Poster: Vinnyo
Dat is inclusief de mensen die een D en een J in hun naam hebben zitten en exclusief de mensen die wel draaien maar het niet in hun naam hebben staan.
Ik heb gewoon gezocht op 'DJ'!
Dus dan krijg je niet iedereen die een d en een j in hun naam heeft staan (met 9 miljoen gebruikers lijkt mij namelijk wel dat er wel meer dan 10K mensen zullen zijn met een d en een j in hun naam

)
Het klopt wel dat mensen die toevallig Django heten er onder vallen en de DJ's die geen DJ in hun naam ergens hebben staan je niet vindt.
Maar ik denk dat dat redelijk elkaar in evenwicht houdt en lijkt te kloppen met het aantal kroegen in Nederland 9994 tegenover 10508...
Pioneer of shops kunnen wel een goede indicatie afgeven.
Tuurlijk zijn er een hoop die geen Pioneers hebben aangekocht maar er zijn ook een hoop machines in de verhuur (zal wellicht het aantal niet pioneer aankoper niet opheffen, maar wellicht een indicatie zijn)...
10.000 gebruikers op hyves... (9 miljoen geregistreerden) dat is een ratio van 0,0011
Naar 16 miljoen inwoners zouden dat 17.600 DJ's moeten zijn in heel Nederland... ik denk eerder dat het dichterbij de 10.000 zal liggen omdat je als 'actieve' DJ toch wel via social media actief bent! Wellicht dat een gemiddelde van hyves en die 17.600 een gericht aantal zou geven:
14.000 DJ's zouden dat dus moeten zijn in NL....
klinkt re?el?
[edit]
Aaah Partyflock kent
28.171 DJ's... waarvan een hoop bedroom DJ's er niet op staan (en ik ook niet trouwens hahaha). Maar daar staan wel weer een hoop buitenlandse DJ's tussen natuurlijk die niet onder NL vallen, wellicht dat die dat opheffen aan het aantal DJ's die er niet op staan?
Het zullen er geen meer dan 50.000 DJ's zijn in NL schat ik zo...
Wat zou dan een reeel beeld geven?
je kan niet zomaar 28K + 14K doen. (wat 42K is) als je ze wel bij elkaar op telt en dan het gemiddelde tussen partyflock en de optelling pakt is
35.000 DJ's?dan heb je er redelijk wat te pakken denk ik.
Dat zijn er gemiddeld 81 per gemeente (mwoah da zou best wel eens kunnen)