To be studio or not to be studio? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Adrien1989    posted on 16-02-2010 16:46
Hi all,

De laatste tijd valt het mij en meerdere mensen op dat alles en niets tot studio gebombardeerd wordt, de computer met de I pod eraan is een studio, een computer voorzien van een illegale FL versie is een studio. Wytse kwam met het idee om een topic aan te maken over wat is nou wel een studio of wat nou niet, aangezien dat ongetwijfeld een interessante discussie op gang zal brengen. Ik laat mijn mening in de startpost nog even in het midden.?

Wat is een studio en wat is geen studio? Oftewel wat vind jij dat je een studio mag noemen??

Uiteraard verwachten we discussie op enig niveau. Voorzien van goede argumenten en niet voorzien van uitspraken die onder de gordel zijn.?
User edit by Adrien1989 on 16-02-2010 @ 16:47:02 (1%)

What do you think about To be studio or not to be studio? ??

Vote :   

Laidback    posted on 23-02-2010 17:09
maar een studio is toch gewoon wat jij wil ??

als jij vind dat je?WC thuis een studio is,. tsja.. dan hebben andere daar vrij weinig op in te brengen denkik..

"Studio" is een heel breed georienteerd woord.

Lucalicious    posted on 23-02-2010 17:12
klopt.
ik denk ook meer dat het zo is van, is het wel terecht dat mensen het zo noemen?
soms zie je namelijk mensen van kijk mijn studio eens en dan is het gewoon een bereau met een simpele computer. je kan iets altijd wel een studio noemen, maar ja...
ik denk dat het wel terecht is als een vreemd iemand die het ziet ook zegt, dat is een studio.
Stefjuuh    posted on 23-02-2010 18:25
Een studio is een omgeving waar jij op jou eigen (prettige) manier met muziek bezig kan zijn. Als jij het kletteren van ontlasting graag opneemt met je mobiele telefoon op de WC en dat vervolgens muziek vind...
Flexii    posted on 23-02-2010 18:40
Ik vind dat wat de meeste mensen hier op djr hebben een producers booth, je hebt een tafel cq bureau met daarop een pc of laptop met eventueel een midicontroller en daarmee maak je muziek.

Bij een studio denk ik aan een opname studio met controll room, waar een band muziek in speelt die wordt opgenomen door de geluidstechnicus, in ruimtes die geluidsdicht zijn en een goede akoestiek hebben.

Als ik het dan zo indeel dan vind ik dat als je een kamer hebt die je kunt afsluiten waar je puur en alleen een studio meubel met evt een?dj-set hebt staan en het liefst nog wat aan de akoestiek gedaan hebt, dan vind ik dat je dat weel een studio mag noemen in de zin van een producers cq dj studio.

Een studio is ja ook een een kamer appartement zoals de dikke van dale ook al aangeeft net zoals dat ik op mijn kamer een bank heb staan maar daar zet ik geen geld opCool
Seca    posted on 23-02-2010 19:04
Een studio is voor iedereen anders, als je een studio een kamertje vind met 2 speakertjes en een laptop, dan is dat zo. Je hebt natuurlijk inderdaad wel verschillen zoals professionele en beginnerstudios zoals al eerder aangehaald.

Ik verschiet ervan dat er nog niemand met het topic " wanneer ben je een producer? " of?" wanneer is een dj booth een echte?dj booth "?is afgekomen Cool. Een Dj booth is toch ook een booth vanaf er 2 crappy cd-spelers instaan en een mengpaneeltje ofzo? Het is maar, wat je ermee kan, the skills count.
Persoonlijk vind ik dit soort topics nogal onnutig, no offence. Het is gewoon de mening van anderen vragen?Happy, laughing
User edit by Seca on 23-02-2010 @ 19:08:49 (47%)
polly    posted on 23-02-2010 19:41
Poster: Flexii
Een studio is ja ook een een kamer appartement zoals de dikke van dale ook al aangeeft net zoals dat ik op mijn kamer een bank heb staan maar daar zet ik geen geld opCool

Als die bank ook rente geeft zou het niet verkeerd zijnCool
OneSixty    posted on 23-02-2010 20:37
OMG wat een topic.

Poster: Adrien1989
Uiteraard verwachten we discussie op enig niveau.

Dan vraag ik mij af of je niet moet beginnen met een vraag op enig niveau.

Al die topics van wanneer ben ik dit, wanneer is iets dat bla bla bla, jezus mensen.
Bouncy    posted on 23-02-2010 20:39
Poster: Seca
Ik verschiet ervan dat er nog niemand met het topic " wanneer ben je een producer? "

Die discussie zal snel zijn afgelopen, er zit hier op het forum maar 1 echte producer..
Bart_    posted on 23-02-2010 20:43
Poster: Bouncy

Die discussie zal snel zijn afgelopen, er zit hier op het forum maar 1 echte producer..

