poster: Winston
Laat de bpm counters gewoon open. Tape ziet er zo raar uit op je display en kun je andere info niet zien. Beter is het je ogen dicht te doen als je bezig bent te beatmatchen.
Poster: AdenFarleigh
Hmm. Het mooie deel van Deejayen vond ik altijd dat wanneer je overgang dusdanig strak verloopt dat het publiek uit z'n pannetje gaat...