Muziek draaien met illigale songs (7/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 17-08-2010 21:02
Nauw de vraag is simpel he zijn er hier dj ?die gaan draaien met illigale muziekConfusedCool

What do you think about Muziek draaien met illigale songs ??

Vote :   4 members like this  

Tekhead    posted on 20-01-2011 20:54
zouden ze in Belgie ook moeten doen, noem deze dan maar een vervuil en overlasttax, want die hoofddoeken bezoedelen helemaal het beeld van mijn stad, en dat komt dus van de overlast aan doeken.Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 20-01-2011 @ 20:54:57 (1%)
Esmee    posted on 20-01-2011 20:54
Ik moet zeggen, creatieve manier om geld binnen te halen...
T slaat alleen wel ontzettend ver door. Sommige oudere vrouwen dragen ook gewoon een doekje om hun haar als het regent zodat het niet nat wordt/uitzakt/weetikveel.

Maareh, voor niets gaat de zon op, verder is er niets gratis in deze wereld. Maar voor thuis een nummertje luisteren/draaien hoeft je muziek echt niet legaal te zijn voor mij (Al zou het we super zijn!) Ik heb ook niet alles legaal. Zosnel als je in clubs gaat draaien en je er geld mee verdient vind ik wel dat je er voor moet betalen.
dj-zero    posted on 20-01-2011 21:12
Poster: Esmee
Zosnel als je in clubs gaat draaien en je er geld mee verdient vind ik wel dat je er voor moet betalen.

'
Esmee, naar mijn mening is er een verschil tussen in clubs draaien en geld verdienen...
Ik ken genoeg mensen die hier en daar eens aan kleinere 'clubs' vragen of ze er een avondje mogen draaien en dan verdienen ze er geen geld mee....
'T enige dat zij ermee verdienen zijn dingen als
- Ervaring
- Staat leuk op je dj-cv
- Geweldige kick
Maar geld verdienen zij er niet mee...wat dan?
Deejay_Yam    posted on 24-01-2011 21:40
Yoo,

Ik download het illegaal k ben nog maar 12 dus heb nog geen centjes om de tracks te kopen,
Marr volgens mij download elke beginende dj wel illegalen tracks.
bambamstudio    posted on 24-01-2011 21:54
niet iedere echte DJ
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Noizehunter    posted on 25-01-2011 15:40
Ik gebruik afentoe gekochte cd's maar als ik sommige cd's echt een paar nummers leuk vind, download ik de mp3 en spaar ik ze tot ik zelf een cd kan branden
Epocs    posted on 07-02-2011 12:12
Zit de laatste tijd bij veel sites die als groep inkopen en het dan share.
Je betaalt een vast bedrag en je kunt onbeperkt los gaan.

Veel al heb ik ook gewoon promo's en is het betaalsysteem niet van toepassing!
Dolivieira    posted on 07-02-2011 13:10
Poster: Epocs
Zit de laatste tijd bij veel sites die als groep inkopen en het dan share.
Je betaalt een vast bedrag en je kunt onbeperkt los gaan.

Dat is ook niet legaal.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Maikelxxl    posted on 07-02-2011 17:47
Poster: bambamstudio
niet iedere echte DJ

Nou ik mag me toch een echte DJ noemen.

Ik download ook wel muziek exclusief wie niet te koop is.

en voor de rest Koop ik die shit..
Salvino    posted on 08-02-2011 14:10
Ik vind het een beetje gelul hier en daar om eerlijk te zijn. Als iedereen een brave Hendrik is dan leg me eens uit hoe het kan dat er meer dan genoeg locale DJ's zijn die allerlei tracks ver voor de release datum in hun set/demo hebben? Lijkt me toch sterk dat ze dan legaal zijn gekocht, en deze DJ's zijn niet echt dusdanig groot dat ze in de doorstuur lijst zitten van de bekende DJ's..
Face it, wil je als beginnende DJ hogerop komen, heb je weinig andere keus dan illegaal te downloaden. Je word aangekeken op onder andere je platenkeus, als je een beetje er tussenuit wilt steken dan moet je wel zorgen dat je wat nieuwe exclusievere tracks in je tas/koffer hebt zitten.
Ironisch genoeg hebben de grote namen het makkelijkst van allemaal, ze verdienen bakken met geld aan gigs en 50% van hun tracks krijgen ze doorgestuurd door hun collega's, de rest is? eigen productie!

