Boekings voorschot / Voorwaarden (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrmagix    posted on 13-01-2010 00:12
H?la mensen hier Happy, laughing.

Heb een vraag over prijzen.

Als je als dj wordt gevraagt ergens, vraag je dan een voorschot? Een voorschot dat dan als bedoeling heeft dat als de mensen afzeggen, dat je dit als een soort van schadevergoeding krijgt?

Heb dit laatst voorgehad. Ik moest gaan draaien op een trouw en de mensen bekeken hun budget nog eens en blijkbaar was ik plots te duur en hebben ze me afgezegt. Wel heb ik alle moeite gedaan voor hun: digitale muziekcollectie aangevuld met muziek dat zij prefereren, speciaal subs gaan kopen, contact gelegd met de uitbaters van de locatie...

All? ja, uiteindelijk kan ik hier niets voor vragen want het was voor in mei gepland ?n er was ook niets gezegt over voorschot noch schadevergoeding. Dat verandert niet dat dat ineens een redelijk groot gat in mijn kapitaal is, want ik ging er toch wel wat aan verdienen.

Ik hoop hieruit wijzer te worden en niet de zever te krijgen dat ik de 'search'-knop van het forum moet gebruiken want oh ja, ik heb hem echt wel gebruikt voor ik dit topic aanmaakte.

Alvast bedankt,

mr.magix

x

Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

What do you think about Boekings voorschot / Voorwaarden ??

Vote :   

-Richard-    posted on 13-01-2010 17:00
Poster: Sandr
Als je heel veel werkt bij dezelfde werknemer kan het zijn dat dit verward gaat worden met een werknemer/werkgever relatie in plaats van een zelfstandige/opdrachtgever relatie.

Een VAR verklaring geeft hierover duidelijkheid.

Ik dacht dat het zo in elkaar stak, maar pin me hier niet op vast!

Klopt.
@ Flexii;
Veel opdrachtgevers vragen of eisen zelfs een VAR verklaring tegenwoordig, om problemen hierover te voorkomen bij de balastingdienst.

En inderdaad je staat uiteraard ingeschreven bij KvK, maar dient alsnog de VAR te hebben dan!
Trouwens, heb je deze bijvoorbeeld de afgelopen jaren steeds aangevragen dan krijg je hem sinds
kort jaarlijks automatisch toegestuurd van de belastingdienst.
Je dient het dan z?lf kenbaar te maken bij de BD als er zodanig iets in jou bedrijf is veranderd waardoor de VAR mogelijk veranderd kwa aanvraag/uitvoering. Verander jij niets aan je bedrijfsvoering, dan is het prima zo en krijg je dus tegenwoordig netjes je VAR automatisch toegestuurd.
Tomazos    posted on 13-01-2010 17:57
klopt,

er vroegen 2 grote discotheken om,
ik heb de aanvraag ingedient voor een VAR.

en dat duurd 8 weken..
lekker snel weer,

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
-Richard-    posted on 13-01-2010 18:32
Ja klopt ja, staat standaard 8 weken voor. Eerste keer dat ik 'm aanvroeg duurde 't geloof ik week of 5, maar ze haasten inderdaad niet daar...

Misschien slim voor de mensen die er vooralsnog nog nooit ??n hebben aangevraagd; toch voor de zekerheid even een VAR aanvragen, voor het geval je in een situatie komt zoals bijvoorbeeld Tomazos omschrijft, en de je er om vragen, want, sommige bedrijven gaan ermee akkoord als je zegt dat je hem hebt aangevraagd, maar ik heb ook al opdrachtgevers waarvoor ik werk die gewoon simpelweg niet met je in zee gaan wanneer je hem niet meteen voor de dag kunt halen. Het is voor hun ook gewoon een soort van veiligheidje wat ze achter de hand hebben, en uiteraard voor jouzelf ook. Dat zou zonde zijn, toch!

