Poster: Sandr
Als je heel veel werkt bij dezelfde werknemer kan het zijn dat dit verward gaat worden met een werknemer/werkgever relatie in plaats van een zelfstandige/opdrachtgever relatie.
Een VAR verklaring geeft hierover duidelijkheid.
Ik dacht dat het zo in elkaar stak, maar pin me hier niet op vast!
Poster: focus
Ja klopt ja, staat standaard 8 weken voor. Eerste keer dat ik 'm aanvroeg duurde 't geloof ik week of 5, maar ze haasten inderdaad niet daar...
Misschien slim voor de mensen die er vooralsnog nog nooit ??n hebben aangevraagd; toch voor de zekerheid even een VAR aanvragen, voor het geval je in een situatie komt zoals bijvoorbeeld Tomazos omschrijft, en de je er om vragen, want, sommige bedrijven gaan ermee akkoord als je zegt dat je hem hebt aangevraagd, maar ik heb ook al opdrachtgevers waarvoor ik werk die gewoon simpelweg niet met je in zee gaan wanneer je hem niet meteen voor de dag kunt halen. Het is voor hun ook gewoon een soort van veiligheidje wat ze achter de hand hebben, en uiteraard voor jouzelf ook. Dat zou zonde zijn, toch!
En geloof me, er zijn tegenwoordig genoeg bedrijven die echt gewoon geen akkoord sluiten voor ze hun kopie van jou VAR in handen hebben (Helaas door ervaring achter moeten komen hier). Hoop in jou geval niet Tomazos? Maar in elk geval misschien een goeie tip voor andere leden; vooral dit even regelen. Het is niet veel werk, kost niets, en kan je misschien een tegenslag besparen!
Poster: Dj_Fantasy
Ik snap het wel, maar niet veel mensen lezen dan ook de algemeen voorwaarden.
Vraag me af hoeveel mensen die hier gear online koopt ook daadwerkelijk de algemene verkoopsvoorwaarden leest voordat ze iets bestellen.
Poster: Dj_Fantasy
@ Maximdj:Hoop dat je weet dat je met mails niet veel bent op een rechtszaak. Want met mails kan worden geknoeid!!
Poster: CopainsDeluxe
Tot slot ben ik nog maar 16 jaar eigenlijk..
Poster: CopainsDeluxetot over een paar jaar kreeg je dat attest bij je diploma economie... maar sinds enkele jaren is dit niet meer en moet je er nog avondles oid voor volgen...
Daar hebben onze noorderburen dan weer een SERIEUS voordeel in !
Helaas moet ik nog even wachten dan!
Poster: MaximDJ
Hier niet. Geen diploma's nodig, en leeftijd vrij. Vrijemarkteconomie h?, je kan hier bijna alles doen en laten wat je wil
Poster: jannickv
tot over een paar jaar kreeg je dat attest bij je diploma economie... maar sinds enkele jaren is dit niet meer en moet je er nog avondles oid voor volgen...
Poster: Stefjuuh
Al moet er onder de 18 wel een ouder/verzorger/voogd whatever meetekenen..