Poster: XMatiC
Je moet het verschil toch een naam geven zoals bv hardcore - happy hardcore - industrial hardcore?
Full On Hardstyle/Nu-style of Early Hardstyle/Raw-Style
Het is nog ALTIJD begonnen met NEW STYLE. De nieuwe hardstyle van nu wat nu ook wel NU Style wordt genoemd. Afgeleid van NEW STYLE.
RAW-Hardstyle bestaat niet, en valt gewoon onder het kopje NEW/NU-Style.
XMatic:
hoe maak je nou een vette melodie (hardstyle)
- Geen
In hardstyle moet geen melodie,
enkel een harde kick en duistere geluiden?
En waarom moet er geen melodie in hardstyle? Omdat je van een volwassen (of ouder) persoon hebt gehoord dat dat de echte hardstyle is. Die tijd heb jij zelf niet meegemaakt, en je bent nog maar 13 jaar. Rond 2000 is hardstyle ontstaan en dat was toen jij 4 jaar was. Je moet het eerst beter begrijpen voordat je je mening klaar hebt en hier weer rond zit te spammen. Wordt er een beetje zat van deze posts die nergens over gaan.
Dit is en blijft een voorkeur van eigen smaak voor de muziekstijl. En het is onzin wat je allemaal zegt. Dit is weer een andere stijl binnen het genre. Een nummer kan vrolijk zijn, maar ook duister. Hardstyle heeft altijd wat vrolijks gehad.?
Andere kenners van early weten wel wat ik bedoel. Mja beetje moeilijk uit te leggen.
Showtek - Seid Ihr BereidHardstyle bevind zich gewoon in een evolutie. Net als andere muziek. Alle muziek veranderd. Kijk naar alle muziek in 1900 tot nu. Hardstyle is hardstyle, en hoeft niet perse enkel een harde kick te zijn en duistere geluiden. Dit vind ik totaal onzin. Hardstyle is goede muziek, met vrolijke melodie, en lekkere kick+whooms, of een reversed bass, met een italian soundje in de screech. Hardstyle is groot en kan verschillende vormen hebben.
Zoals ik al zei, dit is en blijft een voorkeur van eigen smaak.
Op de topicstarter:
Probeer gewoon wat uit in je pianorol. Zorg dat je een lekker vsti hebt bijvoorbeeld Z3TA of Nexus (prijzig). Geen youtube filmpjes bekijken. Probeer het zelf te ontdekken. Probeer eens iets na te maken door te luisteren. Niet door te kijken. Het hele produceren heeft met luisteren te maken.