Beginnend Producer Op zoek naar Hulp !!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThaProVoKaToR    posted on 16-06-2010 18:44

Cool mensen ik ben Tha Provokator Cool, Ben 24 jaar en Sinds kort samen met mijn broer ( tha BassQuaker?Cool ) zijn we begonnen met het uitvinden hoe Fruity Loops in zn werk zit .

Na wat gedraai aan wat knopjes en gepiel aan wat schuifjes kwamen we er al snel achter dat dit best interresant is.
Omdat we beiden enorm fan zijn van de huidige hardstyle en hardcore zijn we aan het proberen geslagen om zelf wat te creeren.

het resultaat heb ik al eens eerder gepost , maar omdat we ' te weinig ' Commentaar / Kritiek kregen
hebben we besloten om het nog een keer te proberen met een nieuwe Titel.

De link volgt hier onder.

We hebben een Intro,? een melody, een ( wat wij noemen ) bassline , een TOK ( punch ),Bass ( 3xosc) en een sample van Internet? ( vocal - Drop tha bass )

Wij zouden graag wat ideen krijgen over hoe een Brake dient te worden ingeluid voor een Qlimax of juist hoe de Qlimax Extra word Ingeluid.

De link naar ons inelkaar geflantste Projectje =

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/%20Shrinkz%20-%20Monastary%20%28%20Preview%20%29.mp3

Bedankt voor het luisteren , en we hopen iets met deze post te kunnen bereiken.

User edit by ThaProVoKaToR on 24-06-2010 @ 17:12:34 (100%)

What do you think about Beginnend Producer Op zoek naar Hulp !! ??

Vote :   

feestbeest    posted on 16-06-2010 18:46
Aangezien 9/10 van de active member's nederlands praat. Schiet je daar meer mee op! Ik zal later de avond wel even naar je werk luisteren!

Edit :
Heb even geluisterd, en moet zeggen ben best wel onder de indruk!
Die bass+intro zijn echt nice en de outro bij de 'qlimax' is ook gewoon goed!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 16-06-2010 @ 20:13:16 (100%)
ThaProVoKaToR    posted on 16-06-2010 19:05
Ok bedankt , heb het vertaald !!

Hoop dat iemand me kan helpen , en zeggen of ik goed bezig ben xD

tis trouwens wel een preview, die nog af moet , maar moet een afbouw hebben voor een Brake , maar is lastig :P

Edit

k thnx

ik moet nog een brake om hem weer te laten opkomen

maar vind dat lastig

tips oid

thnx voor je tijd

User edit by ThaProVoKaToR on 16-06-2010 @ 21:58:26 (100%)
ThaProVoKaToR    posted on 20-06-2010 19:57
Als iemand een ideej voor me heeft , om een break te creeren dan zou mij dat enorm helpen , kan ik door middel van bepaalde effecten een Break creeren of moet ik gewoon weg met de pitch de toon hoogte laten verlagen , en dan opeens weer hoog wat dat echte Qlimax Effect geeft ...?

ik hoop op reactie.

nogmaals bedankt voor jullie tijd.
Delcone    posted on 25-06-2010 16:27
Als ik jou was,zou ik eerst goed naar tracks luisteren kan je niet vaak genoeg doen.
Veel artiesten/producers
Maken gebruik in hun intro van hun kick
Hun kick bestaad BVD uit 4/5 lagen denk aan TOK of TIK daarna meestal de Subbass of Punch,dan een volle bass.
Je weet ook hoe een track in elkaar zit met tellen?

JOU VRAAG

Als iemand een ideej voor me heeft , om een break te creeren dan zou mij dat enorm helpen , kan ik door middel van bepaalde effecten een Break creeren of moet ik gewoon weg met de pitch de toon hoogte laten verlagen , en dan opeens weer hoog wat dat echte Qlimax Effect geeft ...?

filter cutoff! en zo he je nog veel meer,maar het meeste word daar mee gedaan!

suc6
User edit by Delcone on 25-06-2010 @ 17:01:28 (100%)
tek-zotic    posted on 25-06-2010 16:57
het is climax, qlimax is een feestje ( muggenziftmode aan )
-FLoriZ-    posted on 25-06-2010 17:05
Kvind je productie nog steeds 10x niks, sorry.

