Een upgrade plan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 16-11-2005 19:07
Hoi mensen,

Ik zat te denken hoe ik dan mijn dj-spul up ga graden en dan specifiek gaat het om de dingen die voor de eindmix komen. Dus geen equalisers, versterkers, luidsprekers. Dat komt een ander keertje wel weer.

Wat dachten jullie van dit plan:

(start = nu)
Start: 1 x Numark CDN 35 ---> DN-X300

- koop 2 x Numark Axis-9
- verkoop Numark CDN-35
- koop DN-X1500
- verkoop DN-X300

midden: 2 x Numark Axis 9 --> DN-X1500 - we've got effects, baby

- koop 1 x Numark CDX-1
- koop 1 x Numark CDX-1 (of HDX-1, zien we dan wel)

eind: 2 x CDX 1, 2 x Axis 9 --> DN-X1500 - 4 decks, all fader-started!

Misschien dat ik vier decks dan teveel vind, scratchen me meer bevalt dan ik lief heb en zo verder ga:

- verkoop 1x Axis 9
- koop Rane Empath (of v 2.0 Winking my eye)
- verkoop DN-X1500 (dan doen we het wel even met onboard effects)
- koop CDX-1 (drie dezelfde cd-spelers is dan wel fijn)
- verkoop 1 x axis 9
- koop effectenbak (Pioneer EFX-1000 ?)

Dan is de echte eindsituatie
3 x CDX-1 --> Rane Empath <-> EFX-1000

Vind ik vier decks een beter idee, dan gaan we min of meer hetzelfde doen, maar dan anders:
- koop 2x CDX-1
- verkoop 2 x Axis 9
(of andersom, dan maar even een deck minder)

Eind situatie:
4 x CDX-1 --> DN-X1500

En als ik dan nog verder droom dan zitten er Allen & Heath VF-1's tussen... Maar dat idee bespaar ik jullie Happy, laughing

Iemand die een ander pad voor zou stellen?

User edit by MadSteven on 16-11-2005 @ 19:08:34 (1%)

What do you think about Een upgrade plan ??

Vote :   

JonasVerdickt    posted on 16-11-2005 19:20
als jij goed kan sparen is dat goed denk ik
MadSteven    posted on 16-11-2005 19:34
Als ik in januari afstudeer en werk vind, naast geld voor mijn rijbewijs, cd's, huis en eten/drinken dan nog geld overhoud... Mja, dan kan ik wel wat sparen zolang ik nog geen vriendin heb Winking my eye

Vind ik geen werk, ja, dan is dit duidelijk uiteindelijke een decenniumplan in plaats van een meerjarenplan Happy, laughing

En op zich zou ik ook weer een drive-in willen opstarten. Dan betalen de nieuwe versterker en de lichten zich na verloop van tijd wat terug en met wat geluk houd ik geld over voor alles voor de equaliser Happy, laughing

User edit by MadSteven on 16-11-2005 @ 19:35:46 (67%)
denricco    posted on 16-11-2005 20:15
ik heb die vf-1 van A&H op die beurs bij de correct ook eens goed staan beluisteren, maar wat een geluid komt daar uit zeg. Niet meer normaal, echt een van heel subtiel, mooi warm geluid naar een gruwelijk wrede / wilde sound. Hij gaat echt heel erg diep dat filter, zeker een stuk beter dan de filters die op de xone:92 zitten. Mag ook wel voor die prijs natuurlijk, maar dat is zeker geen verkeerde aanvulling op je set.

Mooie setup voor de rest, alleen had ik geen denon mixer gekocht, wel geinig die effecten maar ik vond er maar 3 / 4 echt bruikbaar.

Succes met sparen in ieder geval!
MadSteven    posted on 21-11-2005 14:55
Tis toch zo met effecten, maar ik vind de X-1500 steeds interessanter vinden.

Ik zat in de trein te bedenken dat je met die matrix ook geinige dingen kan doen: gooi je input over twee kanalen: middentonen op kanaal 3 en hoog en laag op kanaal 4. Dan plaats je een echo over kanaal 3 en zodoende heb je alleen echo over je middentonen.
En dat lukt zelfs met een externe effectprocessor.

