Verschil actief & passief (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 21-11-2005 15:10
Binnenkort ben ik van plan nieuwe luidsprekers te gaan kopen, maar nou ben ik zondag naar de opendag in Geleen geweest en dit heeft me aan het denken gezet.

Er stond een hele serie luidsprekers, waar ook actieve tussen stonden. Deze boxen zijn gemiddeld 100 euro duurder dan passieve.
Wat is nou precies het verschil tussen deze twee en is het het overwegen waard?

Alvast bedankt Happy, laughing

What do you think about Verschil actief & passief ??

Vote :   

BryanB    posted on 22-09-2007 11:02
oude koeien uit de sloot halen! Ik denk dat als je goed leest het antwoord tegen zal komen
thomaz    posted on 22-09-2007 11:06
ik heb het nergens gezien anders zou ik het niet vragen Winking my eye
Lead    posted on 22-09-2007 12:48
Passieve speakers : Zoals je het gewent bent, een conus in een behuizing.
Actieve speakers : In de behuizing zit een passende versterker ingebouwd.

Actieve speakers zijn duurder, maar je hoeft er geen versterker meer bij te kopen. Aan de andere kant kun je wel zelf expirimenteren met passieve speakers om te kijken welke amp er lekker bij klinkt.

Zijn actieve speakers het overwegen waard ?? Ik vind van wel.

En klank verschil ligt eerder aan de fabrikant van de speakers dan het feit os ze actief of passief zijn.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-09-2007 12:49 (26%)
Sunrise8    posted on 22-09-2007 12:53
veel van de jbl speakers zijn ook actief, en jbl heeft goede kwaliteit.
passieve speakers zijn goedkoper. maar dan meot er nog wel een versterker bij. plus extra kabels: zoals speakon. en deze zijn ook nogal prijzig.
bij actief meestal alleen xlr kabels Winking my eye

en actief kan meestal niet superhard. passieve speakers kunnen harder volgens mij. ik vind actief prettiger.
 heb zelf de dap k-115A en ga binnekort de krk rp-5 halen als monitoren Happy, laughing
Music made me who i am
PatrickBeuken    posted on 22-09-2007 12:56
Poster: Sunrise8
en actief kan meestal niet superhard. passieve speakers kunnen harder volgens mij.

Hoe kom je daarbij?
RenéKuppens    posted on 22-09-2007 13:06
Poster: Lead
Passieve speakers : Zoals je het gewent bent, een conus in een behuizing.
Actieve speakers : In de behuizing zit een passende versterker ingebouwd.

Actieve speakers zijn duurder, maar je hoeft er geen versterker meer bij te kopen. Aan de andere kant kun je wel zelf expirimenteren met passieve speakers om te kijken welke amp er lekker bij klinkt.

Zijn actieve speakers het overwegen waard ?? Ik vind van wel.

En klank verschil ligt eerder aan de fabrikant van de speakers dan het feit os ze actief of passief zijn.

Er zit ook nadeel aan je zult je stroom naar beide boksen moeten leggen dat is met passieve niet.
Sunrise8    posted on 22-09-2007 13:38
Poster: PatrickBeuken

Hoe kom je daarbij?

noem is dan 1 actieve box die echt hard kan en toch goede kwali heeft?
en met hard bedoel ik echt tussen de 1000+ W he. dus de pro boxen Happy, laughing
maar zowiezo ben ik nog niet zoveel boxen tegengekomen die hoger komen dan 600 ofzo(die van behringer tellen niet mee. dat is geen kwali namelijk haha :P)
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 22-09-2007 @ 13:39:36 (100%)
PatrickBeuken    posted on 22-09-2007 15:18
De belasting van luidsprekers heeft niks te maken met de maximale geluidssterkte ervan. Als je een eerlijke vergelijking gaat maken tussen actief en passief, dus exact dezelfde speakers met een interne en een externe versterker, dan zul je zien dat deze beiden even hard gaan. De speaker is namelijk de maatgevende factor, niet de locatie van de versterker. Actieve gaan vaak zelfs nog harder dan passieve, omdat de fabrikant precies de grenzen van de speaker kent en hierop de versterker en processor afstemt.
thomaz    posted on 22-09-2007 19:10
Sunrise8  Bevalt de k-115a goed? ik heb hier ook naar zitten kijken, omdat je hier geen aparte versterker bij hoeft te kopen. Dat scheelt veel qua prijs!

hoogstraatfan    posted on 28-02-2011 16:42
Dus als ik het goed begrijp klinken de Alesis Monitor One MKII passieve monitor met een knappe versterker hetzelfde als de actieve versie?
DjVictorF    posted on 01-03-2011 09:36
Poster: hoogstraatfan
Dus als ik het goed begrijp klinken de Alesis Monitor One MKII passieve monitor met een knappe versterker hetzelfde als de actieve versie?

