Poster: Tekhead
maar de meeste cd spelers hebben toch een effectenbakkie ingebouwd tegenwoordig, allee de spelers die jullie prefereren toch, welk is dan een goede tabletop met vinylfunctie en zonder fx ?
Poster: MadSteven
Je moet de effecten onboard op een cd-speler ook meer als bonus zien dan wat anders. Ik vind de Pioneer logica ook niet helemaal fantastich. Hun logica: je combineer 2 x een CDJ200 met een mengpaneel zonder effecten... Dan wil je op de CDJ200 wat effecten hebben. En dat is ook zo. Zelfde verhaal met CDJ1000mk2 en de DJM600, maar dan andersom. In de CDJ200 klasse vinden we ook de Numark Axis 9 - met zelfs meerdere effecten tegelijkertijd, maar tevens dubbele loop en beat keeper die het goed doet. De Denon S1000 en sowieso de denons hebben slechts een beperkt aantal effecten op de cd-spelers (als je het vergelijkt met de Axis 9). Voor de rest hebben we de OEM bakkies nog, wel of niet met effect, maar die hebben zo hun eigenaardigheidjes. Niet per sé fouten, maar als je niet van imperfecte apparaten houdt, zou ik ze niet aanraden. Mijn visie is als volgt: Je wilt sommige effecten pre-fader hebben en andere post-fader. Bij de laatste categorie horen reverb, echo, delay. Alle niet-tijdvertragende effecten kan je net zo makkelijker pre-fader hebben. En niet zeiken als je geen dry/wet knob hebt, want die heb ik als gitarist ook niet... Maar okee, de meeste platenspelers hebben geen effectprocessor ingebouwd (als ze uberhaupt bestaan) en dan heb je geen andere keus dan de effecten op je mengpaneel te willen. Desondanks vind ik het een rare vraag... Het antwoord is sowieso: als je een effectmixer hebt, heb je niks erbij nodig behalve hetgene wat je ook bij je vorige mixer erop aansloot. Wat cd-spelers hier nou mee te maken hebben ontgaat me...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.