Poster:?Tekhead
pioneer cdj-2000, niet goedkoop en niet voor beginners maar voor al de rest prima ! Grapje hoor?
Er is hier iemnd die een setje denon DN-S1200 verkoopt, dat is pas goed spul
Poster:?timmy90
ik verkoop een setje denons...
Poster:?dJORD
Hier meld zich een tevreden axis 4 gebruiker! Om even je vragen te beantwoorden; de axis 4 heeft inderdaad een tap bpm counter... betekent dat je dus op een stuk of 5-10 beats achter elkaar op de tap-knop moet drukken zodat de speler een gemiddelde kan berekenen (wat best goed werkt). Alleen adviseer ik je om gelijk te oefenen?met op gehoor te beatmatchen zodat je op elke gear kunt draaien (tt's of cd-spelers met geen (goede) beatcounters).
Ik hoop dat ik je vraag duidelijk beantwoordt heb. Mocht je nog andere vragen hebben... vraag maar raak!
Poster:?Yvaroz
je kan ook de muziek die je hebt laten analyseren door een BPM analyser, die zet je dan op de playlist en dan weet je bijna zeker dat het goed is, de bpm is wel vaak goed, tenminste het lijkt mij?dat het ongeveer even goed is als de?
axis 9 die ik heb.?
zelfs bij de cdj 1000 en 2000 worden wel eens fouten gemaakt door de spelers met het bpm aantal.
als ik jou was zou ik even door sparen voor beter spelers dat je er gelijk lang mee door kan
veel geluk
Poster:?XMatiC
Axis 4 hoor ik veel goede dingen over !?
Andere mogelijke oplossingen?
2x JB SYSTEMS MCD 200 +?JB SYSTEMS BEAT 4 USB = 744 euro
2x DENON DN-S700 +?DENON DN-S120 = 850 euro
2x SynQ DMC 1000 1x SynQ SMX-3 = 1473 euro
2x AMERICAN AUDIO RADIUS 1000 1x?AMERICAN DJ MX 1400 DSP = 1440 euro
2x?DENON DN-S3700 + 1x?DENON DN-X1700 = 2617 euro
Bron van de prijzen : *** (pm)
@ Hierboven: op elke speler van welk merk dan ook gebeurt wel eens een kleine afwijking van de bpm counter
Poster: TH3llC
misschien de radius 3000 of de radius 1000 van american audio..
en over di bpm, goede beatcounters zijn heel gemakkelijk maar je kan best leren zonder beatcounters (op gehoor dus)
vergt wat meer tijd om te leren maar eens je het doorhebt gaat het vanzelf
Poster: dJORD
analyser waar Yvaroz het over heeft is een pc progamma wat de bpm berekent van een track, die info kun je dus bijv op de tracklist zetten van de cd! (kan zijn dat ik er naast zit want ik werk zelf niet met bpm analyser)
Poster: TimoV
Oh, okay?
Maar de Numark Axis 4 kan toch zelf ook de BPM berekenen?
Of heb ik dat verkeerd? Dat las ik namelijk daar straks hier ergens op het forum.
Oke, interessant. Ik snap 'm niet volledig, maar ik bekijk 'm later nog wel een paar keer?
Komt omdat ik denk nog geen ervaring heb met beatmatchen zonder BPM.
Maar ik ga er zeker op oefenen als ik m'n setje heb.
Poster: Yvaroz
ja, maar die cd speler kan het dus wel eens fout hebben en met zoon analyser weet je bijna zeker dat het goed is.
en wat?djord ook zei van dat je?dat op je playlist kan zetten?bedoelde ik ook
Toch niet als je de tap BPM gebruikt? Of wel?
Poster: TH3llC
als je manueel de tap button gebruikt is de kans klein dat je het precies aantal bmp juist hebt.
bv. als de bpm 130 is en je tapt manueel zit je bv op 128 of op 133 of,...
ik probeer dit soms en zit er meestal wel een paar naast..
ik denk dat dit normaal is of ligt het nu aan mij?
Ik zei goedkoop :')
En dit zijn setjes?
Ik heb liever alleen tabletop CD spelers.
Maar ik zal een kijkje nemen naar de CD spelersToch bedankt.
Zal ik ook even naar kijken.
Wat betreft zonder BPM / op gehoor beatmatchen .. kan iemand me daar wat meer over vertellen?
't Is zeker een kwestie van goed luisteren, de pitch steeds een beetje verschuiven en aan 't jogwheel draaien? (Ik zeg 't wel makkelijk, maar bedoel niet dat 't makkelijk is)
-------------------------------------------------------
Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Nog meer tips en/of (ex-)gebruikers van de Numark Axis 4?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.