Laundry day 2010 Antwerpen, Alcohol beleid !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 29-08-2010 00:39
Volgende week 04/09/2010 gaat het jaarlijks festival Laundry day weer van start, een festival waar iedereen welkom is, jong en oud. Er is een totale nieuwigheid ingevoerd door de organisatie, namelijk de diverse kleuren armbandjes. Daar er de laatste jaren steeds meer minderjarigen en zelfs onder de zestien dronken moesten afgevoerd worden, waardoor er sprake was om dit evenement te verbieden onder de 16 jaar. Omdat dit ook een familiefeest of evenement is hebben de organisatie,politie, en politiek aan't brainstormen geweest hoe ze een verbod konden vermijden, door een verbod op alcohol gebruik zo strikt mogelijk na te leven, en men heeft een simpel maar mijn inziens knappe oplossing gevonden, namelijk armbandjes in verschillende kleuren die elke feestganger en gevolg moet dragen om drinken te kunnen kopen en naargelang de kleur kan je al dan niet aan alcoholisch houdende drank geraken. Er zijn 3 categorieen, nl de -16 jarigen die een totaal alcohol verbod hebben,? de 16 en 17 jarigen die wel bier maar geen Sterke drank mogen nuttigen, en dan de + 18 jarige die uiteraard alle dranken kunnen nuttigen.
Dit is uiteraard geen sluitende maatregel want je kan inderdaad iemand anders de drank laten halen, maar het is wel een ingreep die het misbruik door -16 jarige drastisch zal doen dalen en dat alleen verdient alle lof.
Wat denken jullie van deze maatregel ? Zou dit regel moeten worden op festivals en mega party's of toch maar zsm afvoeren ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Laundry day 2010 Antwerpen, Alcohol beleid ! ??

Vote :   

TH3llC    posted on 29-08-2010 00:57
vind dit wel een goede oplossing, ook gemakkelijk voor aan de toog, als ze eerder twijfelden of je minderjarig was gingen ze echt niet je pas vragen ofzo.. nu is het gewoon duidelijk
ThirTeen    posted on 29-08-2010 08:30
Over het initiatief niets dan lof. Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe effectief deze regel is, want veel mensen zullen zoals Tekhead ook aanhaald ouderen om drank laten gaan.
Hier hebben ze het ingevoerd omdat het een familiefeest is, en dat is ook zo. In mijn famile zijn er die met heel het gezin gaan genieten van de sfeer. Maar ik denk voor andere megafestivals, waar het niet echt om het familiegebeuren draait men toch een -16 verbod mag invoeren. Dit zal nog veel effectiever zijn denk ik.
Music makes my day.
Esmee    posted on 29-08-2010 10:23
Niet dat ik het feest ken. Maar het lijkt mij meer geld verspilling dan echt nuttig. Of je neemt een valse ID van iemand anders mee waarop je wel 16/18 bent. Of je laat iemand anders voor je halen...
Werd er sowieso dan niet gevraagd naar een ID als je drank ging halen de afgelopen jaren?
Gewoon een -16 verbod heeft al veel meer effect, maarja is ook weer een beetje lullig voor zo'n festival.
Gery    posted on 29-08-2010 10:28
1) Als iemand wil drinken zullen ze drinken, iedereen kent wel iemand die juist 16 is ofzo en bier kan kopen..
2) Een stap extra voor het barpersoneel, indien het bandje niet direct zichtbaar is verliest men tijd
time = money en lang drummen aan de bar is niet prettig voor de klanten..?

3) Het doelpubliek is in hoofdzaak jong volwassenen, die ergeren zich aan een loslopende -16 jarigen..
4) Enkele cola's ve minderjarige brengen minder op dan drank voor een volwassene, indien het festival uitverkocht raakt zit je dus met een hele hoop klanten welke voor jou oninteressant zijn, en een hoop potenti?el interessante klanten welke niet zijn kunnen gaan.

Om al deze redenen, dergelijke feesten en festivals aub 18+

Dit hebben ze dit jaar heel goed gedaan op Tomorrowland! Happy, laughing

Ben je jonger als 18, dan kan je je altijd gaan uitleven op de vele scouts en girofuiven of in het plaatselijk jeugdhuis.
Ik stond ook niet op festivals op mijn 16e.. (en voor hier commentaar op komt ik ben nu 22)

just my two cents
DJ - Producer
Ziax    posted on 29-08-2010 10:29
Je moet ook in het achterhoofd houden dat ze een festival geven om er aan te verdienen natuurlijk.

-16 jarigen verbieden is nu niet bepaald postieve reclame denk ik, daarbij is het toch een deel publiek dat je verliest. Hier in belgi? komt er toch een hoop 16 jarigen over de vloer op een festival.

Wat ik me wel afvraag is wie er bepaalt of je bier mag kopen en wie er helemaal niks krijgt (hun ouders gaan toch het bandje aan de kassa niet komen betalen om zo een keuze te maken? :s)

Sluitend is de maatregel inderdaad niet, het is een mooi voorstel maar of het?echt iets uithaald is een heel ander iets.?
User edit by Ziax on 29-08-2010 @ 10:31:45 (23%)
Mixt-Ape    posted on 29-08-2010 11:04
Goeie maatregel, maar ze zouden beter de inkom gewoon 18+ maken. Als er iets storend is op festivals zijn het kleine mannetjes die van mama voor het eerst naar een festival mogen en zich cool voelen.
ThirTeen    posted on 29-08-2010 11:53
Poster: Ziax
Je moet ook in het achterhoofd houden dat ze een festival geven om er aan te verdienen natuurlijk.

