Poster: MadSteven
Tis toch zo met effecten, maar ik vind de X-1500 steeds interessanter vinden.
Ik zat in de trein te bedenken dat je met die matrix ook geinige dingen kan doen: gooi je input over twee kanalen: middentonen op kanaal 3 en hoog en laag op kanaal 4. Dan plaats je een echo over kanaal 3 en zodoende heb je alleen echo over je middentonen.
En dat lukt zelfs met een externe effectprocessor.
Dat is dus ook de truc: effecten subtiel toepassen. De dry/wet knop goed gebruiken en dus de frequenties waarop ie reageert. Zo kan je met de X1500 - als je een pedaaltje als extern effect gebruikt - alleen de basgeluiden distoren... Et voila: instant gabber-kick.
Je kan met een X-1500 zelfs aan het einde van een plaat een jingle instarten met een andere schuif en terwijl die draait de matrix naar de andere cd speler omzetten... et voila: maar twee schuiven nodig om een jingle van een paar seconden tussendoor te plaatsen. Het bespaart je cd-spelers, laat ik het zo stellen.
En dus zit ik ondertussen te bedenken dat eerst eens mijn CDN35 veranderen in twee Axis 4's (wat niet zo heel veel gaat kosten (lees: minder dan 100 euro)) best een goed idee is. Tenslotte kan ik die Axis 4's ofwel houden ofwel vervangen. Ligt er maar net aan of ik het geld nodig heb en laten we wel zijn: een of twee Axis 4's zijn altijd handig om een sample of twee er tussendoor te gooien
Tja, sterker nog, misschien verkoop ik mijn cdn35 dan nog geeneens, maar pas als ik meer dan vier cd-spelers heb. Hoewel op dit moment volgens mij omwisselen van CDN35 naar 2 x Axis4 wel het meest rendabel is, dat wel. Maar voor 400 euro meer heb ik 2 x Axis9 en dan heb ik functioneel ook een upgrade (en niet alleen qua interface)... Aan de andere kant, kan je een Axis 4 altijd nog verkopen... Of zo.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.