Goedkope CD spelers voor beginner (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TimoV    posted on 12-08-2010 23:28
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort mijn eerste DJ set(je) te kopen, maar ik ben nog niet helemaal zeker over welke tabletop CD speler ik wil. Graag zou ik voor de Numark Axis 4 gaan, maar ik las daarnet hier op het forum dat de BPM die hij aangeeft niet altijd kloppend is? En dat je 'm dus zelf moet 'tappen'. Iemand ervaring daarmee? Of weet iemand een andere goedkope cd speler om mee te beginnen? Happy, laughing

Bedankt,
Timo

What do you think about Goedkope CD spelers voor beginner ??

Vote :   

Tekhead    posted on 12-08-2010 23:31
pioneer cdj-2000, niet goedkoop en niet voor beginners maar voor al de rest prima ! Grapje hoor?Cool

Er is hier iemnd die een setje denon DN-S1200 verkoopt, dat is pas goed spul
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 12-08-2010 @ 23:32:43 (81%)
timmy90    posted on 12-08-2010 23:38
ik verkoop een setje denons...
dJORD    posted on 12-08-2010 23:40
Hier meld zich een tevreden axis 4 gebruiker! Om even je vragen te beantwoorden; de axis 4 heeft inderdaad een tap bpm counter... betekent dat je dus op een stuk of 5-10 beats achter elkaar op de tap-knop moet drukken zodat de speler een gemiddelde kan berekenen (wat best goed werkt). Alleen adviseer ik je om gelijk te oefenen?met op gehoor te beatmatchen zodat je op elke gear kunt draaien (tt's of cd-spelers met geen (goede) beatcounters).
?
Ik hoop dat ik je vraag duidelijk beantwoordt heb. Mocht je nog andere vragen hebben... vraag maar raak!
Yvaroz    posted on 12-08-2010 23:44
je kan ook de muziek die je hebt laten analyseren door een BPM analyser, die zet je dan op de playlist en dan weet je bijna zeker dat het goed is, de bpm is wel vaak goed, tenminste het lijkt mij?dat het ongeveer even goed is als de
axis 9 die ik heb.
zelfs bij de cdj 1000 en 2000 worden wel eens fouten gemaakt door de spelers met het bpm aantal.
als ik jou was zou ik even door sparen voor beter spelers dat je er gelijk lang mee door kan

veel geluk
Nothing is Impossible
XMatiC    posted on 12-08-2010 23:47
Axis 4 hoor ik veel goede dingen over !?

Andere mogelijke oplossingen?
2x JB SYSTEMS MCD 200 +?JB SYSTEMS BEAT 4 USB = 744 euro
2x DENON DN-S700 +?DENON DN-S120 = 850 euro
2x SynQ DMC 1000 1x SynQ SMX-3 = 1473 euro
2x AMERICAN AUDIO RADIUS 1000 1x?AMERICAN DJ MX 1400 DSP = 1440 euro
2x?DENON DN-S3700 + 1x?DENON DN-X1700 = 2617 euro

Bron van de prijzen : *** (pm)

@ Hierboven: op elke speler van welk merk dan ook gebeurt wel eens een kleine afwijking van de bpm counter
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 13-08-2010 @ 00:07:43 (100%)
TH3llC    posted on 12-08-2010 23:51
misschien de radius 3000 of de radius 1000 van american audio..
en over di bpm, goede beatcounters zijn heel gemakkelijk maar je kan best leren zonder beatcounters (op gehoor dus)
vergt wat meer tijd om te leren maar eens je het doorhebt gaat het vanzelfSmile
TimoV    posted on 13-08-2010 00:30
Poster:?Tekhead
pioneer cdj-2000, niet goedkoop en niet voor beginners maar voor al de rest prima ! Grapje hoor?Cool

Het zijn wel een beetje koelkasten h???Cool

Maar jij verkoopt ze? Of niet?