Durf ervoor te wedden dat er hier veel meer zijn, maar het is niet zo dat als jij BamBam kent van "gearjunks" of hoe het ook mag noemen, dat hij de enige producer is...
Fijn voor jou dat je hem kent, fijn voor jou dat je een CDJ-2000 daar hebt mogen testen, of een review over weet ik veel wat heb mogen schrijven, maar ga nu niet zeggen dat hij de enige producer is...
Want dat gaat er wel een beetje (erg veel), over.
User edit by Bart_ on 23-02-2010 @ 20:44:21 (1%)
Seca    posted on 23-02-2010 20:46

Dat denk ik zeker niet, maar als je bambam bedoelt, ja dat is een producer, maar niet de enige.
User edit by Seca on 23-02-2010 @ 20:47:14 (46%)
Bouncy    posted on 23-02-2010 21:04
BamBam is wel de enige die z'n instrumenten beheerst! Een echte muziekant word je niet in 2 daagjes!
Chydo    posted on 23-02-2010 21:11
Ik vind een studio een vast hok waar jij je muziek maakt, heel simpel.
Helixon    posted on 23-02-2010 21:13
iedereen die muziek maakt is op zijn manier aan het produceren, of je nu groot of klein bent qua producen.
En laat mensen die denken een studio te hebben maar het eigenlijk niet hebben, toch lekker bezig zijn.
zolang ze creatief en origineel blijven... nouja wat is tegenwoordig orgineel...
maarja als ze gewoon lekker spelen met loopjes, en met samples enzo dan produceer je toch wat.
En wat boeit het als de software illegaal is... niet eidereen heeft zo'n ikke beurs (waaronder ik), dus is illegaal downloaden heel verleidelijk....

en hou toch eens op met die irritante doelloze discussies...
dat brengt de sfeer niet ten goede...

so come on!
help elkaar!

Greetzz
Bart_    posted on 23-02-2010 21:17
BamBam is wel de enige die z'n instrumenten beheerst! Een echte muziekant word je niet in 2 daagjes!

Weetje, neem jij gewoon een abbo op de BamBamkrant, en we houden er over op, ok??
bambamstudio    posted on 23-02-2010 21:41
Poster: Bart_

Weetje, neem jij gewoon een abbo op de BamBamkrant, en we houden er over op, ok??

Hoor ik mijn naam??
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Seca    posted on 23-02-2010 21:45
Poster: Bart_

Cool?Take it easy guys.
JollyJunkie    posted on 23-02-2010 21:54

Ik ken BamBam niet, maar z'n studio is inderdaad erg dik en hij lijkt me een goede producer, maar de enige?
Rene Kuppens en Luxx dan, die werken toch ook op hoog niveau.
bambamstudio    posted on 23-02-2010 21:57
Ik ben hier niet de enigste en zeker ook niet de beste. BEn het wel eens met bouncy dat je een instrument en of producer niet ff in twee dagen leert, ik speel al 20 jaar mee en leer nog steeds mij
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DAW    posted on 23-02-2010 22:14

?Er zijn genoeg leden op DJR bezig met produceren en die toch wel erg leuke dingen maken. Doe die oog kleppen eens af en de doppen uit je oren. Of ben je nog op zoek naar je PIO set :P
Maar jij je blijft mensen vermoeien met je manier van ondoordacht reageren.?
http://EOSfotografie.nl
TripleSpin    posted on 23-02-2010 22:26
Producer, net zoals alle "wanneer ben ik..." topics, verdeel ik in 3 niveaus.

Hobby: gewoon thuis wat doen, zonder er verder iets mee te doen.

Amateur: nummers maken, simpele opnames van vocals?en uitbrengen zonder enig doel winst te maken en alleen?naamsbekendheid te krijgen.

Prof.: opnames maken en volledige producties maken van begin tot eind, incl. het maken van eindmixen en masters. Ook het uit kunnen schrijven van facturen met betrekking tot het studio gebeuren, dmv. het ingeschreven staan bij de kvk en belasting.

Zo kijk ik er tegen aan.
Ik ben zelf een amateur.
Zoals Bambam bezig is, noem ik toch het niveau prof.

En verder maakt het aantal jaar dat je ermee bezig bent niet uit. Uiteraard zul je het niet in een paar maanden leren, maar er zitten altijd talenten tussen die het iets sneller aanleren dan andere.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Flexii    posted on 23-02-2010 22:58
Waarom weer die vijandigheid hier? Worden sommige van jullie nooit eens moe van jezelf?

Het lijkt erop of sommige mensen hier zich nogal geroepen voelen om fel voor hun mening uit te komen als er iets gezegt wordt waar zij het niet mee eens zijn.

Bewaar de vrede mensen! We zijn allemaal goed zoals we zijn, iedereen is goed bezig op zijn eigen niveau, met zijn eigen spulletjes.

Op het einde zijn we allemaal leden van een dj-forum omdat we dezelfde passie delen!
TripleSpin    posted on 23-02-2010 23:06
Mee eens. We delen dezelfde passie.

Maar mensen stellen een vraag en ook die kun je beantwoorden met een mening of een ervaring.
Natuurlijk doet iedereen dat op een eigen manier, en kunnen mensen zich aangesproken voelen.

Ik probeer hier ook mijn mening te geven en zodoende de mensen die het interreseert te informeren/helpen.

Ach ja, wie komt er op de koffie? Het laatste wat ik wil is ruzie. Cool
We don't live in your shadow, but we grow in your shade

This is an old Topic

No new postings for 5.677 days.
 Post CommentThat would be 189.2 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 102 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 171.329
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.244