Is internet vriendschap echt of niet? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 04-06-2010 16:19
Rare vraag misschien hoor, maar ik vind persoonlijk dat internet mensen aan het veranderen is. Mensen lijken nog wel steeds meer egotrippers te worden als ooit tevoren, via het internet.
Akkoord, er zijn gelukkig uitzonderingen, en nog wel redelik wat uitzonderingen ook, maar toch?

Hoe bedoel ik dit? Misschien het beste met een praktijkvoorbeeld:

Zoals jullie inmiddels weten run ik een station op internet wat redelijk aan populariteit aan het winnen is. Met dat gaat uiteraard samen dat steeds meer mensen weten dat als zij iets willen, dat zij mij moeten hebben.
Dus, ik krijg per week redelijk wat verzoeken binnen om op TFM Radio te mogen komen draaien, alles prima, koek en ei.

Nu zijn we (als voorbeeld) een jaar verder, en de deejay die een jaar geleden met veel complimenten en slijmen bij ons wilde komen draaien wil er mee stoppen op TFM Radio. Hij heeft een beter station, geen tijd / zin meer, het bevalt hem niet, begint een andere studie of baan,?wat de reden ook is.

Ik heb gemerkt, dat veel van die mensen gewoon stoppen met draaien, stoppen met afspraken nakomen, en wat mij nog het meeste tegen de borst stuit, ze beantwoorden geen enkele mail meer?
Ik krijg o[peens geen sets meer binnen, dus ik kruip logischer wijs in de mail om te vragen wat er loos is?
Compleet negeren van je berichten, vragen, mails, na een jaar intensief samen werken?
Hoeveel moeite is het om gewoon even te zeggen, het was leuk, maar ik vind het mooi geweest?

Ik merk dus, waarschijnlijk omdat ik even meer contacten heb als gemiddeld, dat dit steeds vaker begint voor te komen. Dat kan ook makkelijk, het internet is lekker anoniem?en mensen zitten vaak ver weg.
Ik HAAT dit dus tot op het bot.

Ik vind het zo erg getuigen van geen smaak, geen opvoeding, respectloos gedrag?en ondankbaarheid.
Maar in het 'normale' leven zouden mensen dit volgens mij nooit doen, maar in de anonimiteit van internet beginnen steeds meer mensen dit normaal te vinden lijkt wel?

Een soort van vriendschap, ik spreek deze mensen heel regelmatig, ook op een?wat persoonlijker vlak, stellen dus op zich weinig voor? Het is volgens mij, zeker in de muziek, allemaal spel en show, om je eigen ding voor elkaar te krijgen?

Wat moet je hier nu mee?
Moet je hier nu in meegaan, moet je het?accepteren, is het een nieuwe tendens,?of is het inderdaad zoals ik het zie, respectloos en een getuige van een beroerde opvoeding?
Met andere woorden, moet jij je hier druk om maken, of go with the flow en denken: Het is de nieuwe manier van omgang met elkaar?
Ik vind dan wel, sorry voor diegene die ik voor het hoofd stoot, dat de manier van omgang met elkaar met een bloedgang achteruit aan het rennen is!!??

En ben ik nu de enige die zich hier mateloos aan stoort en ergert, en zich er vreselijk boos om maakt, zo zeer zelfs dat ik voornemens ben om dit een regel op TFM Radio te maken.
Iets als:
Het tot 3 maal negeren van emails vanuit het station, binnen een periode van 2 weken betekend automatische het einde van je programma vanwege een schending van normaal en acceptabel gedrag?
Of ga ik daar tever in?

