effecten of geen effectenmixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 01-12-2005 03:12

Als je een mixer hebt met voldoende effecten, heb je geen tabletop cd-decks met effecten nodig, of zie ik dat verkeerd ?

(ik ben echt wel geen cd jock, snappie)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about effecten of geen effectenmixer ??

Vote :   

Lead    posted on 01-12-2005 08:45
True...

Ik vind dat effecten in een mixer horen en niet in een CD speler. Dit voorkomt verwarring. Maar effecten in zowel je mixer als in de cd spelers lijkt me iets te veel van het goede. De kans zit er dan ook dik in dat je veel effecten dubbel hebt...
Let the BASS be louder
Camino    posted on 01-12-2005 16:57
ja idd vind ik ook... ik hou van strakke, simpelle cd spelers zonder al te veel rotzooi (bv cdj 1000 of zo); laat dat maar allemaal samen op de mixer... vind ik ook een veel logischere plek voor effecten
djwillem    posted on 01-12-2005 17:00
ik vind dat de mixer een soort centrum is.
en effecten op een cd speler vind ik ook voerbodig soms.
Basrose    posted on 01-12-2005 20:02
idd die effecten op cdspelers mogen ze weg laten... op de mixers van mij ook (als ze dan ook stukkie goedkoper worden zodat je een losse effector erbij kan kopen :P)

Camino    posted on 01-12-2005 20:06
tja... vind het toch wel handig om wat effecten op een mixertje te hebben; zit met plaatsgebrek van daar. Trouwens, lijkt het me erg irri dat je aparte effectenbak niet in je flightcase kwijt kan als je moet gaan draaien
Basrose    posted on 01-12-2005 20:10
neem jij altijd alles mee dan :P en btw effecten gebruik (ik) toch heel weinig.. effecten doe ik met andere platen samples erin gooien of stukje scratchen das veel vetter.
Tekhead    posted on 01-12-2005 20:23
Poster: Tekhead

maar de meeste cd spelers hebben toch een effectenbakkie ingebouwd tegenwoordig, allee de  spelers die jullie prefereren toch, welk is dan een goede tabletop met vinylfunctie en zonder fx ?
Camino    posted on 01-12-2005 20:43
maar de meeste cd spelers hebben toch een effectenbakkie ingebouwd tegenwoordig, allee de  spelers die jullie prefereren toch, welk is dan een goede tabletop met vinylfunctie en zonder fx ?

CDJ 800/ 1000! denk dat dat zo ongeveer de enige zijn zonder fx....

en @basrose: idd klinkt samplen van andere platen wel leuker... maar voor de meeste plaatsen waar ik draai neem ik alleen mn CDJ's mee en geen draaitafels... dus met 2 media kan je spijtig genoeg niet veel (zeker als je de 800's hebt zonder hotcue)

Tekhead    posted on 02-12-2005 00:56
@DeafDJ

met fx bedoel ik uiteraard effecten aan boord, niet mogelijkheid aansluiten effectenbakkie

CDJ's, hebben die geen effecten aan boord ?

