Moeite met links scratchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 25-01-2010 16:40
Beste DJ's,

Ik probeer het heel vaak, Maar het blijft moeilijk om met de linker hand te scratchen. Omdat ik namelijk rechts handig ben en daar gaat het dus het beste. Is dat ook bij jullie zo of niet?

What do you think about Moeite met links scratchen ??

Vote :   

Nood    posted on 25-01-2010 16:43
ik ben niet zo'n scratcher maar ik heb ook moeite om de handelingen op mijn cdj's en tt's even snel en nauwkeurig te doen met links als met rechts. Ik heb eens gelezen dat je jezelf kan trainen op het tweehandig worden door alles wat je normaal met rechts doet in het dagelijks leven met links te beginnen doen. Dus smeer je boterhammen met links, schrijf met links, klik links,...
Joep    posted on 25-01-2010 16:52
Dan doe je het toch gewoon met rechtsCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Esmee    posted on 25-01-2010 17:09
kijk dat snap ik dan niet he... (nou kan ik neit scratchen) maar ik schrijf ALTIJD met rechts... maar andere dingen kan ik met beiden handen. Tandenpoetsen kan ik met beiden, cue points zetten gaan mn voorkeur uit naar links. Bij andere dingen maakt het me allemaal niet zoveel uit. Knippen kan ik ook alleen met rechts. Dus ik denk dat je het gewoon beiden moet oefenen. Ene dag ene kant, andere dag andere kant en aangezien links nu slechter gaat ga je links oefenen. Het komt vanzelf wel Winking my eye
Winston    posted on 25-01-2010 22:10
Ik zelf kan met beide handen even goed scratchen en dat is niet geweldig.

Dus gewoon veel oefenen. Maar als het niet lukt om 2-handig te worden kun je gewoon beide decks rechts van de mixer plaatsen. Zeker als je moet optreden.
Tic Toc
Stefjuuh    posted on 25-01-2010 22:25
Ik heb er ook moeite mee, gelukkig heb je vaak 2 decks rechts en 1 links.. Alleen heel vervelend als het andersom is aangezien ik wel altijd "over mn mixer heen" mix..
Winston    posted on 25-01-2010 22:28
Maar toch een beetje raar, want bij scratchen ben je toch met beide handen bezig? Eentje op de x-fader en 1 op de deck. Beide zijn ongeveer even fijne en snelle bewegingen.
Tic Toc
Tomazos    posted on 25-01-2010 23:02
ik ben rechts handig, maar de kunst is om jezelf 2 handig te trainen tijdens het draaien..
ik ben met rechts ook sneller, maar probeer ook weleens als ik alleen ben me rechter hand niet te gebruiken en gewoon vastmaken op je rug ofzo.. zo train je jezelf,

en dit is gewoon trainen.. zelfde als scratchen met links.. gewoon trainen..
skills aanleren doe je niet in een paar jaar.. het 'draaien' is een levens werk, en als je dood gaat was je nogsteeds niet klaar met leren
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
mentheman88    posted on 26-01-2010 13:14
Gewoon met links blijven scratchen, weet niet hoe serieus en ver je er mee wilt gaan. Maar je zult gelijk al merken dat transforms bijvoorbeeld super makkelijk zijn omdat je het moeilijkste werk in princiepe met de crossfader doet.

Het lijkt mij dan persoonlijk niet zo heel erg nodig om met twee handen te kunnen scratchen, t lijkt me noujuist je leercurve minder stijl maken.

Ik ben dus ook rechtshandig en scratch met links. Zijn er nog wel mensen die enigsins serieus scratchen op djr?
Meks    posted on 26-01-2010 13:17
Dat is normaal. Je bent voor iets rechts of lings handig.
Ik ben mezelf dat nu ook aan het leren en het ging ook niet goed in het begin.
Zelvde had ik bij het lings Cueen. Maar nu gaat dat zonder problemen.

Gewoon blijven oefenen.

Grtz
DOPELAFUNK    posted on 26-01-2010 15:19
precies wat winston zegt heb je probleem met cutten of met het je hand op de plaat want ik cut met rechts en me linkerhand op de plaat
indra123    posted on 26-01-2010 16:38
ahah dit is wel een leuk topic.
Ben zelf ook rechts handig en ondervindt ook het zelfde probleem.

CUen en bij draaien kan k nog wel met links (CDJ)
maar als ik wil scratchen of door de track wil scrollen dan moetik dat toch echt met mijn rechter hand doen.
Maar je kan dat trainen ja
succes:P
dacuba    posted on 26-01-2010 22:25
Poster: Esmee
kijk dat snap ik dan niet he... (nou kan ik neit scratchen) maar ik schrijf ALTIJD met rechts... maar andere dingen kan ik met beiden handen. Tandenpoetsen kan ik met beiden, cue points zetten gaan mn voorkeur uit naar links. Bij andere dingen maakt het me allemaal niet zoveel uit. Knippen kan ik ook alleen met rechts. Dus ik denk dat je het gewoon beiden moet oefenen. Ene dag ene kant, andere dag andere kant en aangezien links nu slechter gaat ga je links oefenen. Het komt vanzelf wel Winking my eye

Lol voor motorische dingen zit je dus echt wel beter met rechts. Zit je precies tussen je oren Happy, laughing (dat links even vlot gaat als rechts, buiten schrijven).

Ik denk dat je heeeeeeeeel veel oefening nodig hebt en dan praat ik niet over een paar dagen.. of een achterstand van 20 (?) jaar in te halen.
Meks    posted on 26-01-2010 22:37
Zo al dacuba en ik zelf ook al zij. Veel oefenen dus.
Ik zelf ben dat ook van plan. Want ik denk dat het als dj echt veel uitgebrijder kan scrachen met bijde handen ongeveer even goed.
Ik zie het als een voordeel.
dacuba    posted on 27-01-2010 00:10
Meks voor je op de submit-knop duwt, effe volgende handeling:

CTRL+F
Tab
ij
Tab
ei
Enter

Submit Happy, laughing

Niet kwaad bedoelt hoor Happy, laughing
Esmee    posted on 27-01-2010 08:14
Poster: dacuba

Lol voor motorische dingen zit je dus echt wel beter met rechts. Zit je precies tussen je oren Happy, laughing (dat links even vlot gaat als rechts, buiten schrijven).
  dat sowieso maar het is gewoon een klein beetje oefenen en dan kun je het met beiden. Maar ik zou als ik de topic starter was gewoon lekker gaan oefenen, dan komt het vanzelf wel!
Illusion    posted on 27-01-2010 14:40
Ik kan met rechts en links wel op de rechterdraaitafel. Maar met links niet op de linkerdraaitafel. Is kwestie van oefenen denk ik.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

This is an old Topic

No new postings for 5.704 days.
 Post CommentThat would be 190.1 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

273 Users online: 130 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 170.901
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.816