Advies: Apple of windows laptop (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 10-04-2010 16:55
Halloo!

Ik was net aan het kijken voor een laptop. Nu is het zo dat ik sterk aan het twijfelen ben om een apple of windows laptop te kopen (sowieso geen Vista!).

De laptop is in beginsel alleen om live setjes mee te draaien en te producen.

Verdere informatie over wat de laptop zoal moet hebben, heb ik Winking my eye.

Dankjee!
Hampsink

What do you think about Advies: Apple of windows laptop ??

Vote :   

LibertyNL    posted on 10-04-2010 17:04
Bij deze raad ik je dan een apple aan.. gewoon omdat dit veel stabieler is, en je geen vreemde bijgeluiden hebt (bv. op veel window's laptops een storende laptop voeding)
nils7    posted on 10-04-2010 17:05
Game je op je laptop? Of wil je dat gaan doen?
Waarbij voel je je thuis:
User edit by nils7 on 10-04-2010 @ 17:07:39 (89%)
Mforge    posted on 10-04-2010 17:07
dit gaat weer een Apple vs Pc verhaal worden uiteindelijk....
koop een Apple en klaar, tis niet voor niks dat bijna iedereen in de scene een Apple gebruikt......
Hampsink    posted on 10-04-2010 17:10
Poster: nils7
Game je op je laptop? Of wil je dat gaan doen?

In beginsel niet. alleen live setjes , producen en internetten.
Hampsink    posted on 10-04-2010 17:11
Poster: Mforge
dit gaat weer een Apple vs Pc verhaal worden uiteindelijk....
koop een Apple en klaar, tis niet voor niks dat bijna iedereen in de scene een Apple gebruikt......

En hoe staan jullie tegenover windows 7?
Mixt-Ape    posted on 10-04-2010 17:13
Windows 7 is very nice, I like!
nils7    posted on 10-04-2010 17:20
Ik zit alleen achter m'n pa's pc omdat ik achter mijn mac vaak rug pijn krijg (zit dan op een kruk, arbotechnisch niet zo hendig hahahah) maar dat zegt genoeg Winking my eye
Muziek is op de Mac beter, alle productie en mix software is ervoor verkrijgbaar. En alles in itunes werkt zoveel fijner.
Alleen een beetje nadeel is wel dat je wss. de enige bent in je omgeving met een Mac (is bij mij wel zo) dus als er iets is moet je dat wel zelf uitvogelen.
Alles werkt meteen goed en zoals het hoort, niks vage instellingen enzo!
En wil je windows dan kan je altijd via bootcamp dat opstarten, je kan het erop zetten maar bij een herinstallatie heb ik het er niet meer opgezet!
Hampsink    posted on 10-04-2010 17:20
En windows 7 tegenover Mac ?
nils7    posted on 10-04-2010 17:31
Poster: Hampsink
En windows 7 tegenover Mac ?

Dan ook liever een Mac Winking my eye
Je moet er wel rekening mee houden dat je andere programma's ergens voor hebt!
Hampsink    posted on 10-04-2010 17:37

Dat weet ik Winking my eye

Maar nu nog even wat extra info over de mac;
2gb of 4gb ram
250 gb of 500 gb harde schijf
Iwork: ja of nee
nils7    posted on 10-04-2010 17:41

Dat weet ik Winking my eye

Maar nu nog even wat extra info over de mac;
2gb of 4gb ram
250 gb of 500 gb harde schijf
Iwork: ja of nee

Ik zou maximaal pakken, voor dat kleine beetje geld meer dus 4GB en 500GB! (Kan je een tijdje vooruit!)
iWork zou ik niet doen!

Kan je beter Office nemen, zeker als je Excel gewent bent kan je direct over hoppen tussen de windows en Mac variant van Office!
iLife zou ik wel nemen, als dat er al niet bij zit!
FML    posted on 10-04-2010 17:43
wat is het volgende , Appels met peren vergelijken?
maar als je genoeg geld hebt voor een mac book dan koop je die toch ? ik ken geen andere merken op sony na die zulke stevige cases maakt.

ik meen dat je een laptop wilt , naja de MAC books waren dit jaar 3e op de lijst van minst deffecten , nummer 1 is asus. ( alweer )

Ik gebruik alleen mac's voor bedrijf omdat ze langdurig en intensief worden gebruikt. Voor eigen gebruik dus ook studio gebruik zijn het windows pc , veel beter voor allround .