Natuurlijk is het niet meer dan fair om een producer te belonen voor zijn geleverde werk. Deze beloning zit er nog steeds in alleen in een andere vorm op lange termijn namelijk meer gigs. Als dat goed verloopt, heb je meer gigs -> meer centen ->grotere naam en voor je het weet zit je zelf ook in de ''easy class''.
Dolivieira    posted on 08-02-2011 17:03
Is ook zo. Ik geloof ook niet dat iedereen alles legaal hebt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T1psY    posted on 08-02-2011 19:17
In Belgi? is downloaden ook niet illegaal, alleen het delen van je gekochte muziek mag niet, al dan niet gratis danwel betalend.
Je mag dus wel muziek downloaden van limewire of iets dergelijks, voor thuis gebruik,
maar niet
*je zelfgekochte muziek delen via limewire
*je zelfgekochte muziek doorverkopen
*muziek die je van limewire o.i.d. downloadde gebruiken als dj.

Verder moet ik eerlijk toegeven dat ik soms ook wel muziek (illegaal) download voor op feestjes als ik er even geen centjes voor over heb, maar na het feestje koop ik deze muziek wel onmiddelijk. Ook muziek die ik soms niet kan vinden via iTunes of beatport download ik via p2p of torrent... (Sorry (a))
Effix    posted on 15-02-2011 21:17
een vraagje want ik wil stukje bij beetje over gaan naar gekochte nr's van beatport enz..

-Krijg je een bewijs dat je nr's koopt bij beatport zodanig dat je die kan laten zien aan SABAM, of een andere controle instelling ?
-Waar haal je Paybal kaarten ? want die heb je toch nodig voor op beatport songs te kopen niet ??
Djm-350 commin' !!
mrmagix    posted on 15-02-2011 21:23
Paybal? Je bedoeld paypal?
Da's een online rekening. Je hebt 2 mogelijkheden: je koppelt ze aan een kredietcard of je maakt er een rekening van zoals je een proton kaart hebt. Je stort geld van je persoonlijke rekening op die paypal rekening en met dat krediet kan je dan betalen op site's.

Je krijgt zo goed als altijd een bewijs van aankoop als je koopt via dergelijke site's, wat dus ook geldt als een bewijs voor een controle Happy, laughing. Let wel, als je download, mag je enkel de liedjes via pc gebruiken. Wil je ze op CD, dan moet je een dj-licentie hebben. Vele mensen houden hier geen rekening mee maar dit zijn wel de regels Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 15-02-2011 @ 21:33:54 (1%)
Effix    posted on 15-02-2011 21:27
ik haat al die reegels, ik mag niet in een zaal draaien, eigenlijk mag ik niet draaien.
IK moet songs betalen ik moet een dj-licentie... ik vraag me af wie dit allemaal doet ?
Djm-350 commin' !!
mrmagix    posted on 15-02-2011 21:33
Ze geven je de kans zonder de licentie te draaien maar dan moet je je wel gewoon aan de regels houden. Dus downloads op de pc houden en cd's op cd's laten ...
Voor toch is de downloads door je spelers te laten lopen zonder licentie is midi of timecode een mooie oplossing, maar meestal zijn de kosten dan even hoog of hoger dan de liscentie...
De organisatie is volgens mij verantwoordelijk voor alles BUITEN jouw persoonlijke collectie. Dus geeft de organisatie het feestje niet aan en ze worden gepakt, is het niet jouw zorg. Maar voor dergelijke discussies moet je in een ander topic zijn dat speciaal gericht is op Sabam en de rest van die mafia
User edit by mrmagix on 15-02-2011 @ 21:33:30 (1%)
vanilladj    posted on 15-02-2011 21:39
Via FTD downloaden gaat binnenkort in ieder geval niet meer Unhappy
Was voorheen: Nils7
Sebasz    posted on 15-02-2011 21:43
Ik ben van mening dat als je net begint met draaien en/of net begint met draaien in clubs voor (weinig) geld je best wel met gedownloadde tracks kan draaien. Pas als je een beetje begint te verdienen is het andere koek en dan moet je toch echt wel van goede huize komen wil je het draaien met 'illegale' tracks kunnen verantwoorden?Cool
Chili    posted on 16-02-2011 17:23
ik vind dat je, zodra je buiten de deur gaat draaien, dit met legale tracks moet doen.. Het kost tegenwoordig al geen drol meer, helemaal als je het vergelijkt met het geld dat je vroeger voor een 12' neer moest leggen.?Elke hobby kost geld, als je het niet kunt betalen dan is dat je eigen probleem, het is niet eerlijk dit bij de producenten van muziek neer te leggen. En dat je zonder illegaal te downloaden niet hogerop kan komen vind ik helemaal onzin, het meerendeel van het publiek heeft echt niet in de gaten of jij een track draait die nog niet uit is of niet.. Hogerop komen zijn vele manieren voor,?het belangrijkste is nog altijd het netwerken (uiteraard moeten je skills wel in orde zijn, maar dat is vaak minder belangrijk dan dat men denkt).
?
User edit by Chili on 16-02-2011 @ 17:25:45 (100%)
T1psY    posted on 16-02-2011 22:48
ik ben van mening dat de beginnende dj wel gedownloade muziek mag gebruiken. Ik kan het goed begrijpen dat je gaan honderden tracks onmiddelijk wil kopen. Als de beginnende dj dit wil meenemen als hij de 1e keer buiten huis gaat draaien, en dit volledig legaal is hij onmiddelijk al duizenden euri's kwijt zonder ook maar iets te doen. Hij moet dan al 10 feestjes gaan draaien voor hij alles terug heeft verdient.
Bonchanoize    posted on 16-02-2011 23:51
Duizenden euro's? voor een uurtje of 2 te draaien? Nu moet je ff serieus doen. Als je een beetje verstandig koopt, en je koopt wat mooie verzamelcd's (spinning bundles, mos' clubber's guides, switch, serious beats...) kom je al snel rond met 100 ? 200 eurots.
Let the magic begin
Chili    posted on 17-02-2011 10:17
De situatie die T1psy schetst lijkt me wel heel onrealistisch.. Het is sowieso al te voorkomen door je muziek gewoon legaal te kopen, dan hoef je niet ineens een groot bedrag uit te geven. En al zou je een set samen moeten stellen, dit kan al voor een euro of 50.. Het zijn kosten doe nou eenmaal bij het DJ-en horen, je gaat toch ook geen gear jatten om te kunnen draaien, omdat je het te duur vindt?
mrmagix    posted on 17-02-2011 11:10
Poster: Chili
De situatie die T1psy schetst lijkt me wel heel onrealistisch..