Zo ja, wat zou je ervoor vragen?

Poster:?timmy90
ik verkoop een setje denons...

En wat vraag jij ervoor?

Poster:?dJORD
Hier meld zich een tevreden axis 4 gebruiker! Om even je vragen te beantwoorden; de axis 4 heeft inderdaad een tap bpm counter... betekent dat je dus op een stuk of 5-10 beats achter elkaar op de tap-knop moet drukken zodat de speler een gemiddelde kan berekenen (wat best goed werkt). Alleen adviseer ik je om gelijk te oefenen?met op gehoor te beatmatchen zodat je op elke gear kunt draaien (tt's of cd-spelers met geen (goede) beatcounters).

Ik hoop dat ik je vraag duidelijk beantwoordt heb. Mocht je nog andere vragen hebben... vraag maar raak!

Maar hoe zit het met de 'analyser' waar Yvaroz het over heeft?
Dit is zoiets als de normale BPM laten zien zoals op CDJ's?

Poster:?Yvaroz
je kan ook de muziek die je hebt laten analyseren door een BPM analyser, die zet je dan op de playlist en dan weet je bijna zeker dat het goed is, de bpm is wel vaak goed, tenminste het lijkt mij?dat het ongeveer even goed is als de?
axis 9 die ik heb.?
zelfs bij de cdj 1000 en 2000 worden wel eens fouten gemaakt door de spelers met het bpm aantal.
als ik jou was zou ik even door sparen voor beter spelers dat je er gelijk lang mee door kan

veel geluk

Oke, nou ja, ik ga binnenkort wel even in Amsterdam kijken.. daar moet een DJ winkel vast wel deze CD spelers hebben. Ik denk dat dit toch best goeie tabletop's zijn om mee te beginnen, vrienden van mij hebben ervaring ermee en zeggen dat 't goed is om mee te beginnen. Ik heb niet bepaald zin om n?g langer te wachten :P Ik ga na de aankoop wel stevig sparen denk ik Happy, laughing

Poster:?XMatiC
Axis 4 hoor ik veel goede dingen over !?

Andere mogelijke oplossingen?
2x JB SYSTEMS MCD 200 +?JB SYSTEMS BEAT 4 USB = 744 euro
2x DENON DN-S700 +?DENON DN-S120 = 850 euro
2x SynQ DMC 1000 1x SynQ SMX-3 = 1473 euro
2x AMERICAN AUDIO RADIUS 1000 1x?AMERICAN DJ MX 1400 DSP = 1440 euro
2x?DENON DN-S3700 + 1x?DENON DN-X1700 = 2617 euro

Bron van de prijzen : *** (pm)

@ Hierboven: op elke speler van welk merk dan ook gebeurt wel eens een kleine afwijking van de bpm counter

Ik zei goedkoop :')
En dit zijn setjes?
Ik heb liever alleen tabletop CD spelers.
Maar ik zal een kijkje nemen naar de CD spelers Happy, laughing Toch bedankt.

Poster: TH3llC
misschien de radius 3000 of de radius 1000 van american audio..
en over di bpm, goede beatcounters zijn heel gemakkelijk maar je kan best leren zonder beatcounters (op gehoor dus)
vergt wat meer tijd om te leren maar eens je het doorhebt gaat het vanzelfSmile

Zal ik ook even naar kijken.
Wat betreft zonder BPM / op gehoor beatmatchen .. kan iemand me daar wat meer over vertellen?
't Is zeker een kwestie van goed luisteren, de pitch steeds een beetje verschuiven en aan 't jogwheel draaien? (Ik zeg 't wel makkelijk, maar bedoel niet dat 't makkelijk is Winking my eye)

