Programma en controller.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 24-08-2010 06:44
Mensen, ik zit eraan te denken om misschien mijn booth te verkopen omdat het 'live' draaien helemaal gaat stoppen door tijdgebrek voor mij. Ik wilde Per Se mijn cdj's houden om het 'gevoel' niet te verliezen, maar omdat ik zoveel weekenden werk zal het draaien buiten de deur er wel helemaal bij inschieten.
Ik zal hierdoor alleen nog maar mixen gaan maken voor op de radio en dat kan volgens mij prima met de pc.
Daarbij zijn veel mensen op zoek naar een betaalbare gebruikte booth, dus wie weet maak ik er iemand blij mee?
Nu wil ik nog wel iets te doen hebben, dus ik ben op zoek naar een mix programma met een controller erbij. Daarbij heb ik absoluut geen ervaring met mixen op de pc, zal dus niet al te ingewikkeld moeten zijn voor de digitale analfabeet genaamd ArCee. Cool?

Wie heeft er voor mijn goede combi tips, dus prog(liefst met nederlandse beschrijving erbij)?met de juiste controller? Cool
Domme vraag misschien, maar is een goede speakerset ook aan te bevelen?
Als laatste, heb je voor mixen met de pc, ook nog een aparte opname programma nodig zoals Audacity of kan dat meteen al met het mixprogramma?
User edit by ArCee on 24-08-2010 @ 11:24:16 (12%)

What do you think about Programma en controller. ??

Vote :   

main    posted on 24-08-2010 08:47
met traktor pro kun je ook meteen opnemen! misschien een xone erbij als controller
bridges1989    posted on 24-08-2010 09:03
Ik zou wachten op de Traktor S4. Compleet hoogwaardig pakket aan 8-900 euro. Lijkt een instant topper te worden.

main    posted on 24-08-2010 09:38
klopt, maar als je kijkt naar wat arcee zoekt en wat de s4 heeft is traktor pro met een xone toch een beter alternatief lijkt mij
winfakt    posted on 24-08-2010 09:54
traktor en misschien de numark mixdeck deze is een midi controller met een dubbele cd speler ingebouwd, je kan er trouwens ook je ipod inzetten.Als software zou ik ook gaan voor traktor.Ik heb als speakers een studio monitor set van behringer model MS40, hier ben ik zeer tevreden over.
ArCee    posted on 24-08-2010 11:26
Nou, ik vind 800 a 900 euro voor een mixprogramma en controller een schep geld als ik eerlijk ben. Ik dacht meer aan de helft als ik eerlijk ben, dus prog en controller?
Kijk, produceren of allemaal aparte dingen ga ik er niet mee doen, ik mix zonder effecten etc, dus?
Waar zou ik dan op uitkomen?

Mijn vrouw heeft zo'n speakerset met sub op de pc, dat klinkt als een dolle, van Creative meen ik? Is zoiets voldoende?
User edit by ArCee on 24-08-2010 @ 11:27:41 (40%)
winfakt    posted on 24-08-2010 11:32
heb op de site van numark gelezen dat ze de mixtrack hebben ontwikkeld deze kost ongeveer 160 euro en is denk ik inclusief traktor. Klik
Esmee    posted on 24-08-2010 11:33
Kun je niet gewoon de speakers gebruiken die je normaal gebruikt om te draaien ? Pc aansluiten op versterker en klaar?
bridges1989    posted on 24-08-2010 11:54
Als het richting 400 euro moet kosten zou ik gaan voor Reloop Digital Jockey 2 (interface/master edition). Of misschien nog de Vestax VCI-100 overwegen...
ArCee    posted on 24-08-2010 12:20
Poster: Esmee
Kun je niet gewoon de speakers gebruiken die je normaal gebruikt om te draaien ? Pc aansluiten op versterker en klaar?

Da's ook een idee ja? Nog niet eens aan gedacht dat dit mogelijk was Cool

bridges1989
Als het richting 400 euro moet kosten zou ik gaan voor Reloop Digital Jockey 2 (interface/master edition). Of misschien nog de Vestax VCI-100 overwegen...

Ja.......met welke software? Neem aan dat je het over de controller alleen hebt?
User edit by ArCee on 24-08-2010 @ 12:21:44 (100%)
bridges1989    posted on 24-08-2010 13:14
Neen bij beide wordt Traktor LE meegeleverd.... En voor 69 euro meer heb je al Traktor Duo welke enkele opties meer heeft.

Keuzemogelijkheden zijn dus:

High-End -?700-1100 euro
1. Xone DX (Serato Itch)
2. Traktor S4 (November) (Traktor S4)
3. Vestax VCI-300 (Serato Itch)
4. Denon MC-6000 (December)(Traktor LE)?

Medium - 300 - 600 euro
5. Vestax VCI-100 (Traktor LE) (+ externe geluidskaart ? la Audio2)
6. Reloop Digital Jockey 2 IE (ME)?(Traktor LE)
7. American Audio VMS-4 (Traktor LE)

Low budget
8. Numark Mixdeck?
9. Hercules RMX
...

Ik heb zelf als speeltje de Digital Jockey 2 IE en die doet het perfect... Heb jaren met platen gedraaid, dan op het einde met cd-spelers en nu na 2 jaar van stilte heb ik die reloop gekocht voor me thuis wat te amuseren...

Google al die producten eens en zie wat jouw het meest bevalt (met je budget in het achterhoofd)
User edit by bridges1989 on 24-08-2010 @ 13:20:06 (25%)
winfakt    posted on 24-08-2010 17:11
Poster: bridges1989
Neen bij beide wordt Traktor LE meegeleverd.... En voor 69 euro meer heb je al Traktor Duo welke enkele opties meer heeft.