What do you think about Is internet vriendschap echt of niet? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 06-06-2010 13:39
weet ik, maar wou ff kleine opsomming maken, mss zijn er enkele die dan eens een beetje nadenken hoe het mogelijk is dat er zoveel zaken verkeerd lopen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
AdenFarleigh    posted on 06-06-2010 15:11
Heel spijtig natuurlijk dat zulke personen rondlopen, en ja dat zijn er een hoop. Ik denk dat het bij zulke dingen belangrijk is om jezelf er zo snel mogelijk 'overheen' te zetten, en dan gaat kijken naar de oplossing. Zoals met die DJ van TFM die niets van zich laat horen, stuur hem gewoon een mail dat ie op kan krassen, haal hem van het rooster en biedt die plek aan aan de volgende DJ?

Ben het wel volledig met je eens hoor ArCee, daar niet van - misschien dat je het je niet al te zwaar aan moet trekken alleen? Wees blij met de mensen die er wel zijn voor je, ipv ontevreden zijn met die mensen die er niet zijn..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Ziax    posted on 06-06-2010 15:13
Ja ik merk ook dat mensen enkel nog antwoorden als ze zin hebben. Beleefdheid in een mail bestaat ook niet.
Ik merk dit het best op de 2e handse markt.

Ik wou m'n moto verkopen, ik krijg op 1 week 3 boden. Van 2 van de 3 krijg ik geen antwoord als ik mail ivm hun uitgebracht bod en de derde haakt midden in de overeenkomsten ook af zonder boe of ba.

ik erger me er even hard aan als jij..
ArCee    posted on 06-06-2010 21:02
Poster: dacuba
Achja Arcee.. weeral een topic waarin het over je TFM moet gaan, en weeral zeuren en de populist uithangen en telkens maar weer willen generalizeren.

Ja, de jeugd is naar de klote. Winking my eye

/topic

Dacuba: Ik nam dat alleen om een praktijkvoorbeeld te geven omdat het een lastig onderwerp is, vind ik.
Ik gaf al later aan, het komt met veel meer zaken voor, mijn vrouw liep tegen dit zelfde gedrag aan met een sollicitatie, maar er zijn nog wel meer andere voorbeelden te verzinnen.
Daarbij maken volwassenen zich er net zo 'schuldig' aan als jouw jeugd.

Deze hele topic gaat over het? GEDRAG wat sommige erop na houden, of zich in de anonimiteit van het internet aanmeten wat ik een slechte manier van met elkaar omgaan vind.
Daar gaat dit topic over.
Alle andere klachten mag je naar mij pm-en hoor Cool

User edit by ArCee on 06-06-2010 @ 21:10:49 (1%)
Estacy    posted on 06-06-2010 21:11
internet vriendschap vindt ik iets waar je voorzichtig mee moet zijn, mischien ben ik geen jongen van 15 die begint met draaien, maar ben ik eigenlijk een oude viezerik van 43 met een grote kelder??
Jij doet je voor als een radio DJ van 46 in Heerhugowaard, maar mischien ben jij wel Idi Amin? weet ik veel. Ik bedoel maar, iedereen kan iedereen zijn op het internet. het is allemaal lekker anoniem en dus voelen mensen zich ook minder verplicht om afspraken na te komen. Wat kunnen ze je maken?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ArCee    posted on 06-06-2010 21:18
Nou ja, op zich kunnen ze je niets maken. Aan de andere kant, zij die serieus met muziek bezig zijn kunne? hier snel een slechte, of in ieder geval mindere reputatie door krijgen? Als iemand die zijn afspraken niet nakomt?
Ik ben al eens benaderd door een ander partij die met een deejay in zee wilde gaan met een bepaald iets. Die deejay was bij ons gewipt door het schenden van de afspraken. Voor dat sort mmensen houden wij een 'black list' bij om er voor te waken dat zij niet in een later stadium terug komen. De reden van wippen staat er dus bij.
Dat heb ik dus eerlijk aan die partij doorgeven.
Wij lopen er zeker niet mee te koop en zijn erg terug houdend wie we welke info geven, maar ik ga er zeker niet om liegen als juist de ander de afspraken geschonden heeft.

