Poster: TimoV
Ik zei goedkoop :')
En dit zijn setjes?
Ik heb liever alleen tabletop CD spelers.
Maar ik zal een kijkje nemen naar de CD spelers
Toch bedankt.
Dit zijn setjes met Tabletops en een mixer, ik weet niet hoe jij wilt gaan draaien met alleen cd spelers?
Zal ik ook even naar kijken.
Wat betreft zonder BPM / op gehoor beatmatchen .. kan iemand me daar wat meer over vertellen?
't Is zeker een kwestie van goed luisteren, de pitch steeds een beetje verschuiven en aan 't jogwheel draaien? (Ik zeg 't wel makkelijk, maar bedoel niet dat 't makkelijk is
)
Het is de bedoeling, dat je 2 nummers gelijk zet door te luisteren welke te snel is en welke te langzaam, met de pitch ga je naar de snelheid waarvan jij denkt dat hij nodig is, en met t jogwheel zorg je ervoor dat ze weer gelijk zullen lopen. Dus als je hoort; he hij loopt scheef, geef je een duwtje tegen t jog (van het nummer dat je inmixt doe ik altijd), afhankelijk van of hij sneller of langzamer moet.
In dit geval zullen we zeggen, je geeft hem een duw met de klok mee want je denkt dat je inkomende nummer te langzaam loopt.
Hoor je dan dat het nog schever is als eerst, moet je de plaat dus juist de andere kant opdoen, dus liep je plaat ipv langzamer juist sneller dan het nummer wat aanstaat, dus doe je je pitch een stukje naar beneden.
Klinkt het juist beter door dat duwtje vooruit? Dan heb je het inderdaad goed gehoord en loopt je plaat te langzaam en zet je je pitch wat sneller.
Duidelijk zo?
-------------------------------------------------------
Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Nog meer tips en/of (ex-)gebruikers van de Numark Axis 4? 
Zelf heb ik 2x mcd 200, heerlijke cd spelers, met hotcues er ook nog eens bij. Ietsjes duurder dan axis, maar dan heb je wel hotcues en een scherm wat de ID3 tags van je nummers kan lezen, of heeft axis dat ook?
Je hebt geen tap knopje voor je bpm, hij berekent het gewoon zelf automatisch net als bij pioneer, alleen klopt hij maar 1/2x, als je even wacht komt hij wel in de buurt, maar hij verspringt gewoon erg graag bij lastige nummers. Al kunnen Pioneers het evengoed fout hebben bij die tracks, en dan is de auto loop van een cdj 800 ontzettend irritant.