beatmatchen op gevoel??? (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 12-09-2010 13:09
even een vraagske hoeveel mensen beatmatchen hier op gevoel (gehoor )?daarbij bedoel ik niet aflezen van een bpm counter of via pc
User edit by Oxy on 12-09-2010 @ 13:13:40 (8%)

What do you think about beatmatchen op gevoel??? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 13-09-2010 19:22
Poster: -FLoriZ-

Nu wil ik niet piepen, maar volgens mij was jij degene die amper wist wat een goed mengpaneel was, laat staan dat je dan een beetje fatsoenlijk kan beatmatchen.

goed opgelet he, lol
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
specialm    posted on 13-09-2010 21:21
Poster: -FLoriZ-

Nu wil ik niet piepen, maar volgens mij was jij degene die amper wist wat een goed mengpaneel was, laat staan dat je dan een beetje fatsoenlijk kan beatmatchen.

Ik wil ook niet piepen he,

Maar een goed mengpaneel heeft niks met beatmatchen te maken.

Nog altijd met de players en met je gehoor Happy, laughing
Lucalicious    posted on 13-09-2010 21:23
beatmatchen doe je volgens mij altijd wel met je gehoor, want ook al zet je het met bpm counters recht, je moet toch nog steeds luisteren of het wel echt precies klopt.
XMatiC    posted on 14-09-2010 00:25
Het is toch altijd op gevoel, en op gehoor ?
Of ga je echt bij elke track tappen en dan zo gelijk leggen ? ?
Ik luister mijn track en dan hoor ik meteen of die trager of sneller moet.
Dan doe ik dat dan uitgebreider checken en er zo dicht mogelijk op liggen met de pitch.
En dan beginnen in mixen en bijdraaien als het nog niet helemaal juist ligt.
www.youtube.com/LennertDJ
Xtremer    posted on 14-09-2010 09:39
Als je je CDJ-2000's hebt ge-update naar de laatste versie hoef je vrijwel niet te luisteren. BPM is zo nauwkeurig dat je alleen maar hoeft te kijkenCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Decepticon    posted on 14-09-2010 09:45
Poster: Xtremer
Als je je CDJ-2000's hebt ge-update naar de laatste versie hoef je vrijwel niet te luisteren. BPM is zo nauwkeurig dat je alleen maar hoeft te kijkenCool.

Jammer...Cool
User edit by Decepticon on 14-09-2010 @ 09:45:33 (1%)
specialm    posted on 14-09-2010 10:55

Uhumm waar blijft de kunst van het horen ?
Rusafli    posted on 14-09-2010 11:25

Geeft de cdj2000 dan ook alles achter de komma weer ?
BennoRevelli    posted on 14-09-2010 11:45
Poster: Rusafli

Geeft de cdj2000 dan ook alles achter de komma weer ?

??n decimaal na de komma. dus bv 128.1 of 130.3
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 14-09-2010 @ 11:46:09 (2%)
RickyRamirez    posted on 14-09-2010 12:26
Ik heb het zo geleerd. Veeeel fijner dan bpm counter die niet altijd klopt.
AdenFarleigh    posted on 14-09-2010 12:32
Poster: specialm

Uhumm waar blijft de kunst van het horen ?

In mn onderbroek.

Gaat hier ook op gehoor.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
specialm    posted on 14-09-2010 12:34
Poster: AdenFarleigh

In mn onderbroek.

Gaat hier ook op gehoor.

Nou niet helemaal hoor. Als je met een bpm Counter werkt

dan doe je eigelijk niks op gehoor
Sjoewe    posted on 14-09-2010 12:46
Wat een ontzettende non-discussie is dit zeg.?Cool
Iedereen gebruikt z'n gehoor, behalve Frankie Wilde, die kon het met z'n subwooferslippers?Cool
XMatiC    posted on 14-09-2010 16:14

Waar blijft dan de kunst..

dJORD    posted on 14-09-2010 17:07
Poster: XMatiC

Xtremer heeft nergens aangegeven dat hij het ook gebruikt, dus waar al dat commmentaar vandaan komt weet ik niet??
ThijsG    posted on 14-09-2010 17:49

Nou niet helemaal hoor. Als je met een bpm Counter werkt

dan doe je eigelijk niks op gehoor

Hmm die snap ik niet...
Hij zegt dat er niks van de kunst v/het horen overblijft en jij zegt dat hij fout zit, waarna je zijn mening versterkt?

specialm    posted on 14-09-2010 19:34
@t Thijs G

Als je met eem Bpm Counter werkt doe je het haast toch niet op gehoor je gebruikt het een beetje

Als je zonder werkt dan luister je ''Echt'' Goed naar de muziek
XMatiC    posted on 14-09-2010 19:38
Poster: dJORD

Xtremer heeft nergens aangegeven dat hij het ook gebruikt, dus waar al dat commmentaar vandaan komt weet ik niet??

