[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (12/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

dj-zero    posted on 19-01-2011 22:29
Poster: Winston
Hangt ervan af of je effectenpaneeltje het geluid pre of post fader krijgt: pre wel, en post niet.

Weet je toevallig hoe dit zit bij een xone:22??
Nog een ander vraagje, kunnen mensen misschien even de maten van hun mixer opmeten??
Het gaat mij dan om volgende mengpanelen:
*djm 700
*djm 800
*xone:42

Ik heb nu zelf namelijk een xone:22 en ben van plan zelf een flightcase te gaan bouwen voor de hele set(2cdj 850's + xone:22), maar ik wil er dan wel graag rekening mee houden dat deze xone:22 ooit geupdate zal worden tot een 4 kanaals clubmixer, en wil dan niet een nieuwe case hoeven bouwen.?
Ik weet de standaard breedte is 12 inch... maar dit klopt volges mij niet precies.....
Zou zeer dankbaar zijn als enkele gebruikers even een meetlatje ernaast kunnen leggenHappy, laughing
jannickv    posted on 19-01-2011 22:30
1 member likes this  
Poster: dj-zero
Weet je toevallig hoe dit zit bij een xone:22??
Nog een ander vraagje, kunnen mensen misschien even de maten van hun mixer opmeten??
Het gaat mij dan om volgende mengpanelen:
*djm 700
*djm 800
*xone:42

Ik heb nu zelf namelijk een xone:22 en ben van plan zelf een flightcase te gaan bouwen voor de hele set(2cdj 850's + xone:22), maar ik wil er dan wel graag rekening mee houden dat deze xone:22 ooit geupdate zal worden tot een 4 kanaals clubmixer, en wil dan niet een nieuwe case hoeven bouwen.?
Ik weet de standaard breedte is 12 inch... maar dit klopt volges mij niet precies.....
Zou zeer dankbaar zijn als enkele gebruikers even een meetlatje ernaast kunnen leggenHappy, laughing

google de mixers die je wil weten met het woordje 'dimensions' erna en je antwoord komt vanzelf Winking my eye
dj-zero    posted on 19-01-2011 22:36
ohw haha:P
Ik kom altijd gewoon de inches tegen... en die kloppen niet zo:P maargoed ik zal t eens proberen
Dankjewel!Happy, laughing
Winston    posted on 19-01-2011 23:37
Post fader gok ik, maar dat kun je zelf checken als je de mixer hebt.
Tic Toc
Estacy    posted on 20-01-2011 21:32
Ok, vraagje: ik heb het nu toch wel gehad met mn luidsprekers, en ik wil eigenlijk wel es iets beter. Nou heb ik een budget van zo'n 500 euro. Ik zoek een setje, met een lekkere bass dat erg open en doorzichtig klinkt zeg maar. dus niet dof. Ik heb een goede versterker (Marantz, 2x 50w) waarmee ik in principe bijna elk setje hi-fi luidsprekers goed kan aansturen. denk aan 6.5 inch boekenplank gevallen ofzo. Alleen zul je dan echt bass missen zonder subwoofer.?

Maar actief kan ook. nu lijkt de Syrincs M3-220dt mij wel wat, en de reviews zijn ook laaiend enthousiast. Ook zou een setje JBL controls met een actieve sub tot de mogelijkheden behoren. maar het probleem is, waar behalve New-Line kun je die Syrincs beluisteren?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 20-01-2011 21:35
Yamaha HS80M!
Estacy    posted on 20-01-2011 21:38
ik wil geen studio monitoren, is niks voor DJ'en. Lekker gekleurd met bass is ideal voor draaien en dat wil ook. bovendien wil ik ook af en toe eens lekker kunnen knallen, en daar zijn studio monitoren ook neit echt geschikt voor....
Mixt-Ape    posted on 20-01-2011 21:40
Gekleurd? KRK dan, lolol. Eeeuh nee effe denken...
Estacy    posted on 20-01-2011 21:48
ik zie net dat er in de buurt een syrincs setje te koop staat, wat zou een goede 2e hands prijs zijn??

nieuwprijs op newline is 550, en in duitsland zelfs 433.
Mixt-Ape    posted on 20-01-2011 22:01
Geen idee, 325?
Tekhead    posted on 22-01-2011 01:34
Poster: Estacy
Ok, vraagje: ik heb het nu toch wel gehad met mn luidsprekers, en ik wil eigenlijk wel es iets beter. Nou heb ik een budget van zo'n 500 euro. Ik zoek een setje, met een lekkere bass dat erg open en doorzichtig klinkt zeg maar. dus niet dof. Ik heb een goede versterker (Marantz, 2x 50w) waarmee ik in principe bijna elk setje hi-fi luidsprekers goed kan aansturen. denk aan 6.5 inch boekenplank gevallen ofzo. Alleen zul je dan echt bass missen zonder subwoofer.?