Voor serieuse muzikanten KAN dit, in sommige gevallen, nadelig werken.
Intricate    posted on 06-06-2010 22:19
Poster: Tekhead

de hele jeugd niet, want er zijn er gelukkig nog die uit het juiste hout zijn gesneden, maar er zijn er veel meer die de verkeerde mentaliteit hebben, en jammer genoeg komen die nagenoeg volledig uit dezelfde bevolkingsgroep en volledig uit de grootsteden. Ik begrijp de heersers van het land dat zij dit allemaal maar laten begaan, ik vrees voor de toekomst van Europa, niet als E.G. zelf, maar de lidstaten individueel hun welvaart, omdat iedere generatie zijn duit in het zakje moet doen, maar de huidige generatie van 12 tem 18 jarige, dat is wetenschappelijk onderbouwd bewezen, een verloren generatie, niet alleen in de benelux, maar vrijwel alle lidstaten met dezelfde lakse houding hebben een verloren allochtone generatie rondlopen wat ik?noem de pamper generatie, waarom ? Omdat ze altijd maar bepamperd worden, er worden?hen alleen rechten, maar geen plichten?uitgelegd ??Geen eisen of voorwaarden voorgelegd. Zware criminele feiten worden?licht of zelfs niet bestraft, Politiemensen die in hinderlagen worden gelokt en zwaar ineengeslagen, Politiebureel dat met molotovcocktails in de as wordt gelegd, raid?op politiekantoren met zware bouwmaterialen, bedreigen van politie en justitie,? ganse wijken die ze zich toeeigenen en NO GO zones van maken enz.... ?die zwaarwichtige feiten worden dan door De burgemeester ervan, afgedaan als een futiliteit, als een jeugdzonde !!!!

Maar wat?er al lang zat aan te komen gebeurd dan ook, een regelrechte excecutie van een Rechter en zijn griffier op het einde van een zitting in de rechtbank zelf. Deze persoon, een erkend politiek vluchteling, had een negatief vonnis aangehoord en hij was het daar niet mee eens en lost het dan maar zo op. Wat moet er nog meer gebeuren voordat er enkel hoogwaardigheidbekleders nu eindelijk eens gaan ingrijpen. De mensheid is met een sneltempo onze aarde en de mensheid volledig naar de knoppen aan't helpen. Proficiat?

Ben het eens dat er harder ingegrepen moet worden, maar daarmee los je geen problemen op.
Ongewild/ongemerkt in de beslissingen die wij maken wordt Nederland vanzelf een politie staat. Op huidige problemen worden oplossingen verzonnen die op lange(re) termijn de sociale controle alleen maar versterken.

Meest recent: OV-chipkaart, waar je reisgegevens gelogged zijn, en niet om mensen te controlleren hoor, nee, nee, maar als de nood aan de man komt weten ze je wel meteen te vinden.
Evenals die nieuwe ID/Paspoort waar je je vingerafdruk mag gaan afgeven... WTF!!!
Kilometer heffing (gaat ooit nog wel gebeuren) , blackbox waar je reisgegevens opgeslagen worden, en nee niet om te zien waar je geweest bent.

Allemaal oplossingen die naar mijns inziens een dubbele agenda hebben of gebruikt kunnen en gaan worden!

En dit is oud nieuws, sinds de digitale revolutie is een mens toch al niet meer onvindbaar.

Dat jij de allochtonen bepampered vindt ben ik het absoluut niet mee eens!
'er worden?hen alleen rechten, maar geen plichten?uitgelegd'

Het is juist omgekeerd, er worden hun juist alleen maar plichten opgelegd. Nederland groeit niet mee met de beslissingen die er gemaakt zijn als maatschappij.
Ook het aanpassen aan de diverse jeugd met al zijn diverse normen en waarden die elke achtergrond heeft wordt weinig rekening mee gehouden.
Je mag er wel zijn, maar wel alleen als je aan onze normen en waarden kunt voldoen.
Sorry, maar dit is toch te krom voor woorden?

