Ik heb met alle 4 de pakketten gewerkt, en ik zal even een korte toelichting geven van wat IK vind van de pakketten.
Cubase: Tsja, is al op de markt sinds computers bestaan, kan ook vrijwel alles, en word veel gebruikt door pro's. Cubase is vaak ook de eerste met nieuwe technieken.
Pro Tools: Zo ongeveer de standaard voor OPNAME! MIDI is echt een hell in Pro-Tools (als je het uberhaupt al aan de gang krijgt). Maargoed, daar is protools ook niet voor gemaakt.
FL Studio: Zoals hierboven al word gezegd: een instap D.A.W, welke wel behoorlijk veel kan. Ik heb met FL gewerkt toen het nog bij versie 6 was, en wat ik nogal handig vond was de Mixer, welke echt veel lijkt op een hardware mixer.. Maargoed, ik ben ook begonnen in FL

Dan als laatste Ableton:
Echt, SUPER software! Meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk. Ableton maakt gebruik van een wat wennige G.U.I, maar dat gaat zeker NIET ten koste van de gebruiksvriendelijkheid en vooral snelheid. Ableton werkt erg inspirerend.
Wat ik zelf momenteel doe is ableton gebruiken om het arrangement te maken, zodra dit klaar is, maak ik de 'sound' in Logic, ik doe dit altijd door te rewiren aan ableton, maar mocht je computer dit niet trekken kun je ook de losse sporen exporteren en weer inladen in Logic.
Wat op windows (in mijn ogen) de ideale combo zou zijn, is Cubase + Ableton op dezelfde manier als ik Logic + Ableton gebruik...
Nogmaals, dit is hoe IK er over denk!