-------------------------------------------------------

Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Nog meer tips en/of (ex-)gebruikers van de Numark Axis 4? Happy, laughing
User edit by TimoV on 13-08-2010 @ 00:37:17 (1%)
dJORD    posted on 13-08-2010 00:35
analyser waar Yvaroz het over heeft is een pc progamma wat de bpm berekent van een track, die info kun je dus bijv op de tracklist zetten van de cd! (kan zijn dat ik er naast zit want ik werk zelf niet met bpm analyser)
TimoV    posted on 13-08-2010 00:38
Oh, okay?Cool
Maar de Numark Axis 4 kan toch zelf ook de BPM berekenen?
Of heb ik dat verkeerd? Dat las ik namelijk daar straks hier ergens op het forum.
dJORD    posted on 13-08-2010 00:45
Dat kan dus met de bpm tap functie, alleen dat moet je elke keer dat je de track speelt dus weer opnieuw doen!!
Het filmpje dat ik heb bijgevoegd legt beatmatchen nog even duidelijk uit: (voel je niet beledigt want het filpje is nogal simpel maar wel de?duidelijkste die ik kon vinden)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kX3GVeWIzh4[/youtube]
Tekhead    posted on 13-08-2010 00:48
dit is een geweldig filmpje over begrip beatmatchen
TimoV    posted on 13-08-2010 01:09
Oke, interessant. Ik snap 'm niet volledig, maar ik bekijk 'm later nog wel een paar keer?Cool
Komt omdat ik denk nog geen ervaring heb met beatmatchen zonder BPM.

Maar ik ga er zeker op oefenen als ik m'n setje heb.
Yvaroz    posted on 13-08-2010 01:10
Poster: dJORD
analyser waar Yvaroz het over heeft is een pc progamma wat de bpm berekent van een track, die info kun je dus bijv op de tracklist zetten van de cd! (kan zijn dat ik er naast zit want ik werk zelf niet met bpm analyser)

that's right!

Poster: TimoV
Oh, okay?Cool
Maar de Numark Axis 4 kan toch zelf ook de BPM berekenen?
Of heb ik dat verkeerd? Dat las ik namelijk daar straks hier ergens op het forum.

ja, maar die cd speler kan het dus wel eens fout hebben en met zoon analyser weet je bijna zeker dat het goed is.
en wat?djord ook zei van dat je?dat op je playlist kan zetten?bedoelde ik ookHappy, laughing

?
Nothing is Impossible
Tekhead    posted on 13-08-2010 01:38
Oke, interessant. Ik snap 'm niet volledig, maar ik bekijk 'm later nog wel een paar keer?Cool
Komt omdat ik denk nog geen ervaring heb met beatmatchen zonder BPM.

Maar ik ga er zeker op oefenen als ik m'n setje heb.

Wat begrijp je niet goed Timo ? Of is je Engels nog ietsje te beperkt ?

Edit: mijn vinyl zijn ook gemarkeerd met BPM, HANDMATIG geteld hoor !
User edit by Tekhead on 13-08-2010 @ 01:40:50 (22%)
TimoV    posted on 13-08-2010 01:51
Mijn Engels is vrij goed, maar ik volg 'm niet helemaal omdat ik het me nog niet echt goed kan inbeelden Happy, laughing

Poster: Yvaroz
ja, maar die cd speler kan het dus wel eens fout hebben en met zoon analyser weet je bijna zeker dat het goed is.
en wat?djord ook zei van dat je?dat op je playlist kan zetten?bedoelde ik ookHappy, laughing

Toch niet als je de tap BPM gebruikt? Of wel?

---------------------------
Btw.. mag ik nog een antwoord Tekhead??Cool

Quote:
Poster:?Tekhead

Het zijn wel een beetje koelkasten h???Cool

Maar jij verkoopt ze? Of niet?