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 10-04-2010 @ 17:50:00 (100%)
ACaB    posted on 10-04-2010 17:45
iLife zit standaard bij elke nieuwe mac.
Office of iWork is wat voor te zeggen, ik zou zeggen loop naar een mediamarkt en vraag om een demonstratie. Ik ben met iWork naar huis gegaan.

Kwa hardware is meer altijd beter, de vraag is of je het kan en wilt betalen, apple is toch vrij prijzig.
Ik heb zelf de goedkoopste 13' macbook pro genomen met een 250gb schijf en iWork.
Draait Traktor en Maschine tegelijk zonder problemen.

grt
User edit by ACaB on 10-04-2010 @ 17:47:26 (3%)
Hampsink    posted on 10-04-2010 17:51
Achja ik wil enkel muziek, een live programmatje en een produce programmatje erop zetten.
Heb ik daar dan 500 GB harde schijf voor nodig.
Het geld groeit namelijk ook niet op mijn rug Winking my eye
-FLoriZ-    posted on 10-04-2010 18:23
Ik ga zo beginnen met cean instal van w7.
Wish me luck Tongue
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
LibertyNL    posted on 10-04-2010 18:25
Poster: -FLoriZ-
Ik ga zo beginnen met cean instal van w7.
Wish me luck Tongue

Good LuckWinking my eye van vele window's gebruikers hoor ik dat 7 een stuk lekkerder draait!
nils7    posted on 10-04-2010 18:28
Achja ik wil enkel muziek, een live programmatje en een produce programmatje erop zetten.
Heb ik daar dan 500 GB harde schijf voor nodig.

Hoe meer is beter in principe... je kan er externe (veel goedkopere) hardeschijven aan hangen enzo maar dan loop je toch met externe dingen te f*cken enzo Winking my eye
Dolivieira    posted on 10-04-2010 18:38
Poster: LibertyNL

Good LuckWinking my eye van vele window's gebruikers hoor ik dat 7 een stuk lekkerder draait!

Ik wel op den duur ook een Mac. Maar moet zeggen dat mijn Windows7 Laptop super draait. Tot nu toe heel weinig problemen ondervonden. Maar je een Mac is wel de real ting.?

?

Je bent niet de enigste bij mij groeit het ook niet. Cool
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Sebasz    posted on 10-04-2010 19:23
Hier zijn al veel topics over geweest maar goed. Hier even het beste advies?Cool:

Het beste wat je kan krijgen voor het geld zijn de Dell Studio XPS 16 laptop of de Dell Studio 15 laptop. Zorg wel dat je EPP korting toepast en een kortingscode regelt (zoek op internet). Dan kun je uiteindelijk een laptop van pak hem beet 1400 / 1500 euro voor 999 euro kopen. M?t 3 jaar in-home garantie (monteur staat een dag later op de stoep MOCHT er iets mis gaan met je hardware, bijv je monitor dode pixel ofz) en Windows 7 natuurlijk. Dan heb je trouwens wel top-of-the-line. Je kan ook voor 800 euro een laptop kopen dan heb je alsnog een van de betere laptops die er zijn.

Support bij Dell is naar mijn mening ook vele malen beter dan die van Apple, maar men maakt er geen geheim van dat de support van Apple vrij mager is (kijk maar eens rond op internet).

Persoonlijk zou ik gaan voor de Studio XPS 16 Winking my eye Mocht je iets minder budget hebben ga dan voor de Studio 15
User edit by Sebasz on 10-04-2010 @ 19:23:44 (1%)
-FLoriZ-    posted on 10-04-2010 19:42
Het is trouwens ( om me toch nog weer aan het topic te houden ) wel echt belangrijk om te weten wat je ermee gaat doen. VOor alleen internetten en stuff is Windows zat, maar als je meer grafisch en audiotechnisch bezig gaat schijnt een mac toch wel beter te zijn.

