Hercules DJ Console & Behringer VMX300
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Deserteagle    posted on 15-01-2010 22:28
Hallo,

Ik heb deze week een mengpaneel gekocht en de mengpaneel wil ik door lussen naar mijn Hercules Dj Gear, dan wil ik mixen met Virtual Dj, maar het probleem is..ik krijg alleen maar muziek binnen op Channel 3 en niet op Channel 2.
Als ik de Crossfader wil gebruiken dan gebeurt er niks en ook niet met faders van Channel 2 en 3. Wat kan hier het probleem van wezen?

Kan iemand mij helpen wat ik fout heb gedaan of hoe ik het moet aansluiten??

Groeten,
Sjoerd
User edit by Deserteagle on 15-01-2010 @ 22:33:24 (1%)

What do you think about Hercules DJ Console & Behringer VMX300 ??

Vote :   

Helioxx    posted on 15-01-2010 23:07
Hey desert,
Ik ken niets van midi controllers, maar...
ten eerste denk ik dat dit niet de goede plek is, eerder DJ-gear volgens mij.
En ook is het gebruikelijk dat je je eerst voorstelt, altijd leuk dat we wat van je weten :D
Er zijn een hele hoop mensen hier die wel verstand hebben van Midi spullen, dus die zullen je wel tehulp schieten ^^
t-age    posted on 15-01-2010 23:09
boven de crossfader zitten 2 draaiknoppen met 1,2,3,4 je hebt je console op kanaal 3 aangesloten.
dus wil je je console aan de rechtse kant dan draai je de knop recht boven de crossfader op 3.
en je andere kant op een ander kanaal
main    posted on 16-01-2010 10:23
killswitches?? of in t midden de cf omswitchen. kijk ook goed naar de VU-meters, misschien heb je alles gekild
-FLoriZ-    posted on 16-01-2010 11:03
Komt je oplossing; Een midicontroller verstuurd maar naar ??n kanaal van je mixer het output geluid. Daarom zitten er al volume faders, crosfader en eq op je controller Winking my eye
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 16-01-2010 @ 15:54:37 (47%)
Deserteagle    posted on 16-01-2010 16:55
Ik heb nu op beide Kanalen geluid Cool?dus het werkt nu Cool, maar nu het volgende probleem: als ik overschakel naar channel 3..dan hoor ik heel zacht op de koptelefoon de muziek van Channel 2..hoe kun je dat uitschakelen?
Stevendlv    posted on 16-01-2010 17:01
@Floriz

De RMX kan meerdere kanalen wegsturen (zo ziet het eruit op plaatje in ieder geval)

@Deserteagle
Denk dat je nog zit voortebeluisteren op Channel 2 kan dat?
TheHunter    posted on 16-01-2010 17:36
Poster: Deserteagle
Ik heb nu op beide Kanalen geluid Cool?dus het werkt nu Cool, maar nu het volgende probleem: als ik overschakel naar channel 3..dan hoor ik heel zacht op de koptelefoon de muziek van Channel 2..hoe kun je dat uitschakelen?

Ok deze is ''no-offense'', maar als je een cheap-ass mixer, kan deze gaan''lekken'' zodat je geluid hoort terwijl je dat hebt uitstaan.
-FLoriZ-    posted on 16-01-2010 17:38
Poster: Stevendlv
@Floriz

De RMX kan meerdere kanalen wegsturen (zo ziet het eruit op plaatje in ieder geval)

@Deserteagle
Denk dat je nog zit voortebeluisteren op Channel 2 kan dat?
  Op de RMX van m'n neef kan dit niet... Net even langsgereden om te kijken Winking my eye
En ook bij mijn Reloop is dit niet mogelijk, er zit wel een andere ingang voor tulpsnoeren in.
niiicola    posted on 16-01-2010 17:55
@Floriz

Dat zijn inputs, geen outputs Thumbs Up
Gewoon.
Deserteagle    posted on 16-01-2010 18:56
Poster: TheHunter

Ok deze is ''no-offense'', maar als je een cheap-ass mixer, kan deze gaan''lekken'' zodat je geluid hoort terwijl je dat hebt uitstaan.