-16 jarigen verbieden is nu niet bepaald postieve reclame denk ik, daarbij is het toch een deel publiek dat je verliest. Hier in belgi? komt er toch een hoop 16 jarigen over de vloer op een festival.

Wat ik me wel afvraag is wie er bepaalt of je bier mag kopen en wie er helemaal niks krijgt (hun ouders gaan toch het bandje aan de kassa niet komen betalen om zo een keuze te maken? :s)

Sluitend is de maatregel inderdaad niet, het is een mooi voorstel maar of het?echt iets uithaald is een heel ander iets.?

Er zijn ook mensen die zich storen hier in Belgi? aan die hoop 16 jarigen of jonger en die rustig een cafeetje gaan doen of naar de discotheek gaan waar je onder de 16 niet binnen komt.
Dus daar mis je ook een groot deel van de klanten.

16+ op fuifen en 18+ op festivals zou niet slecht zijn.
Music makes my day.
Gery    posted on 29-08-2010 12:17
Poster: Ziax
-16 jarigen verbieden is nu niet bepaald postieve reclame denk ik, daarbij is het toch een deel publiek dat je verliest. Hier in belgi? komt er toch een hoop 16 jarigen over de vloer op een festival.?

om nog eens het voorbeeld van Tomorrowland aan te halen, dit was 18+ en volledig uitverkocht.

Voor de organisator interessanter op elk gebied om ouder volk over de vloer te hebben ipv 16 jarigen..
DJ - Producer
Tekhead    posted on 29-08-2010 12:48
Ach, op zo een festival heb ik me nooit gestoord aan -16 jarigen, er zijn 18-30 jarige zat die veel storender zijn dan -16 jarigen.
donkey    posted on 29-08-2010 13:54
ik vind het een goed idee.. maar zoals al gezegd, als ze aan drank willen raken lukt dat tog...

en dan vraag ik me af of er niet mee te rommelen valt.. op tomorrowland bv, kreeg je je bandje aan de kassa en moest je het zelf omdoen en dan stukje lopen en daar werd het pas vast gepitst met zo'n tang. Als ze dit op laundry day ook doen (en zo gebeurt het op wel meer festivals) dan kun je gewoon iemand van 18+ 2 keer een bandje gaan laten halen en die gewoon omdoen als -16 of -18 jarige... dan heb je een bandje voor 18+ en kun je drinken wat je wilt...

& even over tomrrowland; dat was dit jaar idd 18+ maar er werd geen id gecontroleerd en zo konden -18 jarige, en zelfs -16 jarige gewoon binnen, en ik ken er genoeg die het ook gedaan hebben.. dus als ze zo'n maatregel invoeren moeten ze natuurlijk ook controleren...
Maniax
Gery    posted on 29-08-2010 16:39
er werd wel degelijk op id's gecontroleerd, maar dit gebeurde sporadisch indien men echt dacht van iemand dat deze te jong zou zijn geweest.. enfin dat heb ik toch gezien Happy, laughing

waar is de tijd dat alle id kaarten gescand werden bij de ingang enkele jaren geleden!
DJ - Producer
OneSixty    posted on 29-08-2010 22:09
Poster: Mixt-Ape
Goeie maatregel, maar ze zouden beter de inkom gewoon 18+ maken. Als er iets storend is op festivals zijn het kleine mannetjes die van mama voor het eerst naar een festival mogen en zich cool voelen.

Je bent net 18 en dan ga je ditsoort onzin roepen...
Er zijn altijd van die kleine irritante ventjes maar ook gewoon wat jongere mensen die wel muziek kunnen apprecieren.

Quote from gery: 'Ben je jonger als 18, dan kan je je altijd gaan uitleven op de vele scouts en girofuiven of in het plaatselijk jeugdhuis.
Ik stond ook niet op festivals op mijn 16e..'

komop zeg... scouts en girofuiven, hoor wat je zegt Cool? omdat jij dat toen nog niet deed mag niemand zich meer vermaken op die leeftijd?

ik ga vanaf mijn 15e naar vanalle festivals, net als mijn vrienden en wij lopen niet gelijk peuters rond.

(ik krijg men lettertype niet meer goed, heb ik al vaker gehad hier..)
User edit by OneSixty on 30-08-2010 @ 00:17:17 (13%)
Tekhead    posted on 30-08-2010 02:32
In elke leeftijdsgroep zitten irritante ventjes, die gaan stappen, enkel om ruzie te maken en anderen hun plezier te vergallen, eruit schoppen die parasieten, no mercy ! Dat is iets van alle tijden, maar vroeger nog meer dan nu, maar toen werd er met de vuisten gevochten, niet met messen, boxijzers, kettingen of ander schiettuig zoals nu, en er was nog zoiets als een gentlemen agreement, regeltjes die je niet brak, zoals met een groep(je) samen tegen 1 man, kapotte glazen of flessen, gebruiken, iemand die tegen de grond lag blijven schoppen etc... zelfs niet persoonlijke bezittingen stelen. Vroeger was de kans meervoudig groter om in een vechtpartij betrokken te raken dan nu, maar vroeger had je geen schrik om je leven er bij in te schieten, of blijvende letsels aan over te houden.

This is an old Topic

No new postings for 5.369 days.
 Post CommentThat would be 179 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 9 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 678
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.673.630