Aantal actieve DJ's in Nederland?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nils7    posted on 19-08-2010 13:49
Voor een onderzoekje wil ik graag het aantal actieve DJ's in Nederland (of Belgi?) weten.
Ik heb er naar proberen te zoeken, maar google is niet erg behulpzaam..

Iemand die dit toevallig weet of weet waar ik dat kan vinden?
Een redelijk betrouwbare schatting is ook voldoende.

Onder 'actieve' DJ's bedoel ik van Bedroom DJ (met apparatuur) tot aan de Ti?sto's zeg maar Winking my eye

Iemand die mij wil/kan helpen?? (ik kan natuurlijk het aantal leden van DJR uit NL nemen bijvoorbeeld hehehe)
User edit by nils7 on 19-08-2010 @ 14:04:09 (2%)

What do you think about Aantal actieve DJ's in Nederland? ??

Vote :   

Yvaroz    posted on 20-08-2010 01:32
wauw niemand is behulp zaam, ik zou het ook wel eens willen weten
maar van bedroom DJ kan je natuurlijk niet schatten of weten want die zijn gewoon binnen en niemand weet dat echt dat die dj zijn
Nothing is Impossible
dj-zero    posted on 20-08-2010 01:45
Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien zou je deze vraag eens kunnen neerleggen bij de consumentenbond?
Die doen wel vaker onderzoeken, en die kunnen ook bij shops navragen hoeveel apparatuur verkocht wordt..
Aangezien dit vaak op naam gebeurd weet je dus al ongeveer een aantal.
Ik denk niet dat dit priv? echt op te lossen is...
Maar mocht je een antwoord weten.. Ik ben ook heel benieuwdHappy, laughing
nils7    posted on 20-08-2010 10:27
Bij gebrek aan een cijfer ben ik uit gegaan van het aantal kroegen. Er zijn zat caf?s die een DJ hebben (vaak meerdere zelfs) ook zijn er zat die dat niet hebben, dus dat zou moeten neutraliseren. Dat getal was bijna 10.000 in NL dus voor het gemak eens zeggen dat er 10.000 DJ's actief zijn in Nederland.

Ik weet trouwens niet of de consumentenbond dit zou weten of kunnen onderzoeken. Wellicht dat shops een schatting zouden kunnen geven of wellicht Pioneer zelfs een ruwe schatting kan maken?

Grappig dat dit nooit onderzocht is heheh ook in het Engels op Google vind je niet veel, wellicht dat het aantal artiesten op Partyflock een goed beeld kan geven?
dJORD    posted on 20-08-2010 12:10
Poster: nils7
Bij gebrek aan een cijfer ben ik uit gegaan van het aantal kroegen. Er zijn zat caf?s die een DJ hebben (vaak meerdere zelfs) ook zijn er zat die dat niet hebben, dus dat zou moeten neutraliseren. Dat getal was bijna 10.000 in NL dus voor het gemak eens zeggen dat er 10.000 DJ's actief zijn in Nederland.

Ik weet trouwens niet of de consumentenbond dit zou weten of kunnen onderzoeken. Wellicht dat shops een schatting zouden kunnen geven of wellicht Pioneer zelfs een ruwe schatting kan maken?

Grappig dat dit nooit onderzocht is heheh ook in het Engels op Google vind je niet veel, wellicht dat het aantal artiesten op Partyflock een goed beeld kan geven?

Ik denk dat als je alle actieve dj's met apparatuur mee gaat rekenen je aan +/- 100.000 zit, omdat een caf?/discotheek meerdere dj's in dienst heeft, grote drive-ins met een team van dj's werken, er ook duizenden (jonge) bedroom dj's zijn die in buurthuizen draaien!!
nils7    posted on 20-08-2010 12:39
Zou het niet op Hyves te vinden zijn? Happy, laughing

[edit]
Daar zijn er 10.508 mensen te vinden met 'DJ' in hun naam Happy, laughing
User edit by nils7 on 20-08-2010 @ 12:53:48 (100%)
dj-zero    posted on 20-08-2010 14:10
Ik denk dat je het aantal actieve dj's (zoals jij het noemt) alsnog niet mee kunt benaderen..
Ik heb het er namelijk zelf ook niet instaan en de meeste andere dj's die ik persoonlijk ken ook niet..
Dus weet niet in hoeverre je daar je antwoord op kunt bazeren...
Vinnyo    posted on 20-08-2010 14:29
Zou het niet op Hyves te vinden zijn? Happy, laughing