@Nils, ik moet 'm opnieuw installeren ( liever clean instal ) en w7 is inderdaad wel relaxt hoor, heb het al een tijdje gedraaid.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Illusion    posted on 10-04-2010 19:43
Gewoon een Windows Laptop kopen. Als je ervaring hebt met apple, en je kan er goed mee overweg zou ik appel overwegen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mixt-Ape    posted on 10-04-2010 19:46
Het is trouwens ( om me toch nog weer aan het topic te houden ) wel echt belangrijk om te weten wat je ermee gaat doen. VOor alleen internetten en stuff is Windows zat, maar als je meer grafisch en audiotechnisch bezig gaat schijnt een mac toch wel beter te zijn.

@Nils, ik moet 'm opnieuw installeren ( liever clean instal ) en w7 is inderdaad wel relaxt hoor, heb het al een tijdje gedraaid.

Hangt ervan af wat je met grafisch bedoelt. Veel CGI-programma's werken niet met Mac.
Sebasz    posted on 10-04-2010 20:03

Dat grafische is onzin, maar is nog steeds iets wat helaas veel mensen denken?Cool. Ook audio-technisch is een non-argument.
Mac OS is nergens beter voor, het werkt alleen anders?Cool
Mathiz    posted on 10-04-2010 20:22
dat vind ik ook niet helemaal waar hoor het werkt niet alleen anders maar bij sommige toepassingen gewoon beter anders... ?draai traktor op een mac en windhoos met dezelfde specs , draai 10 uur ik weet wat je het leukste zal vinden
Xtremer    posted on 10-04-2010 20:27
Poster: Sebasz
Dat grafische is onzin, maar is nog steeds iets wat helaas veel mensen denken?Cool. Ook audio-technisch is een non-argument.

Mac OS is nergens beter voor, het werkt alleen anders?Cool

Op een Mac heb je zero latency, zelfs zonder externe geluidskaart en je hebt dus geen ASIO dingen nodig. Een Mac hoeft niet lang te laden over dingen aangezien er geen virusscanners op de achtergrond draaien. Hoe minder je op de achtergrond draait, hoe sneller de rest zal gaan. Daarom zeggen mensen dat Apple grafisch beter is.

Voordelen aan een Windows PC of laptop: meerdere applicaties zijn te verkrijgen (tegenwoordig scheelt dit niet zoveel meer met Apple). Het systeem is makkelijk uit te breiden. Nadelen: kans op virussen, virusscanners draaien op de achtergrond, veel kabels en vaak een niet lange batterijduur. Na maten je het apparaat een tijd gebruikt raakt het als het ware verstopt door gebruik en zit je dus aan een nieuwe install (zo heb ik dat ervaren tenminste).

Voordelen aan een Mac: het ziet er simpel en strak uit, je hebt geen virussen, spy of adware. Je hebt geen traag systeem na maten je veel dingen draait (hangt wel af van je systeem natuurlijk). En het werkt allemaal super simpel, net als een iPod Touch of iPhone, klik en klaar. Langere batterijduur met een MacBook, minder kabels en een goed overzicht over alles. Mocht je het toch zo graag willen dan kun je altijd nog een bootcamp schijf aanmaken en Windows 7 draaien. Wat ook nog een voordeel is, is dat Apple zelf z'n soft en hardware laat maken, op deze manier kun je het systeem optimaal laten functioneren. Het enige nadeel aan de Mac is dan ook de prijs.

Ik ben zelf een tijd terug overgestapt van Windows naar Apple aangezien ik op een grafische school zit. Tevens voor muziek bied het systeem mij meer stabiliteit en is het altijd betrouwbaar. Ben ik iets kwijt, dan zal het nooit verloren zijn dankzij de reservekopie die hij elke dag maakt. Kortom ik zou zeggen: Mac OS!

Edit: compacter kan niet zou je zeggenCool:

4 kabeltjes eraan en ik heb een desktop!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 10-04-2010 @ 20:36:17 (26%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

39 Users online:  (39 Unknown)
Pages generated today : 6.230
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.857.317