Roog over de verandering van de house scene (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dubbel_Fristie    posted on 10-02-2010 22:11
Zag laatst dit interview van DJ Roog waarin hij verteld over de ontwikkeling van zijn geliefde house scene Smile
Ik ben zelf te jong (19) om alles meegemaakt te hebben, maar er zijn een hoop dingen waar ik me echt heeel erg ik kan vinden!

Echt een interview om even voor te gaan zitten en goed te luisteren naar wat deze meneer te zeggen heeft!
http://www.hetgesprek.nl/archief/3212/
User edit by Dubbel_Fristie on 10-02-2010 @ 22:44:27 (2%)

What do you think about Roog over de verandering van de house scene ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 11-02-2010 20:22
Poster: dacuba

Hou op met mijn punt te ontwijken. Als iedereen enkel de personen die hij ontmoet heeft zou beoordelen zou het hier ook maar stil zijn. Ik trek conclusies uit zijn houdinging in dit filmpje.

Kijk weer zo`n persoon met vooroordelen, alleen omdat hij het niet eens is met hoe de housescenes zich momenteel ontwikkelt trek die een beetje een sippe kop. Wat jammer zeg. Zo zie je maar dat je eerst in de spiegel moet kijken voor dat je andere gaat afkraken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 11-02-2010 @ 20:24:17 (32%)
Tekhead    posted on 12-02-2010 02:59
Gelukkig dat bij ons Dirthy House niet gesmaakt wordt, en de Urban's zich niet hun muziek proberen door onze strot te rammen.
Uiteraard zal dit ook wel te maken hebben met de de populariteit van Techno, Hardstyl',electro, Drum & Bass,... in Belgie, en
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tomazos    posted on 12-02-2010 03:42
roog zegt op een HELE nette manier.. hele 'afkrakende' dingen over de bliepjes house,
maar heeft wel gelijk, en snap ook wel dat hij zich zo rot voelt erover.

hij blijft wel heel netjes en normaal.. en dat is voor mij een pluspuntHappy, laughing hou van dj's die normaal blijven.. hoe groot of klein ze ook zijn

ik heb wel vaak eric-e ontmoet en zakelijk mee gewerkt, top gozer!
altijd vrolijk en babbelen

roog nooit ontmoet, maar die twee zullen vast hetzelfde karakter hebben, ook zoals ik hem zo zie in het filmpje..
(kan me een raar filmpje herinderen van Jean.. die totaal tegenover gestelde voordoet als roog in deze movie Happy, laughing )
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 12-02-2010 @ 03:45:39 (48%)
nils7    posted on 12-02-2010 05:36
Poster: Tomazos
roog zegt op een HELE nette manier.. hele 'afkrakende' dingen over de bliepjes house,

hij blijft wel heel netjes en normaal.. en dat is voor mij een pluspuntHappy, laughing hou van dj's die normaal blijven.. hoe groot of klein ze ook zijn

roog nooit ontmoet, maar die twee zullen vast hetzelfde karakter hebben, ook zoals ik hem zo zie in het filmpje..
(kan me een raar filmpje herinderen van Jean.. die totaal tegenover gestelde voordoet als roog in deze movie Happy, laughing )

Je doelt op dat filmpje van "I am the man behind the wheels of steel fuck it"?

Bij dat filmpje past deze smilie:?
User edit by nils7 on 12-02-2010 @ 05:36:46 (1%)
TheMole    posted on 17-02-2010 13:41
kent iemand het lied dat begint op 14:04
Dolivieira    posted on 17-02-2010 13:57
Is al een oudje. Supermode - Tell me why Dacht de remix van Ian Carey. ?
User edit by Dolivieira on 18-02-2010 @ 11:06:55 (3%)
TheMole    posted on 17-02-2010 14:22
ah merci het was niet van ian carey maar het was de Raul Rincon remix. heel fel bedankt.
Dolivieira    posted on 18-02-2010 11:06
Graag gedaan.
ArCee    posted on 27-02-2010 08:07
Poster: Tomazos