Mkay; commentaar;

Je kick vind ik te lomp en te weinig hardstyle, je melody te scherp en een beetje onritmisch.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 25-06-2010 @ 19:07:17 (100%)
Sunrise8    posted on 25-06-2010 18:54
geef dan ook feedback waar dat aan ligt, hier heeft hij toch niks aan.
Ik vind het wel leuk klinken, alleen als je inderdaad met meerdere layers werkt zal het al een stuk voller klinken. Ga zo door dus Winking my eye

Onthoud: oefening baart kunst Winking my eye
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 25-06-2010 @ 18:54:27 (17%)
ThaProVoKaToR    posted on 26-06-2010 01:11
Poster: -FLoriZ-
Kvind je productie nog steeds 10x niks, sorry.

Mkay; commentaar;

Je kick vind ik te lomp en te weinig hardstyle, je melody te scherp en een beetje onritmisch.

ik kan me je reactie best voor stellen xD

weer een gastje die denkt ff snel iets te maken right ?
maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe dingen in zn werk gaan en waarom.
Het hoe is belangrijk en het waarom des te meer.

ik vraag die dingen zodat ik uiteindelijk mischien net zo goed kan worden
als mensen van hier.

Bedankt mensen...!!

ik zal fruity nog meer uitpluizen.
JelledMusic    posted on 26-06-2010 18:09
Ik moet zeggen dat ik hem best vet vind klinken. Hardstyle is niet (meer) mijn ding maar hij klinkt wel cool.

Een puntje van kritiek: Ik vind het wel een dertien in ??n dozijn nummer. Moeten alle hardstyles nummer zo'n melodie hebben, begeleid met een kick waar te veel bass opzit?

Probeer lekker inovatief te zijn.. ga eens een stapje uit de maat... laat de track overslaan met beat repeat, en set de reverb iets dryer (Klinkt hip h :P)

Maar goed.. voor een beginnende producent (waar ik mezelf ook onder reken) ben je leuk op weg!

Je vraag over de break: laat een stukje uit de sample terug komen en knip het in stukjes.. Probeer de break zo te plaatsen dat hij voor onverwachte dingen zorgt.

Over die sample: die zou ik leuk kunnen gebruiken, waar is ie van? Of beter nog, zou je hem naar mij kunnen mailen. PM'en zodat ik er ook eens mee zou kunnen spelen (A)

Stay Tuned,

Jelled
Esmee    posted on 26-06-2010 20:58
Ik luister hem met mijn in ears, die nog best wel over wat bass beschikken, maar misschien niet alle bass zo goed laren horen als goeie monitoren, maar ik vind dat een track overal goed op moet klinken.
Ik vind de melodie leuk, wel heel erg standaard zoals JelledMusic al zei.
Ik vind dat er echt totaal geen bass inzit, of mijn oor is gewoon doof, maar ik voel geen trilling niets. Hij zit er wel, maar is nogal slapjes, mijn mening, anderen vinden het zo misschien leuk. Dan de melodie, klinkt een beetje dof. Beetje kaal en leegjes.
Verder gewoon lekker met deze track verdergaan, want volgensmij kan t zeker wel wat moois worden!
Stagiar    posted on 27-06-2010 23:03
Ik heb je track niet geluisterd, maar kan uit de reacties die ik van anderen lees je al ??n tip geven.

Ga eens liedjes namaken. Zoals beginnende bandjes liedjes coveren moet dat voor beginnende producers ook zijn. Alleen daarvan leer je hoe tracks in elkaar zitten en hoe melodieen werken.