Ja
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
paultjeuh    posted on 02-03-2011 15:15
als je monitoren zoekt zou ik sowiezo actief nemen, wand de versterker en luidsprekers zijn bij de fabrikant allemaal op elkaar berekent, als je een pa set zoekt raad ik je ook actief aan scheelt een hoop geld en kabels etc?
kijk dan bijvoorbeeld eens naar een paar goeie oude mackie's ( toen het nog van rcf was )
of de DAS audio avant serie
Estacy    posted on 02-03-2011 15:26
/>
en met hard bedoel ik echt tussen de 1000+ W he. dus de pro boxen Happy, laughing
maar zowiezo ben ik nog niet zoveel boxen tegengekomen die hoger komen dan 600 ofzo(die van behringer tellen niet mee. dat is geen kwali namelijk haha :P)

NOu enkele voorbeelden:
RCF TTL 55 A actieve Line array, 1 module heeft 3500 watt en 143 db SPL volume. das toch best hard voor een actief systeem of niet? is RCF dus ook kwaliteit.

Of om er nog 1 te noemen:
De Meyer Sound JM-1P. 1 kast heeft een max SPL van 134 dB en een vermogen van 1450 watt.

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 02-03-2011 16:47
das een bom en de rcf is idd topkawliteit.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 02-03-2011 16:58
RCF en Meyer is mooi spul! prijzig, maar dan heb je ook wat
Poster: hoogstraatfan

De actieve versie heeft Bassreflex poorten aan de voorkant, de passieve aan de achterkant. dus de plaatsing is wat belangrijker bij de passieve.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 02-03-2011 @ 16:59:50 (14%)
sweebee    posted on 02-03-2011 21:18
@Sunrise8

line array is bijna altijd actief. pak 'l acoustics. hoeveel vermogen wil je hebben? :P
DjVictorF    posted on 02-03-2011 21:29
Poster: Estacy
NOu enkele voorbeelden:
RCF TTL 55 A actieve Line array, 1 module heeft 3500 watt en 143 db SPL volume. das toch best hard voor een actief systeem of niet? is RCF dus ook kwaliteit.

Of om er nog 1 te noemen:
De Meyer Sound JM-1P. 1 kast heeft een max SPL van 134 dB en een vermogen van 1450 watt.

Die RCF weegt maar 67kg! Maar kost daarentegen bijna 8000 euro.. haha
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
paultjeuh    posted on 08-03-2011 13:48
/>

wat dacht je van de martin audio ASX subwoofer met zijn 152 dB ?21'' en 10000 Watt max denk ik wel de moeder onder alle subwoofers en die is ook actief !?

www.martin-audio.com/products/asx.asp

kijk zelf maar Cool
Danil    posted on 08-03-2011 14:01
veel van de jbl speakers zijn ook actief, en jbl heeft goede kwaliteit.
passieve speakers zijn goedkoper. maar dan meot er nog wel een versterker bij. plus extra kabels: zoals speakon. en deze zijn ook nogal prijzig.
bij actief meestal alleen xlr kabels Winking my eye

en actief kan meestal niet superhard. passieve speakers kunnen harder volgens mij. ik vind actief prettiger.
heb zelf de dap k-115A en ga binnekort de krk rp-5 halen als monitoren Happy, laughing

Ik heb zelf de RP-5's als monitoren, klinken fantastisch !!
Maar als je toch niet zo naar de prijs omkijkt zou ik eerder voor de RP 6 G2 gaan , deze produceren ietsje meer bass....Cool
Tomazos    posted on 08-03-2011 17:28
paar wekem terug moest ik samen draaien met een Band,

ik zag geen versterkers niks.. ging toch eens kijken, een AKTIEVE set! waar de band over speelde,
en dit klonk HARD en ZUIVER, maakte er ook een compliment over dat dit kon met een aktieve set.

(aangezien meeste bands met dynacord cobra's kwamen, of met een dikke l'acoustic/ev/DB set)

de geluids technicus vertelde dat het zelfbouw was, en het klonkt echt super!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

46 Users online: 11 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 18.438
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.782.852