Poster: qntr0l
Ik heb altijd begrepen dat het eigenlijk minder van belang is welke sequencer je gebruikt maar dat het? veel belangrijker is welke VST's of AU's (bij Mac) je hierbij hebt en wat je dus uit het programma haalt. Kan jij dit bevestigen BamBam, of praat ik nu onzin?
Ik werk?met Logic, en vind dit persoonlijk erg goed werken met de nodige AU's. Ik vind persoonlijk Logic, en ook Cubase makkelijker in gebruik dan bijvoorbeeld Ableton en FL studio. In Logic zitten zo'n beetje alle functies op de plek waar je ik ze verwacht had. Maar ik denk dat dit meer gewenning is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ook ik nog maar een noob ben op dit gebied. Je kan het beste op BamBam's advies afgaan, daar hij een professional is.
Poster: bambamstudio
Fl is een leuk starters programma. Audio opnames maken van bv zang is niet echt eenvoudig.
Live is een mooi programma voor mashups en mixen maken, en LIVE, zoals de naam al doet vermoeden. Nadeel van Ableton is de mixer die er NIET in zit. HEt maken van een goede eindmix is een hel. Positief is wel dat dat als je de suite versie neemt je er veen bruikbare pug-ins en instrumenten bijkrijgt.
- Protools is niet echt bdoeld voor muziek compositie, de software maakt niet de kracht van dit programma maar de hardware. Ik hoop dat je een groot spaarvarken hebt. En nee, niet de gratis LE versies die je bij m-audio producten of digidesign audio interfaces krijgt. Beetje protools set (alleen mac) begint bij 25.000 euro
En cubase tja....de keuze van vele producers, ik werk r zelf ook mee. Het programma is niet zo ingewikkeld als het lijkt. ?
Onzin il ik het niet noemen, maar extra tools, hoe de plug-in (effecten) klinken, routing mogelijkheden, aansturen van hardware etc heeft ook invloed op het eindresultaat
ik ben ooit begonnen met Cubase op Atari, en altijd Cubase trouw gebleven, zeker nu ik ook beta tester ben van Steinberg producten. Ik ben ook geen Apple fan, dus vandaar ook Cubase.
Poster: JuniorDDP
Waarom geen apple fan? Cubase draait toch ook op apple?
Poster: bambamstudioPoster: JuniorDDP
Waarom geen apple fan? Cubase draait toch ook op apple?
dat weet ik, maar ik werk in de studio niet met een Mac maar met een stabiele XP bak. Maar ik heb wel een Macbook Pro met Cubase, alleen gebruik ik die voor beta testen niet voor producties en of opnames.Ahzo! Leuk!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.