[edit]
Daar zijn er 10.508 mensen te vinden met 'DJ' in hun naam Happy, laughing

Dat is inclusief de mensen die een D en een J in hun naam hebben zitten en exclusief de mensen die wel draaien maar het niet in hun naam hebben staan.
Estacy    posted on 20-08-2010 14:34
ik denk dat aan Pioneer vragen geen optie is. vooral omdat erg veel DJ's dat niet kunnen betalen, en omdat Pioneer geen idee heeft van de 2e hands markt. daarom kun je het ook niet echt aan Dj shops vragen, omdat, alweer, die niks weten van wat er 2e hands verkocht wordt. ik bedoel, een oud mengpaneeltje van mij heeft al 3 eigenaren gehad.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
nils7    posted on 20-08-2010 14:52
Poster: Vinnyo

Dat is inclusief de mensen die een D en een J in hun naam hebben zitten en exclusief de mensen die wel draaien maar het niet in hun naam hebben staan.

Ik heb gewoon gezocht op 'DJ'!
Dus dan krijg je niet iedereen die een d en een j in hun naam heeft staan (met 9 miljoen gebruikers lijkt mij namelijk wel dat er wel meer dan 10K mensen zullen zijn met een d en een j in hun naam Winking my eye)

Het klopt wel dat mensen die toevallig Django heten er onder vallen en de DJ's die geen DJ in hun naam ergens hebben staan je niet vindt.
Maar ik denk dat dat redelijk elkaar in evenwicht houdt en lijkt te kloppen met het aantal kroegen in Nederland 9994 tegenover 10508...

Pioneer of shops kunnen wel een goede indicatie afgeven.
Tuurlijk zijn er een hoop die geen Pioneers hebben aangekocht maar er zijn ook een hoop machines in de verhuur (zal wellicht het aantal niet pioneer aankoper niet opheffen, maar wellicht een indicatie zijn)...

10.000 gebruikers op hyves... (9 miljoen geregistreerden) dat is een ratio van 0,0011
Naar 16 miljoen inwoners zouden dat 17.600 DJ's moeten zijn in heel Nederland... ik denk eerder dat het dichterbij de 10.000 zal liggen omdat je als 'actieve' DJ toch wel via social media actief bent! Wellicht dat een gemiddelde van hyves en die 17.600 een gericht aantal zou geven: 14.000 DJ's zouden dat dus moeten zijn in NL....

klinkt re?el?

[edit]
Aaah Partyflock kent 28.171 DJ's... waarvan een hoop bedroom DJ's er niet op staan (en ik ook niet trouwens hahaha). Maar daar staan wel weer een hoop buitenlandse DJ's tussen natuurlijk die niet onder NL vallen, wellicht dat die dat opheffen aan het aantal DJ's die er niet op staan?

Het zullen er geen meer dan 50.000 DJ's zijn in NL schat ik zo...
Wat zou dan een reeel beeld geven?
je kan niet zomaar 28K + 14K doen. (wat 42K is) als je ze wel bij elkaar op telt en dan het gemiddelde tussen partyflock en de optelling pakt is 35.000 DJ's?dan heb je er redelijk wat te pakken denk ik.

Dat zijn er gemiddeld 81 per gemeente (mwoah da zou best wel eens kunnen)
User edit by nils7 on 20-08-2010 @ 15:23:51 (49%)
dj-zero    posted on 20-08-2010 15:39
Je bent nu eigenlijk gewoonweg aan het speculeren en aan het schatten, en hopen dat je in de buurt komt,,,,
Ik weet niet wat je met deze cijfers wil doen, maar als je er iets mee van plan bent zou ik toch echt meer bewijzen zoeken en minder er vanuit gaan dat dit waar is of dat waar is... Niet vervelend bedoeld maar uitspraken als'ik denk dat dit elkaar wel ongeveer zal opheffen...' komen niet bepaald serieus over.
Ik begrijp dat het moeilijk is te achterhalen(misschien zelfs wel bijna onmogelijk). Maar zoals je zelf al merkt kom je steeds met totaal andere getallen,, het ene moment zeg je ik denk dat het dichter bij de 10.000 zal liggen... en het andere moment zeg je ik denk dat het er niet meer zijn dan 50.000.
Ik wil niet zeuren(waar het waarschijnlijk heel erg op lijkt:x sorry daarvoor) maar als je iets wilt met het gegeven zul je denk ik minder moeten speculeren en 'denken dat het elkaar opheft' maar opzoek gaan naar meer ECHTE feiten, of je er misschien maar gewoon bij neerleggen dat dit getal niet te benaderen is.
nils7    posted on 20-08-2010 16:07
Nou ik wil kijken of er een bepaalde afzet markt is voor iets waarvan ik denk dat het een gat in de markt is.