Dat is dus ook de truc: effecten subtiel toepassen. De dry/wet knop goed gebruiken en dus de frequenties waarop ie reageert. Zo kan je met de X1500 - als je een pedaaltje als extern effect gebruikt - alleen de basgeluiden distoren... Et voila: instant gabber-kick.

Je kan met een X-1500 zelfs aan het einde van een plaat een jingle instarten met een andere schuif en terwijl die draait de matrix naar de andere cd speler omzetten... et voila: maar twee schuiven nodig om een jingle van een paar seconden tussendoor te plaatsen. Het bespaart je cd-spelers, laat ik het zo stellen.

En dus zit ik ondertussen te bedenken dat eerst eens mijn CDN35 veranderen in twee Axis 4's (wat niet zo heel veel gaat kosten (lees: minder dan 100 euro)) best een goed idee is. Tenslotte kan ik die Axis 4's ofwel houden ofwel vervangen. Ligt er maar net aan of ik het geld nodig heb en laten we wel zijn: een of twee Axis 4's zijn altijd handig om een sample of twee er tussendoor te gooien Happy, laughing

Tja, sterker nog, misschien verkoop ik mijn cdn35 dan nog geeneens, maar pas als ik meer dan vier cd-spelers heb. Hoewel op dit moment volgens mij omwisselen van CDN35 naar 2 x Axis4 wel het meest rendabel is, dat wel. Maar voor 400 euro meer heb ik 2 x Axis9 en dan heb ik functioneel ook een upgrade (en niet alleen qua interface)... Aan de andere kant, kan je een Axis 4 altijd nog verkopen... Of zo.

User edit by MadSteven on 21-11-2005 @ 15:01:01 (13%)
robbert    posted on 21-11-2005 15:05
Ja de axis-4 is ook een goede keuze.. En je moet altijd nog wat te wensen overhouden he Winking my eye

rebounce    posted on 24-11-2005 17:32
droom setje é blijven sparen :d
LauW    posted on 24-11-2005 22:23
Poster: MadSteven
Tis toch zo met effecten, maar ik vind de X-1500 steeds interessanter vinden.

Ik zat in de trein te bedenken dat je met die matrix ook geinige dingen kan doen: gooi je input over twee kanalen: middentonen op kanaal 3 en hoog en laag op kanaal 4. Dan plaats je een echo over kanaal 3 en zodoende heb je alleen echo over je middentonen.
En dat lukt zelfs met een externe effectprocessor.

Dat is dus ook de truc: effecten subtiel toepassen. De dry/wet knop goed gebruiken en dus de frequenties waarop ie reageert. Zo kan je met de X1500 - als je een pedaaltje als extern effect gebruikt - alleen de basgeluiden distoren... Et voila: instant gabber-kick.

Je kan met een X-1500 zelfs aan het einde van een plaat een jingle instarten met een andere schuif en terwijl die draait de matrix naar de andere cd speler omzetten... et voila: maar twee schuiven nodig om een jingle van een paar seconden tussendoor te plaatsen. Het bespaart je cd-spelers, laat ik het zo stellen.

En dus zit ik ondertussen te bedenken dat eerst eens mijn CDN35 veranderen in twee Axis 4's (wat niet zo heel veel gaat kosten (lees: minder dan 100 euro)) best een goed idee is. Tenslotte kan ik die Axis 4's ofwel houden ofwel vervangen. Ligt er maar net aan of ik het geld nodig heb en laten we wel zijn: een of twee Axis 4's zijn altijd handig om een sample of twee er tussendoor te gooien Happy, laughing

Tja, sterker nog, misschien verkoop ik mijn cdn35 dan nog geeneens, maar pas als ik meer dan vier cd-spelers heb. Hoewel op dit moment volgens mij omwisselen van CDN35 naar 2 x Axis4 wel het meest rendabel is, dat wel. Maar voor 400 euro meer heb ik 2 x Axis9 en dan heb ik functioneel ook een upgrade (en niet alleen qua interface)... Aan de andere kant, kan je een Axis 4 altijd nog verkopen... Of zo.

Dit soort gesprekken heb ik ook altijd in de bus met mezelf. Ik post ze alleen niet :P

Tnk god voor jullie
rebounce    posted on 25-11-2005 18:48
leuk plan

This is an old Topic

No new postings for 6.900 days.
 Post CommentThat would be 230 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 7 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 13.681
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.442