Als all-around'r moet je op op alles voorbereid zijn... Dus misschien is 1000 wat overdreven, maar je moet wel een hele hoop muziek bijhebben van alle mogelijke stijlen van alle mogelijke jaren. En je weet zelf ook, beginnende dj's zijn most of the time all-around. Want bij familiefeestjes, vriendenfeestjes, etc etc moet je iedereen wat kunnen plezieren dus moet je ook hierop voorbereid zijn.
dan208ut    posted on 20-02-2011 13:16
1 member likes this  ik gebruik bijde al moet ik eerlijk zeggen dat ik voor thuis gebruik tog meer gedownloade gebruik dit omdat dj-ing echt een hobby voor me is .
ik draai wel op het buurtfeest van de wijk waar ik woon en prive feestjes zoals verjaardagen enz.
en daar zorg ik altijd voor legale muziek.
maar voor binnenhuis vind ik dat gedownloade muziek moet kunnen
TH3llC    posted on 21-02-2011 03:23
Poster: Chili
De situatie die T1psy schetst lijkt me wel heel onrealistisch..

wat hij zegt is voor de meesten gewoon realiteit.. de bedragen zijn misschien wat overdreven maar zo is het..
toen jij begon had je toen honderden euro's teveel nadat je al je gear had gekocht om muziek te kopen?
ik in ieder geval niet (en dat is denk is voor veel personen zo)
ik wil niet goedkeuren dat er 'illegaal' muziek gespeeld wordt op fuiven maar voor iemand die het enkel thuis doen mag het geen probleem zijn (in belgie toch) want hier is muziek downloaden legaal.
en ik als thuis-dj ga niet mijn geld uitgeven aan muziek kopen omdat ik totaal niet van plan ben om buitenshuis te draaien en er eventueel iets mee te verdienen en als ik dan eens ergens draai (altijd prive) dan vraag ik er ook geen geld voor. het probleem is dat ik TE veel muziek goed vind en ook draai als ik alles moet kopen dan zou ik 1 jaar moeten werken ENKEL om al mijn liedjes te betalen die ik als hobby gebruik.
en dat is niet overdreven

141 Users online: Lead & 16 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 86.072
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.446