Succes!
BennoRevelli    posted on 28-06-2010 10:24
Ik vind je track persoonlijk nog wat? 'leeg' en 'kaal'

Maar voor alsnog vind ik het een redelijk begin, alhoewel de bassbeats niet echt? bass te noemen zijn.

Luister eens naar een paar nummers waar jij nou echt van denkt van ' dit is echt een topnummer ' en luister eens hoeveel lagen (verschillende sounds) er eigenlijk in voor komen.

Veel naar andere muziekstukken luisteren helpt vaak echt.

En er gaat gewoon heel veel tijd in zitten,

Succes!Cool

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
ThaProVoKaToR    posted on 28-06-2010 11:54
Poster: JelledMusic
Ik moet zeggen dat ik hem best vet vind klinken. Hardstyle is niet (meer) mijn ding maar hij klinkt wel cool.

Een puntje van kritiek: Ik vind het wel een dertien in ??n dozijn nummer. Moeten alle hardstyles nummer zo'n melodie hebben, begeleid met een kick waar te veel bass opzit?

Probeer lekker inovatief te zijn.. ga eens een stapje uit de maat... laat de track overslaan met beat repeat, en set de reverb iets dryer (Klinkt hip h :P)

Maar goed.. voor een beginnende producent (waar ik mezelf ook onder reken) ben je leuk op weg!

Je vraag over de break: laat een stukje uit de sample terug komen en knip het in stukjes.. Probeer de break zo te plaatsen dat hij voor onverwachte dingen zorgt.

Over die sample: die zou ik leuk kunnen gebruiken, waar is ie van? Of beter nog, zou je hem naar mij kunnen mailen. PM'en zodat ik er ook eens mee zou kunnen spelen (A)

Stay Tuned,

Jelled

Welke Sample precies ?
die Vocal bedoel je ?
JelledMusic    posted on 28-06-2010 18:13
Haha diegene waarmee je begint.. Soort monnikken shizzle :P

Ben nu met een nummer bezig en vond hem er goed bijpassen..

Later
martijno    posted on 29-06-2010 19:52
de overgang tussen je vocaal en je climax melodie is veel te leeg, probeer dit in elkaar over te laten lopen.
ook zou ik eens goed luisteren naar de bass & kick. de kick is veel te zacht, en bass klinkt op sommige momenten heel raar. succes ermee Winking my eye
ThaProVoKaToR    posted on 29-06-2010 20:31
Poster: martijno
de overgang tussen je vocaal en je climax melodie is veel te leeg, probeer dit in elkaar over te laten lopen.
ook zou ik eens goed luisteren naar de bass & kick. de kick is veel te zacht, en bass klinkt op sommige momenten heel raar. succes ermee Winking my eye

klopt , komt voornamelijk denk ik doordat ik nog geen F*cking ideej heb , waar ik mee bezig ben qua effecten xD
ik speel er nu nog mee als een klein kind met lego XD.
gaande de weg leer ik t wel hoop ik.
Zit nu zon 15 uur per dag te pielen met fruity , soms tot ergenis van me buurman hahaha.

Ik vind Chain Reaction - Out With a Bang? Erg goed, maar om die nou te ?ntcijferen'qua layers en effecten
dat gaat voor mij nog wel een aantal maanden zo niet jaren duren xD

bedankt voor al jullie Positieve Hulp
THNX ALOT
Delusive    posted on 30-06-2010 23:23
Hee,

Vette intro!
Zou m alleen iets langer maken, meer claps, snares etc...
Het tempo zou ik ook iets omhoog schroeven maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon!

Als intro zou ik bijv. de lead die je nu hebt uit dunnen (stukken weg laten zegmaar).
Hier door krijg je een vette opbouw (vind ik :P).

Waar heb je die intro vandaan? Dat 1e geluid...
Succes verder!
LAturrrr

This is an old Topic

No new postings for 5.564 days.
 Post CommentThat would be 185.5 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

257 Users online: 94 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 24.027
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.430.661