hoe maak je nou een vette melodie(hardstyle)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

daanie    posted on 30-08-2010 23:21
ik ben al een half,a1jaar bezig met wat producen.
in flp(fruty loops xxl 9.03)
maar waar ik niet goed in ben is in een goede melodie te verzinnen voor hardstyle.
kunnen jullie mij aub helpen voor wat tips en zo...
ik wil het gewoon weg kunnen en wil het niet opgeven (had ik bijna gedaan).

dankje? en groetjes van daan.Cool

What do you think about hoe maak je nou een vette melodie(hardstyle) ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 31-08-2010 00:31
lol; gewoon een beetje spelen, je maakt mss 500 slechte voor 1 goede, maar zo gaat het nu eenmaal
er bestaat geen hoe maak ik een melodie, anders zouden alle melodien maar een beetje het zelfde zijn he
Dyno    posted on 31-08-2010 00:31
Heeeeeeeeel veel te vinden daarover op YouTube!

Graag gedaan en groetjes van Dyno. Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
no-rush    posted on 31-08-2010 00:38
1 ding : klooten dan kom je er wel niet te veel van youtube want dan word het een kopie, niet iets unieks

grz
TH3llC    posted on 31-08-2010 01:08
Poster: tek-zotic
je maakt mss 500 slechte voor 1 goede

zo is het nu eenmaal..
blijven problen en nog eens blijven proberen..
als je het blijft volhouden komt het vanzelf
XMatiC    posted on 31-08-2010 07:37
hoe maak je nou een vette melodie (hardstyle)
- Geen

In hardstyle moet geen melodie,
enkel een harde kick en duistere geluiden Winking my eye
Maarja Nu-Style dan..
Er zijn genoeg filmpjes die u dat tot in de kleinste details uitleggen Winking my eye
?
www.youtube.com/LennertDJ
martijno    posted on 31-08-2010 10:06
Poster: XMatiC
- Geen

Maarja Nu-Style dan..
Er zijn genoeg filmpjes die u dat tot in de kleinste details uitleggen Winking my eye

dat noem je Hardstyle die tegenwoordig veel word geproduceert. 'Nu-Style' bestaat niet, dat is door iemand verzonnen. Winking my eye
Dyno    posted on 31-08-2010 11:33
- Geen

.......

Met jou kan ik praten!! Cool
Heel irritant die melodietjes in de nieuwe hardstyle. Cool
En het lijkt inderdaad dat ze allemaal dezelfde YouTube filmpje hebben gebruikt als voorbeeld voor het maken van die melodieen. Klinkt allemaal hetzelfde.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
tek-zotic    posted on 31-08-2010 12:52
Poster: Dyno

Met jou kan ik praten!! Cool
Heel irritant die melodietjes in de nieuwe hardstyle. Cool
En het lijkt inderdaad dat ze allemaal dezelfde YouTube filmpje hebben gebruikt als voorbeeld voor het maken van die melodieen. Klinkt allemaal hetzelfde.

idd
zoals trancegenerators - Darkness will rule Cool
XMatiC    posted on 31-08-2010 22:44
Poster: martijno

dat noem je Hardstyle die tegenwoordig veel word geproduceert. 'Nu-Style' bestaat niet, dat is door iemand verzonnen. Winking my eye

Je moet het verschil toch een naam geven zoals bv hardcore - happy hardcore - industrial hardcore?
Full On Hardstyle/Nu-style of Early Hardstyle/Raw-Style
dp_    posted on 31-08-2010 22:51

En de term 'hardstyle' is niet verzonnen door iemand? CoolIedereen die ook maar een beetje in de hardstyle scene zit weet wat je er mee bedoelt, dus het bestaat (of je het nou leuk vind of niet...)
User edit by dp_ on 31-08-2010 @ 22:51:41 (2%)
martijno    posted on 01-09-2010 17:34
Poster: dp_
En de term 'hardstyle' is niet verzonnen door iemand? CoolIedereen die ook maar een beetje in de hardstyle scene zit weet wat je er mee bedoelt, dus het bestaat (of je het nou leuk vind of niet...)

tuurlijk niet, het staat allemaal bekend onder het kopje 'Hardstyle'.
feestbeest    posted on 01-09-2010 18:44
Je kunt het zien dat RAW-hardstijl gewoon de wat ouderen hardstyle is en als je het over hardstijl hebt meestal over de tegenwoordige melodieuze hardstijle praat. I'm i right? Correct me if im wrong.

