Poster: Victor
O ja, er is zat mis met het apparaat. Een waslijst aan dingen die niet kloppen die ik ooit eens in een review op New-line heb gepost. Eigenlijk heeft Technics voor dj's maar ??n ding echt goed gedaan en dat is de SL-1200. Plus een enkele koptelefoon. De rest (mixers, SL-P1200, SL-DZ1200) is het allemaal net niet.
En of de SL-DZ over 10 jaar nog draait? Ik hoop het. Het loopwerk kwam op mij altijd een beetje gammel over. Niet zo erg als een Numark CDX, maar toch. En?de toetsen zien er wel uit als de toetsen van een SL-1200. Maar ze voelden een stuk minder solide.
Daar ben ik het totaal niet mee eens Victor, vooraleerst begrijp ik niet dat je het loopwerk gammel vind, want dan zou je de platenspelers ook gammel moeten gevonden hebben, het is namelijk hetzelfde loopwerk (motor), net als de knoppen, die zijn dezelfde als op hun SL1200 TT's.
En ook over die mixer ben ik het niet eens, die 2 kanaalsmixer heeft jaren dienst gedaan tijdens wk scratchen, zo slecht zal hij dus wel niet geweest zijn.
Dat er geen verbeterde versie of gewoon geen opvolger is gekomen heeft te maken met het management van Panasonic, die niet verder wilden investeren in DJ gear, maar alles op hun TV ontwikkeling, plasma, LCD en Led, en daar ook in geslaagd zijn.
Ik blijf erbij dat niet de produkten van Pioneer, hen de das heeft omgedaan, maar dat het de ontwikkelaars van Technics, en de geldschieters van Panasonic zijn, die een icoon langzaam hebben doen sterven. Jammer want een verbeterde versie van deze speler had gerust de concurrentie kunnen aangaan met eender welk merk.
Edit: @Tek-Zotic: en Dave Clarke gebruikt hem ook nog steeds. Je was me net iets sneller af ivm die mixer.