Als je mixen letterlijk pakt zeg je dat er 2 dingen door elkaar moeten lopen. Maar ik denk dat in DJ termen ook het doorstarten tot het mixen mag worden gerekend. Het is een manier om van nummer te switchen. Of je nou 4 minuten 2 platen door elkaar hebt lopen voordat je de eerste eruit trekt of dat je op het juiste moment timed en een nieuwe plaat instart en de oude er direct uitrekt... het is allebei een manier om het volgende nummer te?spelen.
Of volgens wikipedia:
Mixen (ook wel: doormixen of doorstarten) is in DJ-termen het op zodanige manier maken van een overgang tussen twee verschillende muziekstukken dat het (bijna) niet te horen is dat er een overgang plaatsvindt en/of dat het samen melodieus klinkt. Het begrip wordt (vooral) gebruikt in relatie tot het laten samenvloeien van dansmuziek.
Doorstarten zou je dus ook mixen kunnen noemen. Teveel mensen hangen het DJ zijn op aan kunnen beatmatchen...
Een DJ heeft echt wel veel meer nodig om een degelijke show neer te zetten...
Leuk als een voetballer 1000x kan hooghouden maar dat maakt hem toch geen goede voetballer...
En @ JuniorDDP
Het lijkt me toch vrij logisch dat het hier over liedjes mixen gaat. Ook de startpost laat duidelijk blijken dat het over liedjes mixen gaat. Wat de toegevoegde waarde is van ons inzicht geven in?verschillende soorten mixen vraag ik me dan ook af
Ik ga toch ook niet constant zeggen dat ik liedjes mix:
Ik heb zaterdag gedraaid en begon lekker rustig, beetje bekende liedjes mixen. Daarna wat meer urban liedjes gemixed. Toen kwam Dj Rehab en die mixte de liedjes echt bruut goed aan elkaar. Ik kan zelf ook wel aardig liedjes mixen maar hoe hij liedjes mixte was echt ziek. En hij had zelf nog wat mixen meegenomen, dit waren mixen gemaakt met plug ins enzo. Echt zieke nummers. En de lichtjockey mixte ondertussen nog wat licht door elkaar waardoor het een specatulaire gemixte lichtshow werd. Bij de bar was het ook druk want de barman mixte daar de lekkerste drankjes met elkaar tot een heerlijke mixdrank. Op de dansvloer liepen nog wat mensen te zweten, het is maar goed dat die zweetgeur niet gemixt kan worden want dat zou vies worden. Nu mengde het wel een beetje, maar? dit is lang niet zo erg als gemixte zweetgeur... etc etc

Maar zonder dollen, ik denk dat je me punt wel begrijpt