Even, puur op de startpost, ik ben net begonnen met produce van hardstijl en ben nog bezig. wat doe ik om een vette melodie te krijgen? Simpel gewoon je melodie die je in je hoofd het omzetten op piano noten. Dan die noten op een synth zetten en dan wat creeren van wat jij zoekt.
Als je ideen zoekt, ga dan iets doen waarvan jij nou echt ideen krijgt. Bij mij is dat opschool nutteloos tekenen in me schriften, simpel maar het brengt me op ideeen. En dan heb ik me melodie de hele dag in me hoofdTongue En dan aan het eind van de dag, shit hoe hadt ik hem ookalweer precies bedacht?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 01-09-2010 @ 18:46:28 (63%)
dp_    posted on 01-09-2010 19:10

tuurlijk niet, het staat allemaal bekend onder het kopje 'Hardstyle'.

Dat klopt, maar om dan te zeggen dat de term nu-stijl niet bestaat...
Overigens is raw(hard)style gewoon recente hardstyle maar dan vaak zonder melodie of met juist een hele donkere melodie (Bijna alle rawhardstyle bevat gewoon melodie). Oude hardstyle valt vooral te herkenen aan de reverse bass.

Om maar ontopic te gaan: Misschien is het handig om bekende hardstyle melodien na te spelen zodat je een beetje door krijgt hoe zo'n melodie in elkaar kan zitten? Het maken van een melodie is uiteindelijk gewoon wat noten invoeren en door het te doen zul je er gewoon beter in worden Cool
XMatiC    posted on 01-09-2010 19:18
Laten we een hardstyle splitsing topic openen
om verder te gaan xd
no-rush    posted on 01-09-2010 19:23
Poster: dp_

Dat klopt, maar om dan te zeggen dat de term nu-stijl niet bestaat...
Overigens is raw(hard)style gewoon recente hardstyle maar dan vaak zonder melodie of met juist een hele donkere melodie (Bijna alle rawhardstyle bevat gewoon melodie). Oude hardstyle valt vooral te herkenen aan de reverse bass.

Om maar ontopic te gaan: Misschien is het handig om bekende hardstyle melodien na te spelen zodat je een beetje door krijgt hoe zo'n melodie in elkaar kan zitten? Het maken van een melodie is uiteindelijk gewoon wat noten invoeren en door het te doen zul je er gewoon beter in worden Cool

man ik hou van reverse bass.Cool

als je een leuk geluidje heb geeft het al een inspratie om daarvan een melodie temaken

bv il autogun heeft mooie geluitjes om een melodie optebouwen

grz
Illusion    posted on 02-09-2010 01:11

Je moet het verschil toch een naam geven zoals bv hardcore - happy hardcore - industrial hardcore?
Full On Hardstyle/Nu-style of Early Hardstyle/Raw-Style

Het is nog ALTIJD begonnen met NEW STYLE. De nieuwe hardstyle van nu wat nu ook wel NU Style wordt genoemd. Afgeleid van NEW STYLE.

RAW-Hardstyle bestaat niet, en valt gewoon onder het kopje NEW/NU-Style.

XMatic:
- Geen

enkel een harde kick en duistere geluiden?smile

En waarom moet er geen melodie in hardstyle? Omdat je van een volwassen (of ouder) persoon hebt gehoord dat dat de echte hardstyle is. Die tijd heb jij zelf niet meegemaakt, en je bent nog maar 13 jaar. Rond 2000 is hardstyle ontstaan en dat was toen jij 4 jaar was. Je moet het eerst beter begrijpen voordat je je mening klaar hebt en hier weer rond zit te spammen. Wordt er een beetje zat van deze posts die nergens over gaan. Dit is en blijft een voorkeur van eigen smaak voor de muziekstijl.

En het is onzin wat je allemaal zegt. Dit is weer een andere stijl binnen het genre. Een nummer kan vrolijk zijn, maar ook duister. Hardstyle heeft altijd wat vrolijks gehad.?

Andere kenners van early weten wel wat ik bedoel. Mja beetje moeilijk uit te leggen. Showtek - Seid Ihr Bereid

Hardstyle bevind zich gewoon in een evolutie. Net als andere muziek. Alle muziek veranderd. Kijk naar alle muziek in 1900 tot nu. Hardstyle is hardstyle, en hoeft niet perse enkel een harde kick te zijn en duistere geluiden. Dit vind ik totaal onzin. Hardstyle is goede muziek, met vrolijke melodie, en lekkere kick+whooms, of een reversed bass, met een italian soundje in de screech. Hardstyle is groot en kan verschillende vormen hebben.

