Poster: Sebasz
Dat grafische is onzin, maar is nog steeds iets wat helaas veel mensen denken?
. Ook audio-technisch is een non-argument.
Mac OS is nergens beter voor, het werkt alleen anders?

Op een Mac heb je zero latency, zelfs zonder externe geluidskaart en je hebt dus geen ASIO dingen nodig. Een Mac hoeft niet lang te laden over dingen aangezien er geen virusscanners op de achtergrond draaien. Hoe minder je op de achtergrond draait, hoe sneller de rest zal gaan. Daarom zeggen mensen dat Apple grafisch beter is.
Voordelen aan een Windows PC of laptop: meerdere applicaties zijn te verkrijgen (tegenwoordig scheelt dit niet zoveel meer met Apple). Het systeem is makkelijk uit te breiden. Nadelen: kans op virussen, virusscanners draaien op de achtergrond, veel kabels en vaak een niet lange batterijduur. Na maten je het apparaat een tijd gebruikt raakt het als het ware verstopt door gebruik en zit je dus aan een nieuwe install (zo heb ik dat ervaren tenminste).
Voordelen aan een Mac: het ziet er simpel en strak uit, je hebt geen virussen, spy of adware. Je hebt geen traag systeem na maten je veel dingen draait (hangt wel af van je systeem natuurlijk). En het werkt allemaal super simpel, net als een iPod Touch of iPhone, klik en klaar. Langere batterijduur met een MacBook, minder kabels en een goed overzicht over alles. Mocht je het toch zo graag willen dan kun je altijd nog een bootcamp schijf aanmaken en Windows 7 draaien. Wat ook nog een voordeel is, is dat Apple zelf z'n soft en hardware laat maken, op deze manier kun je het systeem optimaal laten functioneren. Het enige nadeel aan de Mac is dan ook de prijs.
Ik ben zelf een tijd terug overgestapt van Windows naar Apple aangezien ik op een grafische school zit. Tevens voor muziek bied het systeem mij meer stabiliteit en is het altijd betrouwbaar. Ben ik iets kwijt, dan zal het nooit verloren zijn dankzij de reservekopie die hij elke dag maakt. Kortom ik zou zeggen: Mac OS!
Edit: compacter kan niet zou je zeggen

:

4 kabeltjes eraan en ik heb een desktop!