Dubbel drama op Pukkelpop 2 doden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 22-08-2010 00:32
Pukkelpop, beleefd zijn zwartste editie sinds zijn ontstaan. Wat een jubileum editie moest worden is veranderd in een drama editie. Het festival heeft 2 doden te betreuren gehad. De eerste dag overleed een geluidstechnicus - die tevens de vader was van een lid van de band - aan een hartstilstand. Een dag later was er dan de lugubere dood te betreuren van de zanger van de Engelse pop/electro groep Ou est le swimmingpool. De zanger had na hun optreden in de dancehall de dramatische beslissing genomen om vrijwillig uit het leven te stappen door zichzelf te verhangen op de artiestenparking. Het waarom is men nog aan het onderzoeken, maar er zou een verband kunnen zijn, met de zeer zware verwondingen aan de ruggewervels van een jong meisje dat veroorzaakt werd omdat de zanger na het optreden terug het podium opliep en er met de voeten vooruit in het publiek sprong, bovenop het meisje. Het onderzoek loopt nog.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Dubbel drama op Pukkelpop 2 doden ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 22-08-2010 00:47
Had het ook al gehoord gisteren. Dit is natuurlijk catastrofaal.
feestbeest    posted on 22-08-2010 00:50
Dat je jezelf ophangt vind ik triest, maar ook nog op een festival. Is het festival nog bezig of is het stilgelegt?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Mixt-Ape    posted on 22-08-2010 00:50
Uiteraard is het nog bezig!
feestbeest    posted on 22-08-2010 00:57
Okee bedankt, was me nog even onduidelijk(Of ik heb er overheen gelezenCool)
Tekhead    posted on 22-08-2010 00:59
Dat is gisteren avond gebeurd, 's nachts eigenlijk na het optreden. De groep was de afsluiter van het dancehall podium.

Organisatie, politie, burgemeester e.a. hebben beslist om ook vandaag (zaterdag) het festival te laten doorgaan, omwille van het uitverkochte festival, en de overvolle camping etc.. en dus het risico op nog meer mogelijke drama's tot het minimum te beperken.
feestbeest    posted on 22-08-2010 01:01
Toch een goede beslissing vind ik persoonlijk, als je zon festival ?stop zet krijg je een mega uitstroom en meschien wel ongeregeldheden.
Tekhead    posted on 22-08-2010 01:06
Poster: feestbeest
Toch een goede beslissing vind ik persoonlijk, als je zon festival ?stop zet krijg je een mega uitstroom en meschien wel ongeregeldheden.

Vind ik ook, want leg dat maar eens uit aan meer dan 60.000 festivalgangers.
RAS    posted on 22-08-2010 01:20
Als ik het zo lees heb ik vooral medelijden met dat meisje.

Een harstilstand, dat gebeurd nu eenmaal. Niet roken of minder vet eten verminderd de kans, maar het is een natuurlijke dood waar je soms niks aan doet. Ophangen, tsja, niet zo leuk voor de mensen die je vinden en je vrienden/familie, maar verder ook geen oorzaak van het festival en een eigen keus.

Dingen hebben niet echt te maken met het festival, dus waarom afgelasten?
User edit by RAS on 22-08-2010 @ 01:23:35 (29%)
dj-zero    posted on 22-08-2010 01:23
Idd ik ben het met RAS eens, bedoel een hartstilstand kan altijd wel voorkomen... en ja die zelfmoord is heel sneu, en vind het ook enorm rot voor dat meisje(ik weet niet hoe ze er precies aan toe is:x), het is dan wel vreselijk wat er gebeurt, maar om daarvoor nou een heel festival stil te leggen?? De andere festival gangers hebben hier totaal niks mee te maken lijkt mij, en er is door deze akkefietjes naar mijn mening geen gevaar ontstaan voor verdere problemen op het festival..?
Vind wel dat ze misschien even aandacht kunnen geven aan het feit dat het gebeurd is, 2 minuten stilte ofzo, maar ik denk dat dat ook gebeurd zal zijn..
User edit by dj-zero on 22-08-2010 @ 01:26:14 (55%)
feestbeest    posted on 22-08-2010 01:31
Ik sluit me aan bij jullie! Maar ik zie het ook van er zijn toch mensen overleden. Dus 2 minuten stilte zou niet verkeerd zijn..
dj-zero    posted on 22-08-2010 01:35
Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat de organisatie dit (waarschijnlijk bij de afsluiting) zal gaan doen..
Tenminste ik zou het als organisatie eigenlijk als een morele plicht voelen om dit te doen..
Tekhead    posted on 22-08-2010 01:39
Dat hebben ze niet gedaan, denk omdat je dan eerst heel het publiek het gebeurde moet uitleggen, en door het late uur en het grote alcohol verbruik, velen er geen acht aan nemen of in paniek geraken, mazar men zal het beslist wel doen op hun jubileum feestje.

