Poster: ArCee
Dat zullen fabriekanten van de spelers niet leuk gaan vinden, of zullen ze met een antwoord komen? Iets wat tussen spelers en digitaal in komt te staan?
Pioneer's antwoord is de cdj2000. Of dat het goede antwoord is betwijfel ik, voor mij niet in ieder geval. Zelf heb ik nu nog een analoge mixer staan met twee draaitafels en een flinke bak vinyl. Ik raak dat alleen nog aan als ik zin heb om die oude nummertjes te draaien, want draaien doe ik nu volledig met traktor en mijn x1 (icm analoge mixer, dat wel).
Het digitale draaien is voor mij een wereld van verschil met het analoge. Waar ik met vinyl bezig ben met lekker plaatjes draaien en mooie overgangen maken, vind ik het met digitaal juist leuk om helemaal los te gaan met loopjes, snelle overgangen, cue-points en fx. Het feit dat ik me dan geen zorgen hoef te maken of twee platen wel gelijk blijven helpt daar een hoop bij

Ik zou het op dit moment fijn vinden als je in een club de mogelijkheid zou hebben om je controller in een usb poort te steken, traktor of serato opstarten op een computer daar en knallen maar. Dan zou je ook de mogelijkheid moeten hebben om gebruik te maken van of je eigen geluidskaart of eentje die al op de djm aangesloten zit. En uiteraard hangt er een mooie flatscreen goed in het zicht, maar niet recht voor je neus (je wilt wel interactie met publiek houden).?
Waar het naar toe gaat? Geen idee, ik kan het me voorstellen dat het in ieder geval stukken makkelijker gemaakt gaat worden om je eigen setup neer te zetten, zonder dat je achter de mixer moet klooien met kabels. Bijvoorbeeld met de rodec patch live:?http://www.rodec.com/products/photolarge82_5.jpg