Zo ja, wat zou je ervoor vragen?
User edit by TimoV on 13-08-2010 @ 02:00:52 (98%)
TH3llC    posted on 13-08-2010 02:02

Toch niet als je de tap BPM gebruikt? Of wel?

als je manueel de tap button gebruikt is de kans klein dat je het precies aantal bmp juist hebt.
bv. als de bpm 130 is en je tapt manueel zit je bv op 128 of op 133 of,...
ik probeer dit soms en zit er meestal wel een paar naast..
ik denk dat dit normaal is of ligt het nu aan mij?Cool

edit: je begint toch?? dan ga je toch geen duizenden euro's geven aan een djset?
User edit by TH3llC on 13-08-2010 @ 02:03:49 (23%)
TimoV    posted on 13-08-2010 02:04
Poster: TH3llC
als je manueel de tap button gebruikt is de kans klein dat je het precies aantal bmp juist hebt.
bv. als de bpm 130 is en je tapt manueel zit je bv op 128 of op 133 of,...
ik probeer dit soms en zit er meestal wel een paar naast..
ik denk dat dit normaal is of ligt het nu aan mij?Cool

Lekkere scheve functie dan lijkt mij.
Of jij bent scheef Cool (No offence)

Zo zou je dus nooit normaal kunnen beatmatchen met die functie?
Lijkt me niet toch?
User edit by TimoV on 13-08-2010 @ 02:08:15 (6%)
ArCee    posted on 13-08-2010 08:32
Er zijn ook mixers te krijgen met bpm counter maar het veel beter om niet afhankelijk te zijn van deze dingen. LEER beatmatchen op je gehoor, en gebruik een counter als een hulpmiddel, je kunt inmmers NOOIT voor de volle 100% met beatcounters strak mixen.
Als je deze spelers neemt: http://link.marktplaats.nl/361763654?samen met deze mixer http://link.marktplaats.nl/366323600?dan ben je denkelijk voor 400 euro het heertje en heb je een mixer met beat counter in plaats van op de spelers.
Je kunt de counters grofweg gebruiken om alvast globaal naar de juiste beats te gaan, maar het fine tunen is toch echt mensen werk. Werk je voor de volle 100% alleen met de bpm counter, dan sta jij je met inmixen het apelazerus te corrigeren, en krijg je uiteindelijk slordige overgangen, iets wat NIET moet willen!!
Daarbij wijken bpm counters af, ik die dat aan wat mijn cdj's aangeven ten opzichte van de counter op mijn Reloop mixer!!
Dolivieira    posted on 13-08-2010 09:07
Probeer de de BPM functie een beetje te vermeiden. Kijk op de CDJ( In House,?Dance, Trance muziek dan, waar je een?constante beat hebt)?zitten de pioneer er zelde naast. 1 op de 50dan. Maar het is nog steeds een indicatie. Zeg maar een hulpmiddel om te controleren dat je?BPM er bijna goed loopt. Want als?Track A zeg maar 130.1 is en?Track?B?130.6 is?heb nogsteeds verloop. Helemaal bij CD spelers omdat die digitaal je pitch hebben. Werken ze in?frames dus nooit exact. Maar om de pitch er zo dicht mogelijk in de buurt te zetten kan je toch heel secure beatmatchen.

Ik gebruik de BPM counters alleen om nacontrole en om de pitch ongeveer in de buurt te zetten.?Daarna zet ik hem op gehoor zo strak mogelijk voor dat ik Track?B er in gooi. Maar?toen ik leerde beatmatchen heb ik?toen had je nog geen BPM counters. Wel zette wij op de?plaat de BPM die met de een bepaalde formule werd berekend. Tekhead weet die formule nog wel uit zijn hoofd. Waarom deden wij dat? Zal je nu afvragen. Niet om de plaat aan de hand daar van stak te zetten. Nee om als je bezig was met?Track A en die was bv 122 BPM dan ging je er geen plaat bij zoeken die?117 BPM was. Maar je ging er een track bij zoeken die ongeveer tussen de 120 en de 125 bpm was want die kon je beter strak krijgen en de stemmen die werden geen smurfen.?En dat doe ik nog steeds.

