Xone 22, X9 of KM-202
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardbazz    posted on 31-03-2010 18:31
Ben vandaag langs geweest bij Feedback. Heb een beperkt budget voor een nieuwe mixer. 300 euro max.
Heb de A&H Xone 22, Numark X9 & Korg KM-202 bekeken en geprobeerd.
Mijn persoonlijke bevindingen:

Numark X9:

Voordelen: prettige knoppen, overzichtelijk. De juiste effecten die ik wil gebruiken.
Nadelen: Fader zijn wat 'slap'. Kosten zijn aan de top van mijn budget.

A&H Xone 22:

Voordelen: hoge kwaliteit, overzicht, genoeg?faders (2 st.)?voor mij, mogelijkheid tot externe effector
Nadelen: Top van het budget en dus geen geld voor externe effector (effecten gebruik ik veel). Kan EQ wel killen, maar niet een aparte swith (die ik ook veel gebruik).

Korg KM-202:

Voordelen: Kaoss Pad ingebouwd, Prettige faders (vind ik), ruim 100 euro onder het budget (dus geld over voor eventueel een nieuwe HP).
Nadelen: Knoppen (EQ etc) erg smal, EQ wel te killen, maar net als de Xone 22, niet met een aparte switch.

Ik kom er niet uit welke ik nu moet / wil kopen. De KM-202 is wel goedkoop en heb daarmee uitgebreide effecten. Korg is een sterk merk, maar ik heb er geen ervaring mee binnen het DJ'en. Xone staat bekend om de kwaliteit, maar dan heb ik geen effecten en is top van mijn budget. De Numark is een mooie tussenweg. Wel top van budget en de faders vind ik iets minder. Liever wat zwaardere faders. Kom er niet zo goed uit voor mezelf. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen / over de streep trekken? Thanks?
User edit by Hardbazz on 31-03-2010 @ 18:35:04 (4%)

What do you think about Xone 22, X9 of KM-202 ??

Vote :   

Estacy    posted on 31-03-2010 18:35
uit dit rijtje kies ik voor de Xone 22, omdat het een extreem degelijke mixer is waar je echt lang mee kunt doen. Maar ik mis wat meer mixers in je rijtje. wat dacht je van de Reloop IQ+2? kost 250E, heeft effecten, is degelijk etc.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Hardbazz    posted on 31-03-2010 19:08
Reloop IQ2+ vind ik ook een mooie. Alleen vind ik de effecten niet 'zo'... Wel ok?, maar vind die van
de Numark X9 een stuk prettiger.
Heb ook naar de RMX-30 BMP gekeken. Die heeft geen effecten. De RMX-40 DSP wel, maar ook daar
vind ik de effecten wat minder prettig. (Weet het, ben een zeikert Winking my eye)
Twello    posted on 31-03-2010 19:09
Ik zou voor de numark of de xone gaan Winking my eye (liever de xone natuurlijk als je maar 2 kanalen nodig hebt)
Mitchell2    posted on 31-03-2010 19:11
Ik zou dan gewoon voor de x9 gaan :D.
main    posted on 31-03-2010 19:25
ook even zeggen waarom he..

ik zou voor de xone 22 gaan, meteen goeie kwaliteit en na een tijdje sparen kun je er een goeie effector bijkopen. hoef je niet weer je mixer te verkopen en een nieuwe kopen in de toekomst.
Hardbazz    posted on 31-03-2010 19:33
Thanks. Hebben jullie ook ervaring met die KM-202 van Korg? Korg als merk schijnt erg goed te zijn.
Heb alleen nog niemand?gehoord over de mixers van hun. Het lijkt me wel wat, maar wil niet iets kopen
wat (met slechts priv? gebruik) snel kapot gaat...
dJORD    posted on 31-03-2010 19:46
ik heb er een keer een beetje mee staan pielen bij de musicstore, ik vind de faders en knoppen niet echt fijn, wat bij A&H zeker wel fet geval is!!!
Hardbazz    posted on 31-03-2010 20:10
Ben ik met je eens. De knoppen vond ik ook niet fijn. Fader daarentegen vond ik wel oke. Ik houd wel
van gooien met die faders. Die soepele faders bouncen altijd terug. Dan is het volume weer te laag Winking my eye
Die van Korg blijven gewoon zitten waar je ze heen gooit.
DaCompra    posted on 31-03-2010 21:19
Xone kiezen! Ik heb hem hier, en je gaat sws geen spijt krijgen!
Ilja    posted on 31-03-2010 21:21
XONE all the way als er keuze tussen deze mixers gemaakt moet worden.
Estacy    posted on 31-03-2010 21:24
wat ik heb gehoord over de Korg is dat de KM-202 nog al snel kaduuk gaat. de faders vondt ik inderdaad wel lekker maar die kleine EQ?Cool?kwestie van wennen, tenzij je Ecler gewend bent.
@Ilja: wow!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mitchell2    posted on 31-03-2010 21:42
Poster: main
ook even zeggen waarom he..

ik zou voor de xone 22 gaan, meteen goeie kwaliteit en na een tijdje sparen kun je er een goeie effector bijkopen. hoef je niet weer je mixer te verkopen en een nieuwe kopen in de toekomst.
  ik?
Hardbazz    posted on 31-03-2010 22:52
Ben door de reactie al iets verder. Die Korg valt (met grote waarschijnlijkheid) af.
Ik twijfel nog tussen de Xone 22 en de X9. Xone 22 is erg mooi spul. Maar vraag me af of het
voor thuis gebruik niet een beetje t? is... Dank voor alle tips. Ga eens goed te voor's en tegen's afwegen.
Helioxx    posted on 31-03-2010 22:56
Die Korg is lelijk, over de werking kan ik niets zeggen.
Ik zou gaan voor de Numark, die worden zwaar onderschat naar mijn mening. al is de Xone ook geweldige kwalitiet. Up to You
Pedroz    posted on 01-04-2010 10:23
Ik zou voor de Xone gaan. Ik heb een half jaartje geleden een Xone 42 aangeschaft. Deze mixer is oerdegelijk!

Wil je een "basic" mixer die jaren mee gaat, kies dan voor de Xone. Je ken er eventueel later nog een efx500 bijhangen indien je dit wenst.

Andere mixers werken ook, maar vaak is de kwaliteit ver zoek....
Lomme_    posted on 01-04-2010 11:25
Zeker de Xone! Ik werk er nu een 6-tal maanden mee denk ik, en ik heb er echt niks op aan te merken. Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.436 days.
 Post CommentThat would be 181.2 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

208 Users online: 25 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 28.841
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.895.863