Er zijn al heel wat goede tips gegeven en uiteindelijk moet het gewoon een soort gevoel worden, dus: oefenen oefenen oefenen

. Ik lees veel dat er na een break of pas tegen het einde van een nummer gemixt wordt, maar ikzelf vind het ook steeds leuker om juist in een break te mixen. Precies als de break begint gooi je het nieuwe nummer erin (en die dan aan het begin van een maat). Probeer maar eens, want vaak komt het goed uit en als je het een beetje oefent kan je zo leuk gaan 'pielen'. Wel oppassen dat je niet te veel geluid door mekaar hebt als je dit doet, dus daar komt de tip 'goed luisteren' weer van pas. En timing uiteraard. Moet wel toegeven dat ik dit makkelijker vind met digitaal draaien (lang leve de sync knop :P) dan met cds of vinyl.
Zo blijft het dj-en ook leuk, nieuwe dingen proberen, thuis hoort toch niemand anders het

. Nog een tip trouwens die ik zo 1, 2, 3 niet voorbij heb zien komen: neem je mix probeersels op! Dan kan je goed en op je gemak terugluisteren hoe het kinkt.