Numark... maar welke?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PatrickBeuken    posted on 13-11-2005 22:51
Ik ben op zoek naar een eenvoudige draaitafel met goede kwaliteit. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om gewoon wat plaatjes te draaien en voor club. Dus niet voor battle etc...
De Technics SL1200 is uiteraard de die hard der draaitafels, maar deze ligt n beetje boven m'n budget en ik denk niet dat ik zon ontzettend goede nodig heb. Ik wil de draaitafels namelijk blijven combineren met cd's...

Hieronder mijn selectie:

TT-1650 (€169,-)

Engineered for high performance at entry-level prices, the TT1650 features durable ABS construction, symmetrical layout for easy use in vertical and horizontal positions, and a precision tonearm design that´s perfect for DJs. The direct-drive design and high-quality aluminum die-cast platter are designed for easy "dragging." It boasts a multi-directional design with dual Start/­Stop controls for instant reverse, and an adjustable pitch range +/­-10%. A removable aluminum target light makes cueing records easy, even in low-light settings. It features a high-precision aluminum tonearm with cue and anti-skate adjustments. Its ABS construction makes it durable and resistant to external feedback, and adjustable rubber feet help offset unwanted vibrations.

Features:
Direct drive high torque motor
Battle and club style design
Removable target light
Aluminum platter
Detachable power and audio connections
Includes cartridge
33-45 RPM

TT-200 (€267,-)

The TT200 delivers many of the innovative features found in the TTX. With a direct drive motor that delivers 1.7 kg/­cm of torque, the TT200 competes spec for spec with any other turntable out there.

Features:
Direct drive super-high torque motor
Straight and S-shaped tonearms (optional)
Battle and club style design
Steel top, rubberized base, aluminum platter
User-replaceable pitch fader, removable aluminum light (optional)
Detachable power and audio connections
33-45-78 RPM, reverse

What do you think about Numark... maar welke? ??

Vote :   

tairip    posted on 14-11-2005 00:16
Jou budget?

Er zit al 100.- verschil tussen deze 2 tafels :S
Tekhead    posted on 14-11-2005 01:05
Ja, wat is je budget ? Je wil geen battle, dan is die TT200 niet zo een goed idee, met zijn rechte arm, en de TT 1650 is speelgoed.Als je tafels gloednieuw moeten zijn, is technics waarschijnlijk te hoog gegrepen, als het tweedehands mogen zijn, zoek dan even verder en kan je met relatief weinig opleg, een goede 2de hands technics kopen met meestal nog een goede naald en element, dan kan je beter even doorsparen, of eventueel op zoek naar occasie OEMbak, zal ook te vinden zijn, en dat zijn mijn inziens betere oplossingen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PatrickBeuken    posted on 14-11-2005 09:49
Die van Technics kost nieuw rond de 500 euro per stuk, dus dan zit je al op 1000 euro... Rond de 600 euro voor 2 draaitafels vind ik een leuke prijs...
MadSteven    posted on 14-11-2005 09:50
TT200 kan ook met s-shaped tonearm worden uitgerust... staat ook in de post. Is wel optioneel en ben je dus een beetje geld meer voor kwijt. Nou ja, zo zij het. Naar het schijnt kan je het wel het beste laten.

Hoe dan ook... Mag dan wel een cd-jock zijn, maar wat ik aan reviews en zo lees, zou je toch even moeten nadenken of je geen TT500's wil.

Zien er vind ik zelf ook nog stoerder uit Happy, laughing
Numark TT500

350 euri bij New-line.

Want tja, je kan beter met iets goeds beginnen dan met iets half-goeds. Wat heb je aan twee draaitafels van 400 euro bij elkaar als je een half jaar later toch liever twee TT500's had gehad? Precies: geen 400 euro korting op je TT500's! En dan kosten ze opeen nog maar 150 euro per stuk. Hee, da's net zoveel als een TT1610!
Gekke wereld Happy, laughing
User edit by MadSteven on 14-11-2005 @ 09:51:08 (7%)
MadSteven    posted on 14-11-2005 09:54
Bovendien zijn die Techncs hopeloos ouderwets als het om torque gaat, zelfs ik merk dat nog op als CD-jock...

Ja, ik zit ook wel eens aan een draaitafel te pielen, tenslotte heb je wel eens dat er een mengpaneel in de winkel staat dat je uit wil testen met twee draaitafels ernaast... Nou ja, dan maar met vinyl aan de slag.
PatrickBeuken    posted on 14-11-2005 10:27
Ik denk dat de TT-500 een beetje veel van t goede is...
MadSteven    posted on 14-11-2005 11:57
Hmz okee... En het gaat dus om 1 draaitafel of om 2?
Carrera    posted on 14-11-2005 12:22
Budget 180 - 250? Reloop RP 4000 M3D of 5000 M3D al eens bekeken? Hoor ik zeer weinig mensen van klagen!

Anders idd gaan voor TT-500's of liever SYNQ XTRM-1 (moet mogelijk zijn voor 770 EUR voor 2 stuks, althans hier in België )
PatrickBeuken    posted on 14-11-2005 17:04
Ok dan... nogmaals voor de duidelijkheid...
Budget: 600,- voor 2 draaitafels...

Alvast bedankt voor jullie tips!
Een maat van me heeft de TT-200 en heeft er geen klachten over, dus als ik niks beters zou vinden na jullie tips gekregen te hebben, dan denk ik dat ik voor die ga...
PatrickBeuken    posted on 14-11-2005 17:09
Het kan aan mij liggen, maar Reloop ligt volgens mij een beetje in de kwaliteits range van DAP en Skytec... of net daarboven....
robbert    posted on 14-11-2005 17:15
Nou dat valt wel mee.. en daarnaast beoordeel jij dus een product op zijn naam.
Niet zo'n goede eigenschap..
PatrickBeuken    posted on 14-11-2005 17:45
Poster: robbert
Nou dat valt wel mee.. en daarnaast beoordeel jij dus een product op zijn naam.
Niet zo'n goede eigenschap..

Dat klopt.

En daarom vraag ik jullie advies Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 7.029 days.
 Post CommentThat would be 234.3 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 35 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 20.918
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.933