Zoals ik al zei, dit is en blijft een voorkeur van eigen smaak.

Op de topicstarter:

Probeer gewoon wat uit in je pianorol. Zorg dat je een lekker vsti hebt bijvoorbeeld Z3TA of Nexus (prijzig). Geen youtube filmpjes bekijken. Probeer het zelf te ontdekken. Probeer eens iets na te maken door te luisteren. Niet door te kijken. Het hele produceren heeft met luisteren te maken.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 02-09-2010 @ 01:16:20 (20%)
Prozei    posted on 02-09-2010 03:07
je kunt het beste beginnen met een piano sound.
je melo maken en daarna de pianosound vervangen door een synth
tek-zotic    posted on 02-09-2010 05:13
Poster: Illusion

Het is nog ALTIJD begonnen met NEW STYLE. De nieuwe hardstyle van nu wat nu ook wel NU Style wordt genoemd. Afgeleid van NEW STYLE.

how how how how
new style is totaal iets anders dan hardstyle, new style is een soort van jump en hardcore met psychic soundjes ( of hoe ik het ook moet noemen ) vooral is spanje heel populair
dit is newstyle:
http://www.youtube.com/watch?v=KKZCjWjwVdg

nog eentje
XMatiC    posted on 02-09-2010 16:08
Poster: Illusion

En waarom moet er geen melodie in hardstyle? Omdat je van een volwassen (of ouder) persoon hebt gehoord dat dat de echte hardstyle is. Die tijd heb jij zelf niet meegemaakt, en je bent nog maar 13 jaar. Rond 2000 is hardstyle ontstaan en dat was toen jij 4 jaar was. Je moet het eerst beter begrijpen voordat je je mening klaar hebt en hier weer rond zit te spammen. Wordt er een beetje zat van deze posts die nergens over gaan. Dit is en blijft een voorkeur van eigen smaak voor de muziekstijl.

Wowowowowow !
Omdat ik het hoorde van een ouder persoon ? Nee !
Omdat ik dat gewoon graag hoor !
Dat is mijn mening en GEEN spam !
Als jij vind dat door ik?mijn mening zeg ik spam oke dan...

Ik ben dan misschien wel 13 en daarom ben ik nog altijd geen meeloper.
Ik hoor die hardere muziek gewoon grager zonder van die vrolijke tunes.
En misschien was ik toen 4, ja die liedjes van vroeger luister ik vandaag de dag samen met de doorzetters Theracords.
zelf niet heb meegemaakt ???er zijn nog altijd vandaag de dag?andere dj's en producers die die?early hardstyle maken zoals bv Theracords !??

maar achja, Gaan we hier maar verder.
User edit by XMatiC on 02-09-2010 @ 17:01:28 (37%)
Illusion    posted on 02-09-2010 20:55
Poster: tek-zotic

how how how how
new style is totaal iets anders dan hardstyle, new style is een soort van jump en hardcore met psychic soundjes ( of hoe ik het ook moet noemen ) vooral is spanje heel populair
dit is newstyle:
http://www.youtube.com/watch?v=KKZCjWjwVdg

nog eentje

Okej dan heb ik dat fout.
In de tijd dat ik de verandering in hardstyle heb meegemaakt, heb ik gelezen, gehoord dat dit new-style was door verschillende dj/producers. Maar dat geeft niet, zo leer ik nu weer wat.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
cross-over    posted on 03-09-2010 10:22
een simpele manier om een pakkende tune te maken is het omzetten van een kreet naar muziek.

bv? i want to party - dit kun je vrolijk uitspreken ala Vengaboys (je hebt dan meteen de melodie in je hoofd) of je spreekt het uit op een donkere manier wat weer een andere melodie heeft.

door voor jezelf een leuke kreet te bedenken die past bij de stijl heb je snel een melodie. De kunst is nu om dit in de piano rol te zetten met het juiste instrument.
http://soundcloud.com/lau-daniels
daanie    posted on 03-09-2010 23:39
dankje voor al julie ractie's ik zal zeker doen wat jullie gezgd hebben.
en nogmaals bedanktHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.358 days.
 Post CommentThat would be 178.6 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 3 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 12.089
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.122.702