Dat zei ik ook niet.
Ik zei waar de kunst dan blijft als het allemaal zo precies is aangeduid als iedereen er dan gaat naar kijken.
Tekhead    posted on 14-09-2010 22:02
Poster: XMatiC

Die hebben sommige fabrikanten al kapot gemaakt
Didier_Deluxe    posted on 14-09-2010 22:58
Poster: Tekhead

Die hebben sommige fabrikanten al kapot gemaakt

Wat een bende weners hier weer zeg.
Als jij als dj enkel perfect kunt beatmatchen dan ben je nog slechter dan mijn computer, want die kan het sneller en preciezer dan jij ooit zal kunnen. Dat de muziek gebeatmatched is, dat is een standaard voorwaarde, als ze niet voldaan is lijkt de set nergens naar, maar hoe ze voldaan wordt heeft geen enkele invloed op de kunst van het draaien. Als iemand 20 platen ter gelijker tijd kan beatmatchen heeft hij een hoop skill, maar dat maakt hem nog geen goede dj...

De fabrikanten geven ons vandaag veel meer dan wat we vroeger nog maar gezien hebben. Het is alleen aan de consumenten deze technologie ook goed te gebruiken!
De technologie maakt draaien vandaag goedkoper, gebruiksvriendelijker, makkelijker, uitgebreider en dus simpelweg beter dan dat vroeger ooit geweest is...
Rubn    posted on 15-09-2010 03:16
De fabrikant geeft ons ook technologie waarmee het zelf niet meer nodig is om een dj te betalen, die enkel op z'n sync + playknop moet duwen, voor een feestje. Maar dit wilt toch niet zeggen dat men het ook moet doen.

Ik ben totaal niet tegen het beatmatchen via computer of bpm aflezing na de komma, ik ben meer tegen hoe mensen het gebruiken of liever gezegd soms misbruiken.

Er zijn hier 2 soorten mensen voor mij. De ene die zegt, ja ik gebruik sync omdat het gewoon niet meer mogelijk is voor mij om met hetgeen wat ik wil doen (samples, vocals ect. door elkaar draaien) en dan nog eens te beatmatchen ook. Met andere woorden: Door gebruik van sync een meerwaarde wilt geven aan z'n set.
Of diegene die zegt, ja ik doe het gewoon omdat het zoveel gemakkelijker is om 2 simpele plaatjes in elkaar te mixen, zonder dat ik enige vorm van risico heb.
Ik krijg het op mijn heupen als ik de zoveelste dj bezig zie op een gig die gewoon plaat achter plaat legt met z'n sync knop. Dit vind ik totaal NOT done, en respect krijgt ge van mij hier zeker niet voor.
Ik ben benieuwd hoe diegene reageren als hun computer de beatgrid eventjes wat verkeerd zet.

Als je sommige sets hoort van 2many dj's, hoor je wel eens dat ze er een klein beetje naast zitten. Maar bij hun weetje te minste dat ze het allemaal live doen met cd's en dat er geen computer van te pas komt die het voor hen doet. Ik hoor dit veel liever dan iemand die naadloos een set draait dmv 'the famous sync button'.?

Er zit teminste wat risico aan verbonden. En dat is toch juist het toffe aan het dj zijn? De kick die je krijgt als je mix helemaal fijnloos loopt, mensen die hierop wild gaan, wetende dat dit door je eigen kunsten komt en dat het zo kon verkeerd lopen als je even niet op let...
User edit by Rubn on 15-09-2010 @ 03:19:52 (6%)
Tekhead    posted on 15-09-2010 05:06
+1
Dolivieira    posted on 15-09-2010 08:40

Als je met eem Bpm Counter werkt doe je het haast toch niet op gehoor je gebruikt het een beetje

Als je zonder werkt dan luister je ''Echt'' Goed naar de muziek

Praat geen poep, man.?Je heb ten alle tijden je gehoor nodig om te mixen. Of je nou zelf pitch of sync?of BPM counters gebruikt. ZOnder gehoor te gebruiken kan je niet mixen.??

En nog wat: Het gaat weer een dicussie Digitaal vs Analoog oftewel Pitchen Vs Syncen worden
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 15-09-2010 @ 08:42:42 (26%)
cross-over    posted on 15-09-2010 08:45
off-topic
inderdaad, elke keer weer dezelfde discussie?...? Cool

Het is toch altijd nog je platen/cd keuze en het inspelen op je publiek die de avond maken of breken.
Jij staat daar voor het publiek en niet andersom (tenminste bij de meeste van ons Cool).

on topic:
wat je ook doet met muziek, je gehoor heb je nodig samen met je gevoel voor de muziek.
Of je nu alles sync'd, handmatige gelijkloop, cut/paste, scratch, enz gevoel en gehoor gaan samen.

Zelfs me sync kan het nog zo goed gematched zijn (beat-wise) als de melody niet past is het nog k......
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 15-09-2010 @ 08:49:28 (98%)
no-rush    posted on 15-09-2010 08:46
mixen moet op gehoor anders ben je geen ''echte'' dj vind ik
syncen kan van mij weg gegooit worden

107 Users online: 23 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 34.030
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.404