Wanner nummer in laten springen? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 10-06-2010 13:47
Beste DJs

Ik zit met een mix-probleem. Het beatmatchen gaat prima en de nummerkeuze ook. Maar ik heb vaak problemen met waar ik het volgende nummer er in laat komen. Moet dat in het midden of ergens aan het eind? In een nummer zitten ook vaak van die rustmomentjes, maar dat gaat ook niet altijd lekker. Dat vind ik gewoon erg lastig...Tips?
Het gaat dan om de stijl House, Trance, Dance

Greettz
Party Sensations. Excellence in entertainment.

What do you think about Wanner nummer in laten springen? ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 12-06-2010 15:07
Downtown,
Thnx, dat ga ik proberen! Het tellen is idd erg belangrijk heb ik gemerkt.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Decepticon    posted on 21-06-2010 23:09
Ik gooi een volgende plaat erin op de 1e of 2e break, even afhankelijk van de lengte van een nummer. Dan laat je de ene plaat rustig opkomen (bass er eerst even uit bv.) en dan in elkaar laten overlopen. Persoonlijk vind ik dat je wel even de tijd moet nemen voor een overgang. Ik zie vaak mensen die platen 15 - 30 seconden in elkaar laten overlopen en dan is het klaar. Ik doe meestal een minuut of langer. Daarnaast is het met een DJM 400 bv. ook leuk wat effecten toe te passen: flanger, roll, echo....dat geeft even dat beetje extra naar mijn idee.

Idd is de tip om 2 dezelfde platen door elkaar te mixen om het beatmatchen etc. te leren een goede tip, zo ben ik ook ooit begonnen. Succes ermee!
Lucalicious    posted on 21-06-2010 23:16
??n tip: dit is bij house en trance totaal verschillend!
trance is echt puur einde in begin mixen etc.
house is vaak helemaal aan jou om de keuze te maken, het kan na de climax, in de climax, in de break als jij denkt, hier moet ff geen break, ff door dansen zegmaar. zeker bij house is dit juist het leuke van mixen, er is geen standaard moment wat mij betreft, dit is volledig aan jou afhankelijk van bijv. hoe het nummer begint, waar jij dat toepasselijk vind en denkt dat het goed zal klinken, en dat ligt natuurlijk ook aan de situatie.
Decepticon    posted on 21-06-2010 23:42
@Lucalicious: helemaal met je eens qua trance...trance moet je laten uitdraaien...tijd aan geven...dit ook omdat veel trancenummers aan de langere kant zijn...het moet goed flowen. Bij house mag de overgang ook wel weer een x heel abrupt zijn.
House (trance = ook een housevariant vind ik) maar laat ik het dan even club noemen, dan is het wel het juiste moment pakken vind ik, dus op de break en hopla, knallen! Daar moet je echt de beat vasthouden, het moet echt lekker swingen. Maar he, dit is maar mijn mening he? Cool
Gerdo    posted on 22-06-2010 14:03
het filmpje wat gepost is zegt volgens mij alles. Zo als het in het filmpje uitgelegd is is gewoon helemaal het antwoord op de vraag die gesteld is.l
kobuz    posted on 22-06-2010 22:31
Er zijn al heel wat goede tips gegeven en uiteindelijk moet het gewoon een soort gevoel worden, dus: oefenen oefenen oefenen Happy, laughing. Ik lees veel dat er na een break of pas tegen het einde van een nummer gemixt wordt, maar ikzelf vind het ook steeds leuker om juist in een break te mixen. Precies als de break begint gooi je het nieuwe nummer erin (en die dan aan het begin van een maat). Probeer maar eens, want vaak komt het goed uit en als je het een beetje oefent kan je zo leuk gaan 'pielen'. Wel oppassen dat je niet te veel geluid door mekaar hebt als je dit doet, dus daar komt de tip 'goed luisteren' weer van pas. En timing uiteraard. Moet wel toegeven dat ik dit makkelijker vind met digitaal draaien (lang leve de sync knop :P) dan met cds of vinyl.

Zo blijft het dj-en ook leuk, nieuwe dingen proberen, thuis hoort toch niemand anders het Thumbs Up. Nog een tip trouwens die ik zo 1, 2, 3 niet voorbij heb zien komen: neem je mix probeersels op! Dan kan je goed en op je gemak terugluisteren hoe het kinkt.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

95 Users online: 44 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 40.997
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.914.472