Poster: Dolivieira
Ik weet het wel bijna zeker dat het voor jou een hele mooie oplossing is. Je moet zelf maar kijken wat bij jou past. Maar voor radio gebruik is die ook ideaal. En je kan gewoon je oude vertrouwde CDJ800s er op aansluiten. En je kunt nog meer dan de CDJ2000 of 900. Want alle maar dan ook alle functie die op de nieuwe CDJs zitten kun je met Traktor na bootsen.
Zou heel goed kunnen.
Het ding wat mij echter bezig, en / of tegen houd: In hoeverre is het nog
MIJN set, is het nog
MIJN verdienste wat de luisteraar of het publike hoort met programma's erbij?
Begrijp mij goed, deze vraag kan best door mij gesteld worden omdat ik het niet ken, draaien met en op de pc met behulp van welk programma ook heb ik nooit gedaan, niet eens iemand zien doen ik heb het eigenlijk bewust buiten de deur gehouden heb door die vraag hierboven. Draaien is altijd iets geweest wat een deejay, een persoon deed met zijn apparatuur, net de juiste platen hebben, met zijn handen en zijn oren en ogen. Hierdoor druk(te) jij jouw stempel op een set, of optreden. Is dat nog zo met behulp van programma's?
Neemt een programma niet een deel van hierboven beschreven voor zijn rekening en kun je het dan nog met een volle overtuiging JOUW verdienste noemen als een set / mix / optreden goed klinkt?
Draaien was altijd een fysiek iets, is dat het nog met behulp van?
Blijft het mensenwerk?
Blijft draaien een kunst op zich?
Of........kan iedereen het met het juiste programma op de pc waardoor er eigenlijk geen kunst meer aan is, en willen de mensen dat?
Ik hoop dat jullie mijn dillemma begrijpen / zien?