Nah cheap..de Behringer VMX was 138 euro..ben nog maar een Beginnende Dj he..heb zoiets van..eerst maar simpel beginnen en langzaam onder de knie krijgen Happy, laughing
-FLoriZ-    posted on 16-01-2010 19:03
Poster: niiicola

Dat zijn inputs, geen outputs Thumbs Up
  EDIT: Ik las scheef.
User edit by -FLoriZ- on 16-01-2010 @ 19:21:46 (60%)
niiicola    posted on 16-01-2010 19:16
Dat zeg ik toch ook....
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 16-01-2010 19:21
Poster: niiicola
Dat zeg ik toch ook....
  Nvm, ik las lomp :')
Stevendlv    posted on 16-01-2010 19:23
Goed om te weten, vond het al een bijzonder functie voor een budget controller Cool
-FLoriZ-    posted on 16-01-2010 19:28
Goed om te weten, vond het al een bijzonder functie voor een budget controller Cool
  Op welke midi-controller dan ook zal je die functie niet tegenkomen. Het is namelijk bestwel onnodig om 2 crossfaders te hebben voor 1 kanaal.
Deserteagle    posted on 16-01-2010 20:28
Mijn hercules Djgear dient nu als een geluidskaart, dus hij stuurt het geluid weg naar mijn externe mixer Happy, laughing, ben allang blij dat ik nu geluid heb op beide Kanalen Happy, laughing. Maar nu nog de crossfader goed krijgen Happy, laughing.
main    posted on 16-01-2010 20:39
Poster: Deserteagle
Poster: TheHunter

Nah cheap..de Behringer VMX was 138 euro..ben nog maar een Beginnende Dj he..heb zoiets van..eerst maar simpel beginnen en langzaam onder de knie krijgen Happy, laughing

zelfde mixer.. zelfde probleem.. bij mij lekt de master.. maar ach, je kunt er prima mee draaien hoor

Helioxx    posted on 17-01-2010 00:11
Dit klinkt waarschijnlijk weeral heel dom,
maar alsje via je pc draait ( heb Traktor pro scratch ) hoe laat je dan door?je headphone en je boxen iets anders horen? Heb maar 1 uitgang voor geluid?
Grtz
stefanmplayer    posted on 17-01-2010 12:14
Beste MichaelH,
met traktor scratch pro wordt normaal de ''audio 8 DJ''geluidskaart van Native Instruments meegeleverd maargoed ik maak uit je vraag op dat je alleen de software heb gekocht,je hebt dus een traktor compatible geluidskaart met minimaal 2 in en 2 uitgangen nodig,? (of alleen 2 of meer uitgangen als je intern mixt met een controller) welke kaart je dan wilt ligt helemaal aan je budget maar ik zou dan voor de Audio 4 kijken of voor de audio 8 als je 4 kanalen wil
Helioxx    posted on 17-01-2010 13:12
Heb hem gekregen van iemand die hem niet gebruikte, maar idd enkel de software
Thnx for the info!
Deserteagle    posted on 25-01-2010 16:49
Ik zag gister op Virtualdj.com en zag daar een Externe Geluidskaart staan van Hercules:

Dit is de Deejay trim 4 & 6 van Hercules Happy, laughing.

Zou het handig wezen als er een externe geluidskaart er tussen zou hangen? Happy, laughing
Dan bedoel ik tussen de laptop en de externe mixer Happy, laughing.

Hieronder even kort de specificaties:

Technische specificaties
4-kanaalsuitgang
Voor intern mixen: speel de mix af op uitgang 1-2 en beluister hem vooraf op uitgang 3-4.Voor extern mixen: wijs uitgang 1-2 toe aan het linkerdeck, uitgang 3-4 aan het rechterdeck en mix op een extern mengpaneel.

4-kanaalsingang (line- & phono-niveau)
Line-niveau: sluit externe MP3-/cd-spelers aan en mix de tracks met tracks op de computer.Phono-niveau: sluit platenspelers aan en mix de tracks met tracks op computer.

Koptelefoonuitgang voor vooraf beluisteren
Stereo ??? jack-uitgang voor het aansluiten van koptelefoons. Met draaiknop voor volumeregeling. Stel de te beluisteren kanalen in: uitgang 3-4 voor vooraf beluisteren / uitgang 1-2 voor de mix.

Microfooningang met talk-over functie
Mono ??? jack-ingang voor het aansluiten van een microfoon.Praat over de muziek heen (mix de microfooningang met de achtergrondmuziek).

Voorversterkers op 4-kanaalsingangen
2 stereovoorversterkers voor het regelen van volume op de analoge 4-kanaalsingangen:2 knoppen + 4 view-meters voor het regelen van volume op de analoge ingangen.Ondersteunt apparaten met hoog uitgangsniveau (bijv. Pioneer cd-spelers) en phono-draaitafels.

Hi-speed USB 2-hub met voedingsadapter
Hi-speed USB-hub met 3 poorten voor DJ-controller en extern opslagapparaat. Voedingsadapter wordt meegeleverd.

User edit by Deserteagle on 25-01-2010 @ 16:51:48 (4%)

This is an old Topic

No new postings for 5.706 days.
 Post CommentThat would be 190.2 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

261 Users online: 106 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 171.299
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.214