En geloof me, er zijn tegenwoordig genoeg bedrijven die echt gewoon geen akkoord sluiten voor ze hun kopie van jou VAR in handen hebben (Helaas door ervaring achter moeten komen hier). Hoop in jou geval niet Tomazos? Maar in elk geval misschien een goeie tip voor andere leden; vooral dit even regelen. Het is niet veel werk, kost niets, en kan je misschien een tegenslag besparen!
BarryVendel    posted on 14-01-2010 10:46
Ik kwam bij toeval een website tegen over belastingen en dergelijken voor (buitenlandse) artiesten.
http://www.taxman.nu/pop_en_fiscus.html

Ik heb nog geen tijd gehad om het door te lezen, dus weet niet of het nuttige info is. Oordeel zelf maar...
Dolivieira    posted on 14-01-2010 17:17
Poster: focus
Ja klopt ja, staat standaard 8 weken voor. Eerste keer dat ik 'm aanvroeg duurde 't geloof ik week of 5, maar ze haasten inderdaad niet daar...

Misschien slim voor de mensen die er vooralsnog nog nooit ??n hebben aangevraagd; toch voor de zekerheid even een VAR aanvragen, voor het geval je in een situatie komt zoals bijvoorbeeld Tomazos omschrijft, en de je er om vragen, want, sommige bedrijven gaan ermee akkoord als je zegt dat je hem hebt aangevraagd, maar ik heb ook al opdrachtgevers waarvoor ik werk die gewoon simpelweg niet met je in zee gaan wanneer je hem niet meteen voor de dag kunt halen. Het is voor hun ook gewoon een soort van veiligheidje wat ze achter de hand hebben, en uiteraard voor jouzelf ook. Dat zou zonde zijn, toch!

En geloof me, er zijn tegenwoordig genoeg bedrijven die echt gewoon geen akkoord sluiten voor ze hun kopie van jou VAR in handen hebben (Helaas door ervaring achter moeten komen hier). Hoop in jou geval niet Tomazos? Maar in elk geval misschien een goeie tip voor andere leden; vooral dit even regelen. Het is niet veel werk, kost niets, en kan je misschien een tegenslag besparen!

Waar moet ik die aanvragen die VAR verklaring? Wanrt dan wil ik dat gelijk doen. hou niet van verassingen achter af.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-01-2010 @ 17:24:17 (6%)
Tomazos    posted on 14-01-2010 17:22
belasting dienst,
inloggen met je btw nummer, en dan even bij Search 'var verklaring'

dan kom je wel een eindHappy, laughing
Dolivieira    posted on 14-01-2010 17:24
Tnkx. Tomazos
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
-Richard-    posted on 15-01-2010 10:41
Hier kun je tevens formulier voor aanvraag downloaden Cool
Tomazos    posted on 17-01-2010 18:11
heb net een paar boekhouders gemailt, mijn eigen dj gebeuren gaat zo voortvloeiend dat ik de administratie uit handen wil gaan geven en een 2e bedrijf erbij wil gaan starten, maar dan niet op Dj gericht.

ben benieuwd wat ze terug mailen.

heb zowel bedrijven hier in de buurt gemailt, als een paar particulieren die ervoor geleerd hebben,

dan heb ik daar geen zorgen meer over Happy, laughing

Het lijkt mij ook leuk om een soort boekingskantoor te beginnen, maar ik zie daar niet echt brood in tenzij je echt wat speciaals heb.. omdat de dj markt zo groot is, en hun net zo goed een niet bekende dj kunnen mailen/bellen ipv een dj kantoor.

tuurlijk, en dan kan je wel algemene 'grote' namen op je lijst zetten, maar dan zullen ze alsnog hun eigen boekingskantoor mailen, ipv het via jou te doen..

dit gebeurd wel vaak zonder dat de klant het zelf weet.
User edit by Tomazos on 17-01-2010 @ 18:15:38 (100%)
Bart_    posted on 17-01-2010 18:40
@ MaximDJ:

Hoe doe jij dit met voorwaarden dan?
Verzend jij dit digitaal (via mail dus) en laat je het ondertekenen?
Of hoe gaat dat in z'n werk bij jou?
MaximDJ    posted on 17-01-2010 19:33
Ik verstuur het per mail in een PDF, en dan wil ik een akkoord terug via de mail, dat kan gewoon zijn: Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden. Dan ben ik gedekt voor de verzekering, en heeft de tegenstander geen poot om op te staan. (In een rechtszaak win je dan 100%). Of ondertekend ingescand, of via de post, maakt niks uit, zolang ik die akkoord maar heb
Party Sensations. Excellence in entertainment.
MaximDJ    posted on 17-01-2010 19:36
Poster: Dj_Fantasy
Ik snap het wel, maar niet veel mensen lezen dan ook de algemeen voorwaarden.