Keuzemogelijkheden zijn dus:

High-End -?700-1100 euro
1. Xone DX (Serato Itch)
2. Traktor S4 (November) (Traktor S4)
3. Vestax VCI-300 (Serato Itch)
4. Denon MC-6000 (December)(Traktor LE)?

Medium - 300 - 600 euro
5. Vestax VCI-100 (Traktor LE) (+ externe geluidskaart ? la Audio2)
6. Reloop Digital Jockey 2 IE (ME)?(Traktor LE)
7. American Audio VMS-4 (Traktor LE)

Low budget
8. Numark Mixdeck?
9. Hercules RMX
...

Ik heb zelf als speeltje de Digital Jockey 2 IE en die doet het perfect... Heb jaren met platen gedraaid, dan op het einde met cd-spelers en nu na 2 jaar van stilte heb ik die reloop gekocht voor me thuis wat te amuseren...

Google al die producten eens en zie wat jouw het meest bevalt (met je budget in het achterhoofd)

?
Numark mixdeck bij low budget? Bij keymusic kost dat 879 euro.?Cool
Mixt-Ape    posted on 24-08-2010 17:52
Zoals alles: je krijgt waarvoor je betaalt. Als je er geen geld in wil steken is dat begrijpelijk, maar dan heb je ook geen topmateriaal.
tek-zotic    posted on 24-08-2010 18:55
waarom toch arcee, als ik nou dacht dat er 1 iemand niet digitaal zou gaan dan dacht ik wel dat jij het was
main    posted on 24-08-2010 18:56
Poster: Mixt-Ape
Zoals alles: je krijgt waarvoor je betaalt. Als je er geen geld in wil steken is dat begrijpelijk, maar dan heb je ook geen topmateriaal.

en daarom is het slim om de beste in een bepaalde price range te kopen, waardoor je het beste krijgt voor het minste geld.
Tekhead    posted on 24-08-2010 19:23
Poster: tek-zotic
waarom toch arcee, als ik nou dacht dat er 1 iemand niet digitaal zou gaan dan dacht ik wel dat jij het was

dat is wel een verrassende wending Arcee
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bridges1989    posted on 24-08-2010 20:22
@ Winfakt: Volledig terechte opmerking, moest natuurlijk mixTRACK zijn Winking my eye

@ Topicstarter: minder dan een reloop digital jockey zou ik z?ker toch niet gaan... Ik heb ook een redelijke achtergrond en ik voel me toch niet echt 100% bij die reloop... Neig naar iets professioneler... Zeker jij die al een dagje ouder bent en al helemaal een geweldige achtergrond heeft zou ik zeker topsegment aanbevelen... Anders ga je je echt bekocht voelen met 'speelgoed'... Want dat is en blijft de look & feel van de onder-segmenten...

Xone DX / Kontrol S4 zouden ?cht opties zijn die ik in uw plaats zou overwegen. + Met dergelijke apparaten hou je ook een deur open naar conventionele uitbreiding (CDJ/TT's)

Bij mij staat er ook een Kontrol S4 op de planning wanneer die timecode ondersteunt Winking my eye S4 + 2 tt's via dvs = nice!
User edit by bridges1989 on 24-08-2010 @ 20:31:49 (98%)
ArCee    posted on 24-08-2010 20:52
Poster: Tekhead

dat is wel een verrassende wending Arcee

Is ook, maar zoals ik zei, ik heb geen tijd meer over om ook nog maar iets live te doen, en als ik de toekomst goed inschat zal mijn?radiowerk als deejay ook minder worden.
Draai nu nog elke week 2 uur, maar dat zal minimaal halveren vrees ik.
Puur vanwege het feit, dat ik achter de radioschermen veel meer moet gaan doen.
Dan vind ik het doodzonde om deze apparatuur zo te laten staan voor die paar mixen per jaar en lijkt het mij makkelijker om dit voort te zetten via de pc.
Sowieso scheelt het mij al tijd (en geld dan) dat er geen cd's meer gebrand hoeft te worden.
Dan kan ik, als alles goed gaat, wat makkelijker en sneller mijn mixen via de pc in elkaar draaien. Hou dus wel mijn gevoel met de muziek, maar het word wat handiger op die wijze.
Ik werk 40 uur per week, en daar het radiowerk nog eens bij wat zich uitbreiden. Daarnaast ook nog een vrouw en een paar hondjes en een dag heeft nog steeds maar 24 uur. Ik zal de tijd dus ergens vandaan moeten halen, of beter gezegt misschien, de tijdswinst?
Daarnaast wil ik, in vergelijking met de afgelopen 3 jaar, meer tijd voor mezelf uittrekken, meer rust creeeren. Ik BEN de afgelopen 3 jaar geleeft door de radio, nu wil ik weer meer aan me prive leven gaan denken en werken, en ook maar weer eens op vakantie, echt op vakantie want ook dat is bijna 3 jaar geleden.
Vandaar dat ik de omslag wil maken. Het is dat, of helemaal stoppen met draaien, en dat wil ik echt niet!!

Dat zijn eigenlijk de achterliggende redenen boyz, ben ik nu een digitale verrader? Cool
ThijsG    posted on 24-08-2010 20:52
de nieuwe traktor s4 samen met de controller?

This is an old Topic

No new postings for 5.376 days.
 Post CommentThat would be 179.2 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 22 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 3.573
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.088