Maar actief kan ook. nu lijkt de Syrincs M3-220dt mij wel wat, en de reviews zijn ook laaiend enthousiast. Ook zou een setje JBL controls met een actieve sub tot de mogelijkheden behoren. maar het probleem is, waar behalve New-Line kun je die Syrincs beluisteren?

Een setje JBL's of Focal's !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sjoewe    posted on 22-01-2011 07:59
Die Syrincs set klinkt wel erg dik. Je moet er niet op willen gaan produceren, maar om te gaan draaien, dan kan je stevig gaan staan pompen.
dj-zero    posted on 22-01-2011 10:17
Ik ben zelf cd'dj en dat hou ik voorlopig ook heel graag zo, maar ik zit eigenlijk met een vraagje over het 'nieuwe digitale tijdperk'. Ze komen nu steeds met professionelere controllers aan en ook steeds meer grote dj's beginnen eraan.
Wat ik me nu afvraag, als er een pure controller staat(neem zon nieuwe pioneer) hoe werkt het dat als je van dj wisselt, en dus ook van laptop?? Slaat de controller dan het liedje op dat het afspeelt zodat je laptop los kunt koppelen? of valt het dan gewoon even stil? Andere optie is natuurlijk ook dat er ??n laptop staat en iedereen alleen z'n harde aansluit op de laptop....
Rusafli    posted on 22-01-2011 18:18
Kort vraagje voor de licht-freaks:
Ik heb een spiegelbol van 50cm midden in een ruimte van 10 bij 15 meter hangen.

Nu wil ik de bol vanuit twee kanten belichten. De puntspots zullen dan ongeveer 5 meter van de bol hangen.

Welke (punt)spots kan ik hier het beste voor gebruiken ? (de gehele ruimte moet dan wel verlicht zijn via de bol)
Estacy    posted on 22-01-2011 18:20
1 member likes this  
Poster: dj-zero
Ik ben zelf cd'dj en dat hou ik voorlopig ook heel graag zo, maar ik zit eigenlijk met een vraagje over het 'nieuwe digitale tijdperk'. Ze komen nu steeds met professionelere controllers aan en ook steeds meer grote dj's beginnen eraan.
Wat ik me nu afvraag, als er een pure controller staat(neem zon nieuwe pioneer) hoe werkt het dat als je van dj wisselt, en dus ook van laptop?? Slaat de controller dan het liedje op dat het afspeelt zodat je laptop los kunt koppelen? of valt het dan gewoon even stil? Andere optie is natuurlijk ook dat er ??n laptop staat en iedereen alleen z'n harde aansluit op de laptop....

enige optie is om de master uit van je controller op een mengpaneel te zetten, en de volgende DJ ook. zo houd je de muziek gaande. controllers slaan niks op, sterker nog, een controller is niks meer dan een paar knopjes en schuifjes die een signaaltje uitzenden.
DjMathi    posted on 22-01-2011 18:34
Even een licht (controller) vraagje :

Ik heb een scanmaster 3 van showtec , er staat een knopje op met 'fog machine ' alleen een best rare aansluiting daarvoor aan de achterkant : ? (?http://plixi.com/p/71721526) , er staat fog control maar mijn rookmachine heeft een 5-pin aansluiting ( is een american dj fogstorm 1200 HD )

