Poster: Sunrise8
en actief kan meestal niet superhard. passieve speakers kunnen harder volgens mij.
Poster: Lead
Passieve speakers : Zoals je het gewent bent, een conus in een behuizing.
Actieve speakers : In de behuizing zit een passende versterker ingebouwd.
Actieve speakers zijn duurder, maar je hoeft er geen versterker meer bij te kopen. Aan de andere kant kun je wel zelf expirimenteren met passieve speakers om te kijken welke amp er lekker bij klinkt.
Zijn actieve speakers het overwegen waard ?? Ik vind van wel.
En klank verschil ligt eerder aan de fabrikant van de speakers dan het feit os ze actief of passief zijn.
Poster: PatrickBeuken
Hoe kom je daarbij?
Poster: hoogstraatfan
Dus als ik het goed begrijp klinken de Alesis Monitor One MKII passieve monitor met een knappe versterker hetzelfde als de actieve versie?
/>
noem is dan 1 actieve box die echt hard kan en toch goede kwali heeft?
en met hard bedoel ik echt tussen de 1000+ W he. dus de pro boxen
maar zowiezo ben ik nog niet zoveel boxen tegengekomen die hoger komen dan 600 ofzo(die van behringer tellen niet mee. dat is geen kwali namelijk haha :P)
Poster: hoogstraatfan
Dus als ik het goed begrijp klinken de Alesis Monitor One MKII passieve monitor met een knappe versterker hetzelfde als de actieve versie?
Poster: Estacy
NOu enkele voorbeelden:
RCF TTL 55 A actieve Line array, 1 module heeft 3500 watt en 143 db SPL volume. das toch best hard voor een actief systeem of niet? is RCF dus ook kwaliteit.
Of om er nog 1 te noemen:
De Meyer Sound JM-1P. 1 kast heeft een max SPL van 134 dB en een vermogen van 1450 watt.
/>
noem is dan 1 actieve box die echt hard kan en toch goede kwali heeft?
en met hard bedoel ik echt tussen de 1000+ W he. dus de pro boxen
maar zowiezo ben ik nog niet zoveel boxen tegengekomen die hoger komen dan 600 ofzo(die van behringer tellen niet mee. dat is geen kwali namelijk haha :P)
veel van de jbl speakers zijn ook actief, en jbl heeft goede kwaliteit.
passieve speakers zijn goedkoper. maar dan meot er nog wel een versterker bij. plus extra kabels: zoals speakon. en deze zijn ook nogal prijzig.
bij actief meestal alleen xlr kabels
en actief kan meestal niet superhard. passieve speakers kunnen harder volgens mij. ik vind actief prettiger.
heb zelf de dap k-115A en ga binnekort de krk rp-5 halen als monitoren