concurrentie (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 11-01-2010 15:32
wat ik me weleens afvraag hoe het bij andere zit met vijandelijke concurrentie??

maken andere dj's jou carriere of avond zuur?
of iets anders?
op welke manier?

door bijvoorbeeld Alle grote hitjes voor jou te draaienHappy, laughing
alles wat jou bemoeilijkt in het ding wat je doet

vertel eens!,

edit:
idee van roov: Hoe ga je het tegen? Hoe zorg je dat jij je beter presenteert dan de concurent?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 11-01-2010 @ 22:20:49 (36%)

What do you think about concurrentie ??

Vote :   

LilQuint    posted on 11-01-2010 20:33
Poster: DJJS
Het is hier zo uitgestorven dat ik niet eens een concurent heb.

En ook geen plaatsen om te draaien Cool

Maat.
Woon 10 min. van valkenswaard af.
En moet in de zomer veel draaien.
nu ong. om de maand ofzo.
gewoon goede reclame maken voor je .?
Visite kaartjes laten maken bij vistaprint ofzo.
En altijd mee nemen.
Je weet maar nooit waneer je ze nodig hebt.
Zo zijn er al veel dingen voor mij geregeld.
Stonden 2 mensen tegen elkaar te praten : Ik heb over 2 weken een feest maar ik heb nog geen DJ.
Duw je gewoon effe een visite kaartje in zijn hand.
Mathiz    posted on 11-01-2010 20:43
grave boys !!!
Stephanie    posted on 11-01-2010 20:49
Poster: Tomazos
door bijvoorbeeld Alle grote hitjes voor jou te draaienHappy, laughing

Maak het met de tour van TMF regelmatig mee dat degene die voor je draait (meestal de huis-dj) wanhopig alle hitjes er door heen jast. Beetje jammer wel, maar het zal wel een soort van verdedigings-mechanisme zijn. Iets van kijk eens wie hier de vloer vol krijgt. Platen draaien die ze normaal gesproken zo vroeg op de avond nooit zouden draaien er vlug doorheen schieten.

Kan er zelf wel mee omgaan en draai de hits verspreid over de avond nog een keer, maar dan met video of in een remix. Zorg er wel altijd voor dat ik een goede openingsplaat heb waarvan ik weet dat de zaal na 30 seconden al staat mee te bleren. Soort van mijn wraak....en raar genoeg lukt dat bijna altijd Winking my eye
User edit by Stephanie on 11-01-2010 @ 20:49:38 (1%)
main    posted on 11-01-2010 20:51
Poster: Stephanie

Maak het met de tour van TMF regelmatig mee dat degene die voor je draait (meestal de huis-dj) wanhopig alle hitjes er door heen jast. Beetje jammer wel, maar het zal wel een soort van verdedigings-mechanisme zijn. Iets van kijk eens wie hier de vloer vol krijgt. Platen draaien die ze normaal gesproken zo vroeg op de avond nooit zouden draaien er vlug doorheen schieten.

Kan er zelf wel mee omgaan en draai de hits verspreid over de avond nog een keer, maar dan met video of in een remix. Zorg er wel altijd voor dat ik een goede openingsplaat heb waarvan ik weet dat de zaal na 30 seconden al staat mee te bleren. Soort van mijn wraak....en raar genoeg lukt dat bijna altijd Winking my eye

vind ik ook wel terecht, maar toch snap ik niet waarom sommige dj's alleen maar hits achter elkaar draaien.. dat werkt toch niet?
Stephanie    posted on 11-01-2010 20:57
Poster: main
maar toch snap ik niet waarom sommige dj's alleen maar hits achter elkaar draaien.. dat werkt toch niet?

Korte termijn denken.....kan een half uurtje heel erg leuk gaan. Daarna gaat je publiek het vervelen en/of loop je vast. Draaien blijft mijn inziens een kwestie van opbouwen, knallen, en daarna bewust weer een beetje afbreken om daarna weer te gaan opbouwen. En dat ritlme een aantal keer te herhalen.
Tomazos    posted on 11-01-2010 22:24

*vriendelijke sarcasme mode* nee tochCoolCool..
was volgens mij ook het 1e wat ik zei toen we aan het opbouwen waren..
"zo die durft.. sexy bitch, i got a feeling, hotel room service, en calle ocho draaien zo vroeg van de avond"

maja..
toen het afgelopen was, was het ook erg snel leeg
dus denk dat het publiek weinig van zijn hitjes gemerkt heeft en hij even door een meid op ze plek gezet is.
User edit by Tomazos on 11-01-2010 @ 22:27:56 (23%)
TheHunter    posted on 11-01-2010 22:39

Korte termijn denken.....kan een half uurtje heel erg leuk gaan. Daarna gaat je publiek het vervelen en/of loop je vast. Draaien blijft mijn inziens een kwestie van opbouwen, knallen, en daarna bewust weer een beetje afbreken om daarna weer te gaan opbouwen. En dat ritlme een aantal keer te herhalen.