Hij heeft inderdaad wel enkele rake opmerkingen. Opmerkingen als over illegaal sharen en wat het voor hem persoonlijk betekend, wel eens goed om dat uit de mond van een producer te horen ondanks dat we het allemaal weten, en bijvoorbeeld de agressie op feesten, wat compleet haaks op de gedachte en het idee van House staat.
Er is nu een hele generatie (ff ouwe l*l mode on) die gewoon niet weten wat het idee, het gevoel?en de gedachte achter House is (elke willekeurige stijl). Zij worden geboren, worden ouder, gaan stappen?en doen dat met House muziek. Ze weten niet beter, net als dat ik Soul, Funk en Disco hoorde toen een jaar op 18 was. Alleen de gedachte achter de House verdoezeld, da's jammer want ik vind het persoonlijk toch een hoeksteen van House, het idee erachter.
Daar bovenop kan ik gewoon werkelijk NIEMAND BEGRIJPEN die gaat stappen om een avondje te rammen. Kijk, ik ben echt geen engel hoor, of het braafste jongetje van de klas, en heb vroeger ook wel losse handjes gehad, maar ik ging nooit de deur uit om ff iemand te verbouwen, wat is dat voor ongelofelijke ongein tegenwoordig? Het zal de frustratie van deze tijd zijn?
Ik kan me ook levendig voorstellen, met een persoon als Roog, die net als ik, echt gaat en staat voor alles wat met House te maken heeft, dat dit een behorlijke domper is om dit soort veranderingen te zien en mee te maken.
Gelukkig is het niet altijd en overal zo, maar een positieve verandering is het niet, en het sowieso iets wat absoluut geen enkel raakvlak heeft met House en alles waar het voor staat, namelijk love, peace and party.
(ouwe l*l mode off). Cool
Dolivieira    posted on 27-02-2010 11:22
Allemaal mee eens ArCee. Sommige hebben de klok hoeren luiden en weten nog steeds niet waar de klepel hangt. En dat soort mensen bedeven jammer genoeg de sfeer. Het is alleen ook jammer dat het alleen zowat op feesten in NL gebeurd. ?
ArCee    posted on 27-02-2010 17:13
Ik vind wel dat hij soms wat denigrerend en / of negatief in zijn uitspraken is over "stijlen" in house. Kijk, het is en blijft een feit dat House zich inderdaad blijft vernieuwen, en soms keert men inderdaad terug naar het begin. Is dat erg?
Welnee, de vernieuwing is juist de kracht van House. Zonder die vernieuwing had House allang niet meer bestaan, zeker niet in Nederland. Wij hebben de meest moeilijke, veeleisende en verwende party stappers in de wereld volgens mij? Cool?Kan ook zowat niet anders, veel onstaat hier, en wij lopen op het gebied van Dance vaak voorop. Lukt iets in Nederland, dan volgt de wereld vanzelf.?
Nadeel is, dat het uitgaanspubliek snel aan wat nieuws toe is, en dat lijkt wel steeds sneller te zij, soms misschien te snel. Ik bedoel, mijn verwachting is dat een nieuwe stijl of stroming niet snel meer 5 jaar "main stream" zal zijn, zoals we met Trance hebben meegemaakt, zonder vernieuwingen.
Het publiek is sneller aan iets nieuws toe en dat Roog daarbij wat laagdunkend doet over Minimal, dat eigenlijk gewoon een oude sound in een nieuw jasje is, so what? Veel mensen die nu de clubs onveilig maken kennen die ouwe meuk helemaal niet. Kwestie van Go with the flow.
Ook zijn (eigen woorden) onbegrip op het gebied van radio is een handicap voor hem. Ik begrijp zijn uitspraak erg goed, op een feest zie meteen je publiek reageren, op radio merk je daar niets van, maar radio is wel een ,niet te onderschatten, medium. Tiesto, Armin, Ferry en Paul van Dyk waren echt niet zo "GROOT" geworden zonder het medium radio. De juiste platen uitbrengen op het juiste moment en sets aanbieden of gewoon maken voor uitzendingen zijn een niet te onderschatten manier om een groot publiek te bereiken, naam op bouwen, promotie maken. Daar laat hij een kans liggen in mijn optiek waar hij wat aan moet verbeteren.
Als laatste, het is?op zich helemaal niet erg dat House zich blijft vernieuwen / veranderen. Kijk, het is op zich leuk als de stijl waar jij je hart aan verloren hebt een tijd "main stream" is, maar het heeft ook voordelen als dat over waait. Een saaie stijl die jouw niets doet zal niet al te lang te horen zijn op radio, kijk naar Jump!!?Ten?tweede houd het helemaal niet in dat een stijl meteen dood is. Kijk naar Techno, Trance en Hardcore (style). Niet main stream, niet veel op de radio (op de commerciele zenders bedoel ik) maar goed georganiseerde feesten in die stijlen trekken nog steeds veel publiek en volle zalen, voor hen die het trouw blijven, of gewoon eens iets anders willen, zelfs uit het buitenland (Trance Energy, Climax etc). ?
Het voordeel is wel dat de commeciele en vaak slappe uitbuiting van ,NIET main stream, zijnde stijlen vaak een hele verbetering is voor de muziek op zich. Zo snel een muziek meer "underground" word merk je vaak meteen een kwaliteits verbetering in die bepaalde stijl. Ik zeg nadrukkelijk vaak, en niet per definitie altijd.
Dus, niet elk nadeel is negatief, niet elk vordeel positie,en nu ff me handen insmeren, pffffff Cool
Vassilli    posted on 27-02-2010 17:19
Misschien even alinea's maken? :P
ArCee    posted on 28-02-2010 10:44
Zou wel willen, alleen "editten" trapt ie niet in ?? Cool
ArCee    posted on 28-02-2010 10:49
Poster: ArCee
Ik vind wel dat hij soms wat denigrerend en / of negatief in zijn uitspraken is over "stijlen" in house. Kijk, het is en blijft een feit dat House zich inderdaad blijft vernieuwen, en soms keert men inderdaad terug naar het begin. Is dat erg?
Welnee, de vernieuwing is juist de kracht van House. Zonder die vernieuwing had House al lang niet meer bestaan, zeker niet in Nederland. Wij hebben de meest moeilijke, veeleisende en verwende party stappers in de wereld volgens mij? Cool?

