HDD formatteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 23-01-2010 11:54
Hey DJR,

Ik heb een externe HDD maar die is FAT32. Nu wil ik hem NTSC maken maar dan moet ik hem formatteren. Is er ook een mogelijkheid om hem naar NTSC om te zetten zonder te formatteren en m'n bestanden te behouden?

Greetz.
Gewoon.

What do you think about HDD formatteren ??

Vote :   

Jorrit    posted on 23-01-2010 11:56
Wellicht handig om te vermelden; zit je op mac of windows?
Mod edit by Jorrit on 23-01-2010 11:56 (83%)
niiicola    posted on 23-01-2010 11:57
Sorry, ik heb Windows 7?Happy, laughing
Gewoon.
Gery    posted on 23-01-2010 12:18
Poster: Jorrit
Wellicht handig om te vermelden; zit je op mac of windows?
 gezien NTFS geen Apple formaat is lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat hij op een mac zou zitten... ?Wat hij wil is onmogelijk, eerst de data naar ergens anders kopieren, dan da schijf formatteren als NTFS, no other way around.
DJ - Producer
MaximDJ    posted on 23-01-2010 12:20
Inderdaad onmogelijk. Data eerst kopi?ren op een andere harde schijf ofzo. En er daarna weer opnieuw opzetten
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Lead    posted on 23-01-2010 12:52
FAT32 naar NTFS moet mogelijk zijn met behoud van data. Een risico is er natuurlijk altijd dus ik zou alleen vertrouwen op een backup...

Maar hier op de Microsoft site staat een uitleg. Het is afhankelijk van de versie Windows die je hebt of dit werkt.
Let the BASS be louder
Gery    posted on 23-01-2010 16:03
idd microsoft kennende zou ik dit niet vertrouwen met een schijf met belangrijke data op..
DJ - Producer
Dj_Fantasy    posted on 23-01-2010 16:30
Poster: Gery
gezien NTFS geen Apple formaat is lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat hij op een mac zou zitten... ?Wat hij wil is onmogelijk, eerst de data naar ergens anders kopieren, dan da schijf formatteren als NTFS, no other way around.

Beetje offtopic:
Mac kan wel NTFS formaten lezen+schrijven, volgens mij kon je deze ook kiezen bij het schijfhulpprogramma!
Ontopic:
Vraag eens aan een vriend ofzo of hij geen externe harde schijf heeft die je even kan lenen?
dj2dj.nl
indra123    posted on 23-01-2010 18:33
Gewoon data ff op de pc zetten en formateren en dan alles weer terug zetten en klaar is kees.

Andere optie is er niet.
Down_Town    posted on 23-01-2010 22:17
Sebasz    posted on 23-01-2010 22:28
Poster: Gery
idd microsoft kennende zou ik dit niet vertrouwen met een schijf met belangrijke data op..

wat een achterlijke proleten reactie is dit zeg. echt waar, ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was, want dit is de domste reactie in 2010 die ik tot nog toe heb gezien?Cool

Elke schijf die je formatteert zal worden gewist. Je kan niet zomaar even gemakkelijk een filesystem veranderen.

Backuppen is dus sowieso noodzakelijk. Ook al zat je op mac os te werken.

edit: volgens lead is het wel mogelijk, afgaande op de link die hij post.

maar beter backup je al je data, formatteer je de schijf naar ntfs, dan alles terug er op.

de kans dat data corrupt zal worden is namelijk erg aanwezig. En wederom geldt dit voor elk OS.
User edit by Sebasz on 23-01-2010 @ 22:31:05 (61%)
Einnek    posted on 26-01-2010 11:39
Poster: Sebasz

wat een achterlijke proleten reactie is dit zeg. echt waar, ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was, want dit is de domste reactie in 2010 die ik tot nog toe heb gezien?Cool

Elke schijf die je formatteert zal worden gewist. Je kan niet zomaar even gemakkelijk een filesystem veranderen.

Backuppen is dus sowieso noodzakelijk. Ook al zat je op mac os te werken.

edit: volgens lead is het wel mogelijk, afgaande op de link die hij post.

maar beter backup je al je data, formatteer je de schijf naar ntfs, dan alles terug er op.

de kans dat data corrupt zal worden is namelijk erg aanwezig. En wederom geldt dit voor elk OS.

converteren van een filesystem gaat goed hoor, vaker gedaan via convert Happy, laughing

wel verstandig als het echt belangrijke data is om een backup te maken, maar low level tools als Captain Nemo lezen je filesystem nog wel uit als die echt om zeep is.
niiicola    posted on 26-01-2010 15:51
Het is al gelukt Happy, laughing
ik heb een andere externe HDD erbij gepakt!
Hier kan een SLOTJE op!
Gewoon.

This is an old Topic

No new postings for 5.704 days.
 Post CommentThat would be 190.1 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

152 Users online: 100 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 7.175
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.953