Vooral ook van toepassing op een publiek van kleinere omvang, mensen kunnen niet de hele avond knallen/loss gaan, er moet ook een beetje rust tussen zitten.
Tomazos    posted on 11-01-2010 22:50
ik zelf heb weinig last van concurrentie..

in de grote discotheken helpen we elkaar.. zijn de residents vriendjes van elkaar.. omdat je samen elke week moet presteren.. als de ene week slecht is.. dan merk je dat de week erop.

verder hier in de regio..

ik woon in de 'kop van nh' dat is amsterdam en hoger..
en hier zijn maar een Paar populaire discotheken.. dus ook maar plek voor een Paar dj's..

het groepje van deze jongens is erg klein die elke week bezet is. in 1 van deze discotheken.. is eigelijk een vast groepje dat rouleerd.. daar zit ik ook bij.

wij gaan gewoon samen gezellig naar de horecava.. of andere uitjes,
en proberen elkaar ook te helpen zodat we elkaars agenda lekker opvullen..

zonder dit soort connecties ben je nergens!

met de hele house/minimal scene heb ik weinig te maken hier..
jongens kennen mij, ik ken hun.. we laten ieder ze ding doen..
groeten elkaar.. en that's it.

er is 1 oudere jongen die het bij ons verpest heeft (bij mij en dit groepje.. geld lenen niet terug betalen/slecht praten enzo), en die heeft het wat rustiger nu.. omdat alle plekken hier gewoon bezet zijn.. door een groep die elkaar wel mag en helpt..

zo werkt dat.. geven en nemen..

1 van die jongens heeft mij laten invallen bij een nieuwe discotheek.. dat beviel goed en draai ik nu vaker..
in
ruil daarvoor draait hij nu door mij bij de Zenith.. als hij in zenith
draait.. en ik ben daardoor vrij draai ik in die discotheek waar hij
normaal draait.. en andersom

heb het idee alsof het in andere scenes wat minder vriendelijk gaat.. wat ik dan van een maatje van me allemaal hoor wat echt een TOP producer is.. die maakt weleens exclusieve vette proffesionele edit's/mashups.. in ruil voor dat hij dan een keer op een house feest mag draaien.. wat hij ook echt vet doet.. hij is nu onze resident op dat house feest (die ik samen met vriend van me organiseer en elke maand uitverkocht is.. kan er zelf niet altijd bij zijn)

MET ARROGANTIE KOM JE NERGENS!
User edit by Tomazos on 12-01-2010 @ 19:13:15 (32%)
ArCee    posted on 11-01-2010 23:46
Ik kan wel merken in vergelijking met de tijd dat ik nog intensief draaide, zo rond 1988 tot ongeveer 1995 dat de dingen anders zijn geworden.
-Veel egootjes die al snel denken dat ze het helemaal zijn.
-Deejays die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
-Erg veel dikdoenerij bij sommige.
-Gelukkig zijn er ook nog erg veel "gewone" mensen bij die gewoon lekker bezig zijn en waarderen als je er voor hun bent en jij hun support.