Ze worden juist verplicht ?aan onze wensen te voldoen, en de sociale controle hierop is alleen maar groter.
Ik vind het niet gek dat er zoveel mis kan gaan.

Over internet vriendschappen:
Hier is totaal geen sociale controle aanwezig... Normen en waarden die je in de fysieke realiteit hebt meegekregen van?je ouders en omgeving wordt op het internet niet gecontroleerd/gespiegeld door dezelfde ouders en omgeving en je 'mist' hier je referentiekader. En je hoeft je (nog)?niet binnen dit kader te begeven.

Ik denk dat het onderscheidt die men maakt tussen de fysieke realiteit en de internet realiteit verschillend is bij elk individu.
Voor de een is het dezelfde realiteit en dus dezelfde normen/waarden hanteert, de ander ervaart het als een andere realiteit waar hij zijn eigen/andere normen/waarden heeft.

Denk zeker dat dit bij pubers die zoveel bezig zijn met hun identiteit, dat internet voor hun het 'perfecte' oefenterrein lijkt.
Het is ook een totaal andere omgeving waar je eigenlijk zonder consequenties je gang kunt gaan. Waar je in de fysieke realiteit op je vingers getikt wordt, heb je hier vaak vrij spel.

Ook in de communicatie.

Tekhead    posted on 07-06-2010 01:50
Poster: Intricate

Dat jij de allochtonen bepampered vindt ben ik het absoluut niet mee eens!
'er worden?hen alleen rechten, maar geen plichten?uitgelegd'

Het is juist omgekeerd, er worden hun juist alleen maar plichten opgelegd. Nederland groeit niet mee met de beslissingen die er gemaakt zijn als maatschappij.
Ook het aanpassen aan de diverse jeugd met al zijn diverse normen en waarden die elke achtergrond heeft wordt weinig rekening mee gehouden.
Je mag er wel zijn, maar wel alleen als je aan onze normen en waarden kunt voldoen.
Sorry, maar dit is toch te krom voor woorden?

Ze worden juist verplicht ?aan onze wensen te voldoen, en de sociale controle hierop is alleen maar groter.
Ik vind het niet gek dat er zoveel mis kan gaan.

Hoe is het mogelijk dat je zo blind kan zijn voor sommige serieuze problemen van huidige maatschappij.

Eerst even nadruk leggen dat ik het over Belgie had en niet Nederland, alhoewel dat het Belgisch verhaal?evenzeer het Nederlands verhaal kon zijn.

Ik tracht je oorsprong van je gedachte te achterhalen, en er zijn, denk ik, meerdere opties. Of je bent blind, of je leeft in een gouden kooi of onder een steen, of... ik kan hier nog wel een paar minder mooie benamingen noemen, maar absoluut niet nodig omdat je wel begrijpt wat ik bedoel. Over dat rechten en plichten, sta ik ook al verstomd te kijken naar zoveel irrealisme, maar wil hier verder niet op ingaan om die ellelange discutie te vermijden.

Ik wil hier pers? nog benadrukken dat ik je niet wil beledigen, (komt mss voor sommige wel zo over)weet alleen geen andere bewoording om mijn mening zo duidelijk te maken.

Ik ben helemaal geen racist ( begin wat ziek te worden van dat toverwoord), en dat kan ik bewijzen, maar realist, en dus ervan overtuigd dat je eerst het probleem moet kennen om het te kunnen oplossen, en in onze maatschappij durft zowaar niemand van de grote politieke formatie's in Europa mijn slagzin herhalen, maar ben er zeker van dat er vele hetzelfde denken. Kleur in onze maatschappij is helemaal geen probleem, maar.. het probleem heeft wel een kleur !

Wil ook geen debat over en weer, we zijn volledig off Topic en dat kan niet de bedoeling zijn he ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 07-06-2010 @ 02:00:32 (46%)

This is an old Topic

No new postings for 5.455 days.
 Post CommentThat would be 181.8 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 26 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 31.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.545