En in de goodkopere reeks ? (niet persé pioneer) En de Technics, heeft die effecten aan boord ?
MadSteven    posted on 02-12-2005 10:42
Je moet de effecten onboard op een cd-speler ook meer als bonus zien dan wat anders. Ik vind de Pioneer logica ook niet helemaal fantastich. Hun logica: je combineer 2 x een CDJ200 met een mengpaneel zonder effecten... Dan wil je op de CDJ200 wat effecten hebben. En dat is ook zo. Zelfde verhaal met CDJ1000mk2 en de DJM600, maar dan andersom. In de CDJ200 klasse vinden we ook de Numark Axis 9 - met zelfs meerdere effecten tegelijkertijd, maar tevens dubbele loop en beat keeper die het goed doet. De Denon S1000 en sowieso de denons hebben slechts een beperkt aantal effecten op de cd-spelers (als je het vergelijkt met de Axis 9). Voor de rest hebben we de OEM bakkies nog, wel of niet met effect, maar die hebben zo hun eigenaardigheidjes. Niet per s? fouten, maar als je niet van imperfecte apparaten houdt, zou ik ze niet aanraden. Mijn visie is als volgt: Je wilt sommige effecten pre-fader hebben en andere post-fader. Bij de laatste categorie horen reverb, echo, delay. Alle niet-tijdvertragende effecten kan je net zo makkelijker pre-fader hebben. En niet zeiken als je geen dry/wet knob hebt, want die heb ik als gitarist ook niet... Maar okee, de meeste platenspelers hebben geen effectprocessor ingebouwd (als ze uberhaupt bestaan) en dan heb je geen andere keus dan de effecten op je mengpaneel te willen. Desondanks vind ik het een rare vraag... Het antwoord is sowieso: als je een effectmixer hebt, heb je niks erbij nodig behalve hetgene wat je ook bij je vorige mixer erop aansloot. Wat cd-spelers hier nou mee te maken hebben ontgaat me...
JonasVerdickt    posted on 02-12-2005 12:23
effecten op de mixer is beter
Rhino    posted on 02-12-2005 13:13
hoe meer efefcten hoe beter , mits je ze goed gebruikt
in de zoektocht naar bizarre geluidseffecten is meer apparatuur altijd gewenst
dus als je ze in de cd speler kan krijgen dan zou ikd at zeker doen .
Bijvoorbeeld een delay samen met een phaser is erg mooi .
Laats heb ik een air Fx op mijn kaosspad aangesloten die kaoss werd gevoed door een delayed resonantbass , ik kan je zeggen dat het totaal los ging en dat er nieuwe structuren onstonden.
je manipuleert met een effect een ander effect , ik juich dat toe , want zo ontstaat er nogal eens wat nieuws.
Dus in de zoektocht naar nieuwe structuren/geluiden/gevoel biedt een groot scala aan effecten altijd meer voordeel dan een handjevol effecten.
de vraag wat beter is, cd met effecten of mixer met effecten is eigenlijk niet zo relevant, tenzij je echt met je budget rekening moet houden.
het gaat er meer om wat je er mee doet /kan.
als je 20 van de 30 effecten niet gebruikt dan is het natuurlijk ook weer zonde .
het stapelen van effecten kan in iedergevakl erg mooie resultaten opleveren !

overigens de oemetjes kunnen zelf al hun interne effecten stapelen, das een mooi feature denk ik !
Happy, laughing
Succes
Camino    posted on 02-12-2005 15:59
tja maar van die OEM's vind ik de effecten wel tegenvallen.... zelfs met de pioneer DJM600 heb ik het gevoel dat het geluidsniveau toch wel een paar dBs stijgt zodra je een effect aan zet... geef mij maar 5 goeie effecten in de plaats van 100 waardeloze...
Rhino    posted on 02-12-2005 16:35
quote deaf dj:5 goeie effecten in de plaats van 100 waardeloze...

ja ik ook , lijkt me duidelijk .
maar bovenstaand verhaal geld in dit topic voor cd spelers , maar je kan het verhaal natuurlijk toepassen op elke effect unit!

het feit dat je geluid een paar db stijgt heeft alles te maken met je ratio knop .
wanneer je op een oem het filter inschakelt , knalt hij er inderdaad in .
reden hiervan is dat de default op ongeveer de laagste cut off is ingesteld.
zaak is dus eerst ratio helemaal omhoog te draaien zodat de cutoff op een zo hoog mogelijke freq komt te liggen .
Dit doe je voordat je het effect inschakelt , je kan dit doen door in scratch mode de ratioknop op te schroeven, daarna naar het gewenste Fx en dan inschakelen.
op dit moment benader je bijna het origineel geluid (miscchien iets meer spatial)
waarna je de cutoff terug kan draaien om dieper het filter in te duiken en dus een toename krijgt van het aantal db,s
Je zal niet de eerste zijn die zijn speakers om zeep helpt met een filter , .....dus totaal verkeerd gebruik!

als je op bovenstaande manier te werk gaat heb je niet ineens die toenmame wanneer je het effect in schakelt.
verder vind ik zelf de reverb en phaser en filter nog helemaal niet zo slecht van de oems.
het moge duidelijk zijn dat de dj-cd spelers niet met ingebouwde Sherman filterbank komen .
dat mag je ook niet verwachten denk ik !