Leer te beatmatchen op gehoor is mijn motto heb je dalijk alleen maar profeit van. Ook al ga je ooit een keer volledig digitaal draaien en een Sync knop gebruiken. En gebruik je BPM counter alleen als hulp en nacontole bij het beatmachen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 13-08-2010 09:13
beide posts hierboven: +1

beatmatchen doe je met je gehoor, en je ritme gevoel. bpm indicators zijn indicators zoals de naam zegt, geen dj's.
Vinnyo    posted on 13-08-2010 11:58
Stanton c313 of c314 zijn goedkoop, wellicht iets?
Robjer    posted on 13-08-2010 13:38
ADJ?radius 3000, is ongetwijfeld de beste budget speler.
Ik heb hem uitvoerig op de messe getest, en de speler doet alle basics wat de pro's ook doen, en voelt degelijk aan.
Prijs kwaliteit?vind?ik?zeer goed. check maar?ff youtube voor wat demo's.
Esmee    posted on 13-08-2010 13:42

Ik zei goedkoop :')
En dit zijn setjes?
Ik heb liever alleen tabletop CD spelers.
Maar ik zal een kijkje nemen naar de CD spelers Happy, laughing Toch bedankt.

Dit zijn setjes met Tabletops en een mixer, ik weet niet hoe jij wilt gaan draaien met alleen cd spelers?

Zal ik ook even naar kijken.
Wat betreft zonder BPM / op gehoor beatmatchen .. kan iemand me daar wat meer over vertellen?
't Is zeker een kwestie van goed luisteren, de pitch steeds een beetje verschuiven en aan 't jogwheel draaien? (Ik zeg 't wel makkelijk, maar bedoel niet dat 't makkelijk is Winking my eye)

Het is de bedoeling, dat je 2 nummers gelijk zet door te luisteren welke te snel is en welke te langzaam, met de pitch ga je naar de snelheid waarvan jij denkt dat hij nodig is, en met t jogwheel zorg je ervoor dat ze weer gelijk zullen lopen. Dus als je hoort; he hij loopt scheef, geef je een duwtje tegen t jog (van het nummer dat je inmixt doe ik altijd), afhankelijk van of hij sneller of langzamer moet.
In dit geval zullen we zeggen, je geeft hem een duw met de klok mee want je denkt dat je inkomende nummer te langzaam loopt.
Hoor je dan dat het nog schever is als eerst, moet je de plaat dus juist de andere kant opdoen, dus liep je plaat ipv langzamer juist sneller dan het nummer wat aanstaat, dus doe je je pitch een stukje naar beneden.
Klinkt het juist beter door dat duwtje vooruit? Dan heb je het inderdaad goed gehoord en loopt je plaat te langzaam en zet je je pitch wat sneller.
Duidelijk zo?

-------------------------------------------------------

Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Nog meer tips en/of (ex-)gebruikers van de Numark Axis 4? Happy, laughing

Zelf heb ik 2x mcd 200, heerlijke cd spelers, met hotcues er ook nog eens bij. Ietsjes duurder dan axis, maar dan heb je wel hotcues en een scherm wat de ID3 tags van je nummers kan lezen, of heeft axis dat ook?
Je hebt geen tap knopje voor je bpm, hij berekent het gewoon zelf automatisch net als bij pioneer, alleen klopt hij maar 1/2x, als je even wacht komt hij wel in de buurt, maar hij verspringt gewoon erg graag bij lastige nummers. Al kunnen Pioneers het evengoed fout hebben bij die tracks, en dan is de auto loop van een cdj 800 ontzettend irritant.

User edit by Esmee on 13-08-2010 @ 13:43:13 (1%)
dJORD    posted on 13-08-2010 14:34
axis 4 weergeeft g??n ID3 tags!!
Victor    posted on 14-08-2010 16:23
Esmee had het volgens mij over de MCD-200 (geen idee wat voor ding dat is trouwens...).
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 10 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 14.453
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.269.518