Kan ook zowat niet anders, veel onstaat hier, en wij lopen op het gebied van Dance vaak voorop. Lukt iets in Nederland, dan volgt de wereld vanzelf.?

Nadeel is, dat het uitgaanspubliek snel aan wat nieuws toe is, en dat lijkt wel steeds sneller te zij, soms misschien te snel. Ik bedoel, mijn verwachting is dat een nieuwe stijl of stroming niet snel meer 5 jaar "main stream" zal zijn, zoals we met Trance hebben meegemaakt, zonder vernieuwingen.
Het publiek is sneller aan iets nieuws toe, en dat Roog daarbij wat laagdunkend doet over Minimal, dat eigenlijk gewoon een oude sound in een nieuw jasje is, so what?
Veel mensen die nu de clubs onveilig maken kennen die ouwe meuk helemaal niet. Kwestie van Go with the flow. Uiteindelijk is elke nieuwe stijl niets meer of minder als een variant van een bestaande stijl waar weer een nieuwe sticker op word geplakt. ?

Ook zijn (zijn eigen woorden) onbegrip op het gebied van radio is een handicap voor hem.
Ik begrijp zijn uitspraak erg goed, op een feest zie meteen je publiek reageren, op radio merk je daar niets van, maar radio is wel een ,niet te onderschatten, medium. Tiesto, Armin, Ferry en Paul van Dyk waren echt niet zo "GROOT" geworden zonder het medium radio. De juiste platen uitbrengen op het juiste moment, en sets aanbieden of gewoon maken voor uitzendingen (of podcast)?zijn een niet te onderschatten manier om een groot publiek te bereiken, naam op bouwen, promotie maken. Daar laat hij een kans liggen in mijn optiek waar hij wat aan moet verbeteren.
Gelukkig voor hem is hij?al helemaal geen onbekende.

Als laatste, het is?op zich helemaal niet erg dat House zich blijft vernieuwen / veranderen. Kijk, het is op zich leuk als de stijl waar jij je hart aan verloren hebt een tijd "main stream" is, maar het heeft ook voordelen als dat over waait.
Een saaie stijl die jouw niets doet zal niet al te lang te horen zijn op radio, kijk naar Jump!!?
Ten?tweede houd het helemaal niet in dat een stijl meteen dood is. Kijk naar Techno, Trance en Hardcore (style). Niet main stream, niet veel op de radio (op de commerciele zenders bedoel ik) maar goed georganiseerde feesten in die stijlen trekken nog steeds veel publiek en volle zalen, voor hen die het trouw blijven, of gewoon eens iets anders willen, zelfs uit het buitenland (Trance Energy, Climax etc).??

Het voordeel is wel dat de commeciele en vaak slappe uitbuiting van ,NIET main stream, zijnde stijlen vaak een hele verbetering is voor de muziek op zich. Zo snel een muziek meer "underground" word merk je vaak meteen een kwaliteits verbetering in die bepaalde stijl. Ik zeg nadrukkelijk vaak, en niet per definitie altijd.
Dus, niet elk nadeel is negatief, niet elk vordeel positie,en nu ff me handen insmeren, pffffff Cool

Zo dan maar?

This is an old Topic

No new postings for 5.672 days.
 Post CommentThat would be 189.1 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

516 Users online: 366 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 148.354
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.667.269