Nu is het natuurlijk zo dat er momenteel veel meer mensen bezig zijn met muziek en veelk meer mensen proberen van muziek hun leven te maken, terwijl dat maar weinige is weg gelegt. In mijn tijd was dat veel minder, waren de deejays en de muziekanten nog wat meer apart van elkaar. Hij maakte het, ik draaide het, zo simpel was het, de 2 dingen waren minder met elkaar verweven. Dat is wel een wezelijk verschil. Belangen zijn natuurlijk ook vele malen groter en de pc heeft de dingen helemaal anders gemaakt.
Ik merk het den lijve op TFM hoe sommige zijn, met je spreken, denken etc. De 1 doet uit de hoogte, de ander doet heel normaal en gedreven. Dat verschil merk je snel genoeg en uiteindelijk kom je in een luxe positie dat je mensen daarop mag en kunt aanspreken. Die luxe heb ik mijzelf in ieder geval gegeven!?De 1 accepteerd dat, de ander niet en die gaat maar lekker naar het volgende station toe die dat geen probleem vind.
Of je nou 100 platen gemaakt hebt, al 250 shows op een station hebt gedraait en op 500 feesten hebt gestaan, lekker normaal blijven doen, we zijn uiteindelijk allemaal mensen die allemaal voor de muziek gaan en op een geven moment hebben we elkaar allemaal een keer nodig, op wat voor manier dan ook!! Peace & respect!!
Roov    posted on 11-01-2010 23:51
Mooi gezegd Rene!Happy, laughing
Snoey    posted on 12-01-2010 02:07
Concurrentie? We weten allemaal wat het is, en het is het geen waar we allemaal voor vrezen.

Voor mij geld dan ook de vraag: hoe word ik concurrent, en hoe overwin ik concurrentie?

Bij de eerste vraag, en ik terug kijk naar mijn cariere (nu 3 jaar achter elkaar elk weekend kunnen draaien), is concurrent worden moeilijk. Je hebt de ervaring nog niet die andere dj's wel hebben, nou werkte mijn jonge leetijd (16) voor die tijd ook niet echt mee. ??

Het komt er op neer dat je als bedroom dj alle dingen die je kan pakken moet pakken. En dat je hard moet werken om veel disciplines te beheersen. Niet alleen leren draaien, maar ook het geen kunnen bieden dat dat op dat moment gevraagd wordt. Je eigen principes en wensen aan de kant schuiven om aan die vraag te kunnen voldoen. En dan ook nog eens zorgen dat iedereen weet dat je dj bent en zorgen dat je overal op de hoogte bent van wat er in de horeca gebeurt. En dat blijven volhouden tot je een keer succes hebt, waar je van blijft proviteren.

Nu heb ik wel ervaring in mijn vak en ben ik inmiddels gegroeid als Dj. Vooral afgelopen jaar heb ik de vruchten geplukt van het werk dat ik verricht hebt. Om door te groeien moet je op het juiste moment zijn op de juiste plek met de juiste mensen. Maar dan moet je er wel klaar voor zijn!
Je zal dus moeten weten waar je sterktes en zwaktes liggen en elke dag bezig moeten zijn met het verbeteren van je vak en zul je tergelijkertijd open moeten staan voor nieuwe trends of andere wensen van de vragende partij.?

Jij moet de dj zijn die ergens komt en een gigantische indruk achterlaat, en niet de andere dj's. Maar je moet voorkomen dat mensen een hekel aan je krijgen, en mensen moeten achter je staan als je iets als dj wilt. Je persoonlijkheid, instelling en ambitie zijn dus ook doorslag gevent voor succes.?

Verder kan ik overweg met veel dj's en ik gun iedereen een succesvolle cari?re.?

Echter hanteer ik wel een aantal principes dat ik beschouw als een vorm van protectionisme:

1. Ik draai mijn setjes alleen, ik nodig dus nooit dj's uit om met mij b2b te draaien. Als een dj slechter dan mij draait vind ik het vervelend. Maar als die dj beter dan mij draait, vind ik het nog veel vervelender.?

2. Ik vertel nooit waar ik mijn muziek vandaan haal of waar ik die ene exclusieve remix vandaan heb. Wil je voorkomen dat je set verpest wordt door een dj die de hitjes gaat draaien, moet jij zorgen dat daar niet de dupe van wordt. Als ik mijn exclusieve tracks zomaar weg geef, zijn ze niet meer exclusief en kunnen ze op internet belanden. Die dj voor jou kan het dus ook gaan draaien. Daarnaast wil ik dat mensen ook voor mij terug komen naar een tent of feest, vanwege mijn muziek keuze. Draai je alle standaard dingetjes, dan val je ook niet op tussen de andere dj's.

www.soundcloud.com/ten-hooven
Flexii    posted on 12-01-2010 11:45
Ik heb dj's hier in de buurt, maten van me, waarmee ik het goed kan vinden 'ik doe wat voor jou, jij doet wat voor mij' is en blijft een van de belangrijkste elementen wil je hogerop komen vind ik.

Ik heb ook dj's hier in de buurt die ik wel kan schieten, als ze horen wat je vraagt gaan ze die mensen benaderen met een lagere prijs, dat is natuurlijk wel een goede marktstrategie maar niet bepaald collegiaal cq respectvol.