Vraag me af hoeveel mensen die hier gear online koopt ook daadwerkelijk de algemene verkoopsvoorwaarden leest voordat ze iets bestellen.

Nee, klopt, maakt ook niet uit, zolang ze ze maar akkoord verklaren, anders gewoon ECHT NIET komen. De schade valt niet te overzien, als door jouw Drive In de boel afbrand. Je verliest de rechtszaak, BAF, mag je zoveel ton gaan ophoesten
User edit by MaximDJ on 17-01-2010 @ 19:37:15 (39%)
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 21:45
Hoe zit het dan eigenlijk in Belgi??
Want ik kan me voorstellen dat onze wetten toch wel wat anders zijn als de Nederlandse Wetten :D
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 21:47
Aanrader is een cursusje bedrijfsbeheer volgenWinking my eye
Kom je enorm ver mee! Ik ben het nu ook aan het volgen, en ga mezelf volgend jaar als ik mijn bedrijfsbeheer heb inschrijven als Freelancer.
@ Maximdj:
Hoop dat je weet dat je met mails niet veel bent op een rechtszaak. Want met mails kan worden geknoeid!!
dj2dj.nl
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 21:50
Ja nu volg ik Economie Talen in het 5 de jaar middelbaar onderwijs, als dat bedrijfsbeheer ook inhoud dan zal ik er zeker nog meer over leren,
We beginnen met een boek bedrijfswetenschappen misschien dat het dat is ?

Tot slot ben ik nog maar 16 jaar eigenlijk..
MaximDJ    posted on 18-01-2010 21:58
Poster: Dj_Fantasy

@ Maximdj:
Hoop dat je weet dat je met mails niet veel bent op een rechtszaak. Want met mails kan worden geknoeid!!

Idd niet met een losse mail. Ik bedoel dan eerder een ondertekende opdrachtbevestiging als akkoord via de mail..Snappie? ?Cool
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 22:14
Poster: CopainsDeluxe
Tot slot ben ik nog maar 16 jaar eigenlijk..

Dat is dan ook weeral jammer.
In belgie is het zo, je moet 18 jaar zijn en in het bezit van een attest bedrijfsbeheer/kunde om een onderneming te openen.
dj2dj.nl
MaximDJ    posted on 18-01-2010 22:45
Hier niet. Geen diploma's nodig, en leeftijd vrij. Vrijemarkteconomie h?, je kan hier bijna alles doen en laten wat je wil
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 22:55
Daar hebben onze noorderburen dan weer een SERIEUS voordeel in !
Helaas moet ik nog even wachten dan!Smile
jannickv    posted on 18-01-2010 23:26
Poster: CopainsDeluxe
Daar hebben onze noorderburen dan weer een SERIEUS voordeel in !
Helaas moet ik nog even wachten dan!Smile
 tot over een paar jaar kreeg je dat attest bij je diploma economie... maar sinds enkele jaren is dit niet meer en moet je er nog avondles oid voor volgen...
Stefjuuh    posted on 19-01-2010 09:26
Poster: MaximDJ
Hier niet. Geen diploma's nodig, en leeftijd vrij. Vrijemarkteconomie h?, je kan hier bijna alles doen en laten wat je wil

Al moet er onder de 18 wel een ouder/verzorger/voogd whatever meetekenen..
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 16:15
Poster: jannickv
tot over een paar jaar kreeg je dat attest bij je diploma economie... maar sinds enkele jaren is dit niet meer en moet je er nog avondles oid voor volgen...

Dus als ik af studeer in het 6de jaar mag ik nog steeds niet zelf iets opstarten?
Hmm, is nogal vervelend,? hoe kan ik als 16 jarige het dan het beste aanpakken? Want Tot dan wachten is nogal lang vind ik Cool
MaximDJ    posted on 19-01-2010 16:18
Poster: Stefjuuh
Al moet er onder de 18 wel een ouder/verzorger/voogd whatever meetekenen..

Idd, die is verantwoordelijk voor degene waarvoor hij/zij getekend heeft.?
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 22:51
Ach ik denk dat ik nog eventjes zal moeten wachten dan ! Cool
djvir20    posted on 20-01-2010 18:50
Maar kan het je het niet zo doen dat je ouders dat diploma halen en zij zowat je ' manager' zijn ?

172 Users online: 14 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 16.301
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.675