Ik denk dat het feit dat jij djm en oem effecten waardeloos vindt meer aan jezelf ligt en niet aan de apparaten .
het is gewoon een gebrek aan know how

dat we het niet over studio FX hebben, en je dus ook niet dergelijke prestaties mag verwachten had ik al gezegd geloof ik !
dan kom je namelijk op een heel ander prijkaartje , voor een mooie lexicon koop je ook 1 cd speler!
Succes
Happy, laughing

User edit by Rhino on 02-12-2005 @ 16:38:04 (11%)
Tekhead    posted on 02-12-2005 19:03
Poster: MadSteven
Je moet de effecten onboard op een cd-speler ook meer als bonus zien dan wat anders. Ik vind de Pioneer logica ook niet helemaal fantastich. Hun logica: je combineer 2 x een CDJ200 met een mengpaneel zonder effecten... Dan wil je op de CDJ200 wat effecten hebben. En dat is ook zo. Zelfde verhaal met CDJ1000mk2 en de DJM600, maar dan andersom. In de CDJ200 klasse vinden we ook de Numark Axis 9 - met zelfs meerdere effecten tegelijkertijd, maar tevens dubbele loop en beat keeper die het goed doet. De Denon S1000 en sowieso de denons hebben slechts een beperkt aantal effecten op de cd-spelers (als je het vergelijkt met de Axis 9). Voor de rest hebben we de OEM bakkies nog, wel of niet met effect, maar die hebben zo hun eigenaardigheidjes. Niet per sé fouten, maar als je niet van imperfecte apparaten houdt, zou ik ze niet aanraden. Mijn visie is als volgt: Je wilt sommige effecten pre-fader hebben en andere post-fader. Bij de laatste categorie horen reverb, echo, delay. Alle niet-tijdvertragende effecten kan je net zo makkelijker pre-fader hebben. En niet zeiken als je geen dry/wet knob hebt, want die heb ik als gitarist ook niet... Maar okee, de meeste platenspelers hebben geen effectprocessor ingebouwd (als ze uberhaupt bestaan) en dan heb je geen andere keus dan de effecten op je mengpaneel te willen. Desondanks vind ik het een rare vraag... Het antwoord is sowieso: als je een effectmixer hebt, heb je niks erbij nodig behalve hetgene wat je ook bij je vorige mixer erop aansloot. Wat cd-spelers hier nou mee te maken hebben ontgaat me...

Ik bedoel maar, dat tegenwoordig bijna alle cd spelers effecten hebben ingebouwd, en de meeste nieuwste modellen mixers ook, daarom mijn vraag of dat niet een beetje te veel van het goede is, al die effecten, ivm vergissingen bij gebruik ervan
Camino    posted on 02-12-2005 19:07
Om eerlijk te zijn zijn mijn ervaring met effects vrij gelimiteerd aan de djm 600... en zelfs op die pioneer (met de parameter op het laagste en de mix helemaal op dry) hoor je het volume ietsje stijgen... heb wel een paar effectjes geprobeerd op bijvoorbeeld de cdj100/200, maar vond dat ze erg moeilijk waren te controleren en heel erg gelimiteerd waren. Juist omdat ik effects weinig gebruik (en zeker niet live) stel ik me tevreden met de basis effecten op een mixer, ook al is de kwaliteit niet vergelijkbaarmet een lexicon fx. conclusie: Effects zijn wel af en toe leuk om een track wat op te fleuren, maar niet om de hele tijd mee te zitten knoeien. Vind het trouwens irritant als je de hele tijd fx door een mix heen hoort.... word het echt overkill. maar dat is maar mijn mening... als jij effecten echt leuk vind en er goed mee om kan; respect... maar het is niks voor mij

This is an old Topic

No new postings for 6.387 days.
 Post CommentThat would be 212.9 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

49 Users online: 7 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 64.002
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.794.205