Ik laat iedereen in zijn waarde of je nu hiphop, allround of house dj bent. Iedereen moet hard werken om te komen waar hij wil cq waar hij is gekomen (al hebben sommige iets meer geluk met connecties dan de andere, maar dat terzijde)

Wel heb ik een hekel aan van die meestal jongere gasten (15,16) die van paps een dikke pioneer vloot krijgen en meteen menen dat ze Armin zijn.
nils7    posted on 12-01-2010 12:08
Ik merk wel hoe verder ik kom hoe collegialer er wordt om gegaan met elkaar.
Vooral elkaar aan te vullen, wat ik nu merk (ook met gast DJ's, die je wel degelijk willen helpen)

Ook in mijn residenties zie ik de DJ's niet als concurrenten (maar zijn ze inprincipe wel natuurlijk), wel een oud collega omdat ik het gevoel heb dat hij de boel een beetje loopt te neppen (meneertje had al met de 2000's gedraait een jaar geleden, hij zou mij een gig regelen in eindhoven, hij zou een feestje organiseren in Januari waar ik kon draaien, en hij draait de gehele week door maar hij kan altijd komen stappen oohw jah en hij draait in de time out zegt ie dus iemand die daar eens geregeld komt Winking my eye)
Tjah of hij dan echt concurrentie is, wellicht dat ie het zou willen, want hij zou maar al te graag terug willen bij ons in de club (maar dat mag ie niet omdat ie ontslagen is)

Zo vertelde een maat van mij dat een lokale DJ/producer hier nogal arrogant want en toevallig zover is gekomen door de juiste mensen te kennen.?
Terwijl die DJ/Producer met mij weer wel helpt en ik totaal geen arrogantie van m merk!
Hierdoor heeft die maat van mij het wel verpest bij mij!
Ging diezelfde maat weg in het kroegje waar ik altijd kwam feesten, kon verrassend genoeg zijn plaats innemen.?
Kwam die een paar weken later aankakken dat meneertje gesolliciteerd had bij Kerkplein in Breda heheh!
Hij had meteen een andere "hippe" kleding stijl (iets wat hem niet staat want zo kleedt hij zich nooit).
Maar hij heeft er nooit gedraait... wel apart hehehe!
Poster:?TheHunter
Poster:?Stephanie

Vooral ook van toepassing op een publiek van kleinere omvang, mensen kunnen niet de hele avond knallen/loss gaan, er moet ook een beetje rust tussen zitten.

Daarom raad ik een residentie aan, bij beginners, er is geen kunst aan om een uur tijd alle leuke tracks te mixen. Maar het volk 4 uur lang bezig houden is een stuk lastiger!
Ik zelf heb daar wel een truuk voor hoe dat redelijk werkt Happy, laughing (even voor de concurrentie Winking my eye : gewoon genres om de 3 a 4 tracks afwisselen, maar het is dan wel de kunst om genres te kiezen die elkaar liggen en niet van de hak op de tak te springen (althans niet al te veel)).
En als je als resident wel op feestjes mag komen opdraven dan maakt het je niet uit of je aan het begin van de avond staat, midden of op het eind want de ervaring heb je dan wel om er iets leuks van te brouwen Happy, laughing
User edit by nils7 on 12-01-2010 @ 12:23:30 (100%)
PaulBrugel    posted on 12-01-2010 12:18
Ik vind zelf dat je hier niet op moet richten, doe je eigen ding. Ik zie niemand als concurrent, maar als collega. En je helpt elkaar. Het is vaak een qwestie van gunnen, en voor wat hoort wat. En ik belazer niemand, en ben eerlijk, recht door zee. En daar kom je in mijn ogen ver mee. Natuurlijk heb je van die elleboog DJ's die denken dat ze het gemaakt hebben in het leven maar daar wil ik liever geen energie in steken. Ik irriteer me daar wel aan, maar joh dat soort mensen komen niet ver. Die krijgen zelf de deksel op hun neus.

Geniet lekker van je muziek, doe je ding en respecteer elkaar Cool
Snoey    posted on 12-01-2010 16:34
Poster: Flexii
Ik heb dj's hier in de buurt, maten van me, waarmee ik het goed kan vinden 'ik doe wat voor jou, jij doet wat voor mij' is en blijft een van de belangrijkste elementen wil je hogerop komen vind ik.