Ik hoop dat jullie misschien een juiste kabel kunnen vinden ? , ik was nog niet zo ver
TH3llC    posted on 23-01-2011 00:19
het hier even een vraagje over versterkers:
ik ben een versterker (of 2) aan het zoeken in combinatie met een crossover.
nu was ik wat aan het rondkijken en vond een paar versterkers met 4 kanalen, nu vroeg ik me af of je met zo'n versterker een crossover kan gebruiken (met enkel 1 versterker met meerdere kanalen)

ik vroeg het me gewoon af want ben nog geen versterker met meerdere kanalen tegen gekomen binnen mijn prijsklasse met genoeg wattage en voldoende kwaliteit

alvast bedanktCool
ChasisB    posted on 23-01-2011 23:01
ok mijn vraag : Is de cdj 400 even groot qua omvang en qua jogweel formaat evengroot als de cdj 800 1000 2000 ect
mrmagix    posted on 23-01-2011 23:09
1 member likes this  Gewoon een klein beetje moeite doen en je hebt dit al...
CDJ 400: 115mm platter
217.9 ? 107.5 x 296.3mm
CDJ 850: 206,0?mm platter
305 x 105.5 x 364.4?mm
CDJ 900: 206,0 mm platter
305 x 115.6 x 385 ?mm
CDJ 2000: 206,0 mm platter
320 x 106.4 x 405.7 ?mm
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 23-01-2011 @ 23:10:23 (9%)
Sandr    posted on 23-01-2011 23:10
Poster: DjMathi
Even een licht (controller) vraagje :

Ik heb een scanmaster 3 van showtec , er staat een knopje op met 'fog machine ' alleen een best rare aansluiting daarvoor aan de achterkant : ? (?http://plixi.com/p/71721526) , er staat fog control maar mijn rookmachine heeft een 5-pin aansluiting ( is een american dj fogstorm 1200 HD )

Ik hoop dat jullie misschien een juiste kabel kunnen vinden ? , ik was nog niet zo ver

Het antwoord op je vraag is simpel:
Je rookmachine beschikt niet over een DMX uitgang. Je kan hem dus niet aansluiten op je scanmaster. De enige manier om je rookmachine aan te sturen is via de (ik hoop voor je bijgeleverde) afstandsbediening met kabel.
Play that funky music white boy....
Sandr    posted on 23-01-2011 23:13
Poster: ChasisB
ok mijn vraag : Is de cdj 400 even groot qua omvang en qua jogweel formaat evengroot als de cdj 800 1000 2000 ect

Nee, een CDJ 400 is een stuk kleiner. Als je even een willekeurige webshop had bezocht had je het antwoord ook zelf kunnen vinden. Maar nog makkelijker is om het op te zoeken in onze gearbase.

CDJ 2000:
Dimensions
320 x 406 x 107 mm ( WxDxH )

CDJ 1000 mk3:
Dimensions
320 x 370 x 105 mm ( WxDxH )

CDJ 800 mk2:
Dimensions
305 x 344.1 x 108.5 mm ( WxDxH )

CDJ 400:
Dimensions
218 x 296.3 x 107.5mm ( WxDxH )

Edit:
Zie dat mrmagix me al voor was. Het duurde even voordat ik mijn linkjes etc op orde hadWinking my eye

Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 23-01-2011 23:26 (100%)
Estacy    posted on 24-01-2011 07:28
Poster: TH3llC
nu vroeg ik me af of je met zo'n versterker een crossover kan gebruiken (met enkel 1 versterker met meerdere kanalen)

alvast bedanktCool

als dat niet in de versterker ingebouwd zit, die crossover, dan kan het denk ik niet. die 4 kanaals versterkers zijn overigens meestal bedoelt voor installatie doeleinden in cafetjes, restaurants waar het niet hard hoeft. dus beter haal je 2 sterkere met een crossover
iGrasmat    posted on 24-01-2011 15:02
Waarom kan ik mijn booth foto niet uploaden?
?
Hij zegt: No?File to upload (mime), or size too large
?
Terwijl mijn foto ongeveer 1400x1000 is en 292kb...?Cool
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
T-to-the-J    posted on 24-01-2011 15:04
smalljpg.com of .nl is een verklein site van DJR
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
iGrasmat    posted on 24-01-2011 15:39
'Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 14592 bytes) in /home/smalljpg/domains/smalljpg.com/public_html/modules/resize/index.php on line 252'?Cool
?
En daarbij, ik kan beter met photoshop resizen want daar kan ik tenminste de filesize van mijn output zien...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

205 Users online: 13 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 32.003
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.899.025