Flightcases zelf maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 20-03-2010 23:42
Binnenkort wou ik een Rackcase aankopen van 20HE Units +/- om mijn oldschool mengpanelen netjes in te steken,?maar ik vond het nogal duur als ik sommige prijzen zag.

Daarom denk ik dat zelf een flightcase bouwen best wel een goede optie is, aangezien ik ook in mijn laatste jaar houtbewerking zit heb ik alle machines al voor handen ( Vader is ook een schrijnwerker )?Smile

Heeft er hier iemand ervaring met self-made-cases?

Zoja, waar halen jullie je profielen , hoeken, etc. vandaan?

P.S. Over 2 weken heb ik 2 weken vrij, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met het maken van flightcases, als er iemand flightcases op maat nodig heeft, let me know later?Winking my eye

Seca.
User edit by Seca on 20-03-2010 @ 23:47:26 (44%)

What do you think about Flightcases zelf maken ??

Vote :   

hoppie    posted on 20-03-2010 23:46
voor de hoeken, google? b** sh** je weet wel wat ik bedoel
Question everything
hoppie    posted on 20-03-2010 23:46
dubbel, maar wel post?nmmr 450Cool
Question everything
User edit by hoppie on 20-03-2010 @ 23:47:35 (84%)
timmy90    posted on 20-03-2010 23:48
seca,

case voor strobo fl 1800 b

case voor led devil (2 cases voor elk 1 stuk)

en case voor martin scans,

dank u Winking my eye
Seca    posted on 20-03-2010 23:52
Ik had het net gelezen timmy Winking my eye
Moet je nog wel ff geduld hebben..
Enja, over de prijzen moeten we dan ook nog uitkomen. Winking my eye
User edit by Seca on 20-03-2010 @ 23:52:52 (2%)
timmy90    posted on 20-03-2010 23:54
als ze goed zijn is de prijs geen probleem!

maar ik heb een mixercase gevonden waar als ik de profielen uithaal; tussenstukje zet en mousse plak de scans in zouden passen, toch eens gaan proberen :p
Seca    posted on 20-03-2010 23:57
Voila, dan ben je goedkoop af hoor Winking my eye
Soms vind je wel eens grote universele cases, altijd handig voor vanalles en nog wat!
Tekhead    posted on 21-03-2010 00:18
Poster: Seca
Binnenkort wou ik een Rackcase aankopen van 20HE Units +/- om mijn oldschool mengpanelen netjes in te steken,?maar ik vond het nogal duur als ik sommige prijzen zag.

Daarom denk ik dat zelf een flightcase bouwen best wel een goede optie is, aangezien ik ook in mijn laatste jaar houtbewerking zit heb ik alle machines al voor handen ( Vader is ook een schrijnwerker )?Smile

Heeft er hier iemand ervaring met self-made-cases?

Zoja, waar halen jullie je profielen , hoeken, etc. vandaan?

P.S. Over 2 weken heb ik 2 weken vrij, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met het maken van flightcases, als er iemand flightcases op maat nodig heeft, let me know later?Winking my eye

Seca.

Ik heb hier nog een metalen rack te koop staan Seca een 19' rack met bevestigingrails vooraan, midden en achteraan, zijwanden met koelgrillen, ideaal om je old skool mixers in op te hangen.

Ik heb ook lange tijd m'n eigen F.C. gemaakt, maar alles in zware uitvoering, bvb 10 mm betonplex of multiplex W.B. en niet van die baggercase uitvoering van 6mm, 2mm hoekprofielen, de beste sloten, scharnieren etc, alles van Penn USA en niet van die prullen uit China, of HongKong. Ik bestelde meestal bij coffre forte, want Penn USA is niet overal verkrijgbaar.
Je moet weten dat het maken van een echte zware road uitvoering zoals ik hierboven beschreef, zeeeer prijzig is, want zowel het nodige kwaliteitshout als de Hoeken, profielen, scharnieren etc van Penn zijn zeer prijzig, en zeker als je het in kleine aantallen koopt, het goede is dus, dat de FC zo waanzinnig sterk is, en een leven lang meegaat.

Ik heb trouwens nog wel wat Fl.Cse hardware op stock liggen, zal eens lijstje maken met wat er nog is, en hoeveel OK ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Seca    posted on 21-03-2010 12:15
Da's goed tekhead! U've got pm!
Yvaroz    posted on 21-03-2010 12:23
ik heb ook zelf mijn flightcase gemaakt met 10mm multiplex en de beste sloten en hoekprofielen etc.
ik heb al het hout op maat laten zagen. en het resultaat is zeker mooi, ik zal m van de week is posten
onderdelen heb ik besteld bij flightcase-onderdelen zoek dat op google en er komt .nl achten
Nothing is Impossible
BennoRevelli    posted on 21-03-2010 12:32
Poster: Yvaroz
ik heb ook zelf mijn flightcase gemaakt met 10mm multiplex en de beste sloten en hoekprofielen etc.
ik heb al het hout op maat laten zagen. en het resultaat is zeker mooi, ik zal m van de week is posten
onderdelen heb ik besteld bij flightcase-onderdelen zoek dat op google en er komt .nl achten

Ik vind het knap hoor, zelf je flightcases maken.
Het zou misschien inderdaad flink wat geld kunnen besparen..

Toch vind ik mijn ProDJuser flightcases altijd wel hun geld waard.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

This is an old Topic

No new postings for 5.651 days.
 Post CommentThat would be 188.4 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

540 Users online: 362 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 148.693
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.667.608