Misschien moet ik mij er maar bij neerleggen dat het niet te bepalen is, netzoals hoeveel zangers zijn er wel niet?

Het enige wat ik kan doen is checken op welke plaatsen (ruim begrip) dj's geregistreerd staan dat scheelt al weer. Die 28K op partyflock is een feit maar helaas mis je de DJs die er niet geregistreerd staan maar tel je dj's die uit het buitenland komen te veel.
Overigens heeft DJR 27K geregistreerde leden dus dat komt aardig overeen (er vanuit gaande dat die mensen allemaal DJ zijn of waren)

Als we aan nemen (beter dan dit lukt niet) dat het aantal van buitenlandse dj's op partyflock net zo groot is als de niet geregistreerde NLse DJ'S dan zijn het er 28K in Nederland. Ik denk dat ik niet veel dichterbij het getal kan komen Sad
User edit by nils7 on 20-08-2010 @ 16:11:02 (21%)
dj-zero    posted on 20-08-2010 16:10
Oke nouja,, voor dat doeleinde denk ik dat je met zo'n grof geschat antwoord opzich wel ver kunt komen, ik weet niet precies waarover het gaat, maar volgens mij is er voor dj-stuff altijd wel een redelijk grote afzetmarkt:P
En als je er een topic over start en het grof omschrijft en een nadere omschrijving in een hidden message zet, misschien dat je dan ongeveer wel kunt zien of mensen zich enigsinds voor jouw product introduceren:D
nils7    posted on 20-08-2010 16:17
Poster: dj-zero
Oke nouja,, voor dat doeleinde denk ik dat je met zo'n grof geschat antwoord opzich wel ver kunt komen, ik weet niet precies waarover het gaat, maar volgens mij is er voor dj-stuff altijd wel een redelijk grote afzetmarkt:P
En als je er een topic over start en het grof omschrijft en een nadere omschrijving in een hidden message zet, misschien dat je dan ongeveer wel kunt zien of mensen zich enigsinds voor jouw product introduceren:D

Dat er animo voor is dat durf ik wel te zeggen! Ik zit alleen te kijken wat de afzet markt kan zijn (wereldwijd gezien) omdat ik eerst zou moeten investeren in het project om het op te kunnen starten.

Wat het summier is: een table top mediaplayer voor een lage prijs en toch de functionaliteit van een CDJ.

Het is geen nieuw apparaat maar een toevoeging van een functionaliteit aan een apparaat waardoor het een tabletop mediaplayer wordt!

Ik weet ruw weg hoeveel er daarvan verkocht zijn. En door middel van het ratio van aantal Dj's in nederland op het aantal inwoners toe te passen op het aantal verkochte apparaten weet ik wat een potenti?le afzet markt zou kunnen zijn (welke nu al benadert kunnen worden)
User edit by nils7 on 20-08-2010 @ 16:19:19 (2%)
dj-zero    posted on 20-08-2010 16:22
Hmm lijkt me een interessant voorwerp!:D?
Ik ben benieuwd hoe het afloopt:P
Maar volgens mij heeft Nederland relatief groot aantal dj's(samen met Belgi?) als je kijkt hoeveel filmpjes,festivals, en clubs in het buitenland Nederlandse DJ's hebben. Dus het Nederlandse aantal Dj's zal denk ik niet evenredig zijn met het aantal Dj's wereldwijd.
Maarja een ding is zeker: Er zijn er heel veelCool
En ik wens je veel suc6 met je apparaat!
Mixt-Ape    posted on 20-08-2010 16:28
Veel succes ermee, liever jij dan ik!
Vinnyo    posted on 20-08-2010 17:24

Ik heb gewoon gezocht op 'DJ'!
Dus dan krijg je niet iedereen die een d en een j in hun naam heeft staan (met 9 miljoen gebruikers lijkt mij namelijk wel dat er wel meer dan 10K mensen zullen zijn met een d en een j in hun naam Winking my eye)

Ik bedoelde ook namen zoals Djamiro en mensen die de afkorting DJ in hun naam gebruiken. (niet als afkorting waar jij op zoekt.)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

240 Users online: 24 Guests (216 Unknown)
Pages generated today : 31.863
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.840.322