Laat ik helder zijn: Ik koop geen r&b, geen hardstyle, geen hardcore, haast geen trance en nauwelijks hip hop. Binnen de electroclash komen er ook genoeg platen uit waarvan ik zoiets heb van 'eh... nee'. Maar bij House gaat het mis. Iedere plaat van Gusto, Positiva en Defected... Heu, iedere cd-single dan toch, wil ik beluisteren en dan nog heb je op internet die leuke 'users who bought this also bought' - dan daar ook maar eens naar luisteren.
Nou heb ik onderhand een systeempje. In Excel zet ik dan de nummers waarvan ik zoiets heb 'dat zou ik wel eens leuk kunnen vinden als ik het nog eens beluister', 'het wordt toch veel gedraaid in de clubs en ik vind het wel een leuke plaat' en 'wow, dit is een topsingle'. De platen van de laatste categorie worden al snel aangeschaft en soms blijft er een plaat zo in je hoofd hangen...
En vind je Tom Novy's Your Body (Spinning Records, dus niet data

) voor 2 voor 5 euro. Neem ik dus de kleine single van Deep Dish's Say Hello ook maar mee waar Flashing For Nothing ook op staat - die stond vrij laag op de lijst, maar ja, voor dat geld.... 5 euro verder en twee nieuwe platen, waarvan ik er eentje sowieso kan draaien nu en en de tweede is leuk voor dat radioprogramma over een half jaar, of de drive-in of zo. En soms is de keuze ook snel gemaakt: zag ook gisteren bij Midtown Three'N'One - Reflect liggen. Maakt drie singles voor 6 euro. Ik had zowaar gisteren een gemiddelde prijs van 2 euro/single!
Kopen kan trouwens altijd nog, maar voor een cd-jock geld dat kopen nu goedkoper is dan later. Ik kan nou ook wel cd-singles ergens vandaan toveren, maar dat kost soms bakken met geld. Heb zowaar zelfs een versie van Tiga & Syntharius - Sunglasses At Night gezien die meer dan 50 euro op moest leveren... Gelukkig stonden er ook bij die minder kostten, maar ja, die bevatten dan weer minder remixes en zo
Nog even wat meer helderheid op de situatie: ik zit dus met vijf stijlen die min of meer in elkaar overlopen bezig... Of toch 4+1. club, house, electroclash, new-new-wave/indierock (Kaiser Chiefs en zo) en drum and bass. Maar soms zijn de eerste vier stijlen bijna hetzelfde. Ik noem Vitalic - My Friend Dario en Armand Van Helden - When The Lights Go Down in het bijzonder en als iemand nog meer van dat soort muziek kent, trouwens, laat het even weten, ik ben er zot op. Dus loop ik zo de nieuwste Tiefswarch te beluisteren, daarna de laatste Uniting Nations en vervolgens de nieuwe van Pendulum om af te sluiten met de laatste single van The Rakes.
Sowieso houd ik van heel veel muziek en af en toe wil ik nog wel eens een singletje uit een andere stijl beluisteren. Tenslotte brengen je favoriete labels ook andere muziek uit