@RAS: De zelfdoder werd gevonden door Studio Brussel opperhoofd en dj-producer Jan Van Biesen.
EleMentcp    posted on 22-08-2010 03:08
toen ik de titel las dacht ik meteen weer aan loveparade maar dit is gelukkig niet te vergelijken met elkaar?hartstilstand gebeurd helaas nou eenmaal, en tja die ophanging vindt ik een beetje raar als ik het zo lees. maar zou wel meer achter zitten denk ik.
timmy90    posted on 22-08-2010 04:07
niet te vergeten, er zijn ook 6 jongeren zwaar verbrand geraakt die op een eetstand da gasfles woude vervange,
hierbij ontsont een steekvlam en 6 jongere zijn zwaar verbrand, 2de en 3de graads brnadwonde...

trouwens, zoals vele denke wou die artiest gwn al langer een einde maken aan zijn leven, maar gewoon in de kijker staan, anders verhang je je niet aan een zendmast die achteraan een overvolle parking staat, die omgeven staat met drangehekken, ook was niet zeker of het wel degelijk die artiest was die het publiek in sprong, omdat er slechts enkele beelden zijn van zeer slechte kwaliteit.

aan het meisje en de famiele en vriende wens ik heel veel sterkte omdat det voor hun niet makkelijk is!
Tekhead    posted on 22-08-2010 05:18
Poster: timmy90
niet te vergeten, er zijn ook 6 jongeren zwaar verbrand geraakt die op een eetstand da gasfles woude vervange,
hierbij ontsont een steekvlam en 6 jongere zijn zwaar verbrand, 2de en 3de graads brnadwonde...

trouwens, zoals vele denke wou die artiest gwn al langer een einde maken aan zijn leven, maar gewoon in de kijker staan, anders verhang je je niet aan een zendmast die achteraan een overvolle parking staat, die omgeven staat met drangehekken, ook was niet zeker of het wel degelijk die artiest was die het publiek in sprong, omdat er slechts enkele beelden zijn van zeer slechte kwaliteit.

aan het meisje en de famiele en vriende wens ik heel veel sterkte omdat det voor hun niet makkelijk is!

daar had ik nog niks van gehoord of gezien, vreemd.

hodden, was het al lang aan't beramen, dat denk ik ook. Of eeuwige roem zoeken, door z'n daad, zo word hij wereldberoemd in Engeland !
dj-zero    posted on 22-08-2010 09:28
Die 6 slachtoffers erbij maakt er alweer een groter drama van.. damn!
Ik wens idd de slachtoffers, vrienden en familie zeer veel sterkte toe!
BennoRevelli    posted on 22-08-2010 12:47
Jammer dat dit soort dingen steeds vaker lijken te gebeuren op festivals.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Vinnyo    posted on 22-08-2010 13:20
Het is triest ja, alleen zoals RAS al zegt is het een eigen keuze geweest en een natuurlijke dood.

Dan vind ik de schietpartij bij het zomer carnaval in Arnhem gister wel wat erger waarbij een man doodgeschoten word en een andere man zwaargewond raakt zonder enige reden. Triest Triest Triest..
User edit by Vinnyo on 22-08-2010 @ 13:21:34 (16%)
Tekhead    posted on 22-08-2010 13:36
Poster: Vinnyo
Het is triest ja, alleen zoals RAS al zegt is het een eigen keuze geweest en een natuurlijke dood.

Dan vind ik de schietpartij bij het zomer carnaval in Arnhem gister wel wat erger waarbij een man doodgeschoten word en een andere man zwaargewond raakt zonder enige reden. Triest Triest Triest..

idd, en welke gek loopt nu met een piefer rond op carnaval.
TheMole    posted on 22-08-2010 18:56
Ik was de volle drie dagen aanwezig op het festival en ik denk dat het een goede keus is om het festival te laten doorgaan of iets doen als een minuut stilte, dat zou niet gepast zijn.
OneSixty    posted on 22-08-2010 19:08
Idd, ik was er ook en er is echt niets van te merken.

enja over die 6 gewonden.. als ge ziet wat er allemaal op zo'n festival gebeurt is het een wonder dat er maar 6 zwaar-gewonden zijn.
Lomme_    posted on 22-08-2010 20:20
Poster: timmy90

Zelfmoord is gebeurd op de parking van de artiesten, dus niet in het zicht. Zelf was ik er ook, maar er waren echt h??l weinig mensen die wisten van het ongeluk.
CopainsDeluxe    posted on 22-08-2010 22:31
Jammer van de slachtoffers maar zo is het leven nu eenmaal (hartstilstand)
De zelfmoord van de?zanger van Ou est le swimming pool blijf ik wel wat vreemd vinden.

Maar het festival stilleggen omwille van deze doden, zou het alleen maar erger maken.
Ik zelf wist er niets van want op het festival terrein werd er niet over gepraat, amper toch.

The show must go on zoals chokri al zei !
timmy90    posted on 22-08-2010 23:36
die kraan stond in het midden van de artiesteparking, omgeven met dranghekken, als hij zich had opgehange ergens waar toeschouwers komen zou dat meteen gezien zijn voor het tel aat was, dus de enige plaats waar iedereen hem kon zien en hij toch de tijd had om zijn daad te doen...juist, de toren op de parking!

This is an old Topic

No new postings for 5.379 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 18 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 30.204
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.838.663