Ben ik niet mee eens, op dat nivo.?

Elke dj kan solliciteren bij een horeca zaak, mocht zo'n dj nou net wel een vlotte babbel hebben en op zijn proef avond de zaal wegblazen en een record omzet draaien, wedden dat hij erbij komt. Dan heeft hij of zij echt geen hulp nodig van een stel dj's die daar bekend zijn. Niet arrogant bedoelt, maar wel 8 van de 10 keer waar.

Hard werken en je aan blijven passen aan de vraag, en tegelijkertijd kunnen onderscheiden van de rest, zorgt ervoor dat je het niet aflegt tegen de concurrenten.?

Naarmate je bekender wordt, en je er echt werk van gemaakt heb, dan gaan je netwerk en onderlinge contacten een belangrijke rol spelen. Want op dat nivo zijn alle dj's goed en wordt het een kwestie van geluk en gunnen.
User edit by Snoey on 12-01-2010 @ 16:38:33 (50%)
Tomazos    posted on 12-01-2010 16:44
Poster: Snoey
Naarmate je bekender wordt, en je er echt werk van gemaakt heb, dan gaan je netwerk en onderlinge contacten een belangrijke rol spelen. Want op dat nivo zijn alle dj's goed en wordt het een kwestie van geluk en gunnen.

Cool
main    posted on 12-01-2010 16:50
als je niveau dan ook nog met EAU typt is t ook ECHT op niveau..

+ zonder connecties kun je niet groot worden, waarom zou je niks aan connecties hebben als je klein bent?
ik vind t een beetje egotripperij als je t mij vraagt.. alsof dj's op 'niveau' meer connecties verdienen..
User edit by main on 12-01-2010 @ 16:54:49 (100%)
XMatiC    posted on 12-01-2010 17:07
Ik vind de andere dj's gewoon vrienden ,

Je kan samen met hun draaien , lol maken , lachen met elkaars fouten , gewoon plezier hebben Winking my eye
Anderzijds kan je ook zeggen van "Mann dat was een slechte overgang .. phhff"
Maar zo ben ik niet , zolang het volk zich amuseert ben je goed bezig Winking my eye

Ik zie ze als vrienden Winking my eye
& zoals flexii ook zegt Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 12-01-2010 @ 17:08:13 (9%)
Snoey    posted on 12-01-2010 18:02
Poster: main
als je niveau dan ook nog met EAU typt is t ook ECHT op niveau..

+ zonder connecties kun je niet groot worden, waarom zou je niks aan connecties hebben als je klein bent?
ik vind t een beetje egotripperij als je t mij vraagt.. alsof dj's op 'niveau' meer connecties verdienen..

Formeel is het inderdaad niveau, informeel wordt nivo, net als kado geaccepteerd.

Als beginner kan je nog zoveel connecties hebben, maar als jij niet kan draaien of voldoen aan de vraag, zul je het daarmee niet winnen van de concurrenten in jou omgeving.?

En daarbij, hoe kom je aan serieuze contacten als beginnende dj, wanneer je nog geen ervaring hebt? Waarom zou zo iemand daar aan tijd besteden, terwijl er zat dj's zijn die wel ervaring hebben. Denk je dat zij de tijd hebben om energie te steken om een beginnende dj op te leiden??

Dan stel ik gelijk de vraag: draai jij minimaal 1 keer in de week voor een opdrachtgever?

Ik was toen ik begon trance Dj, draaide alleen trance vinyls. Stond alleen op me slaapkamer te draaien en af en toe een drive in showtje voor een verjaardag of een hockey feestje hier in het dorp.?

Dat is niet erg, ik heb daardoor wel goed leren beatmatchen van al die uurtjes op de slaapkamer. Verder ben ik wel alles gaan doen wat mij toen verder kon helpen, mits ik mij aanpaste de eisen van de opdrachtgevers.?

Verder heb ik veel beloftes aangehoord en veel verhalen van mensen moeten aanhoren wat ze wel niet met mij van plan zijn en wat ze wel niet kunnen regelen. 9 van de 10 keer is het bullshit!?

Na 2 en half jaar minimaal 2 keer in de week draaien, hab ik alles ontwikkelt, waar ik toen als 15 jarige trance dj tekort aan schoot, en ben ik gaan zoeken naar een manier om ergens goed op te vallen.?
Dit heb ik gedaan via een contest, die waar ik in de finale terecht kwam en gewonnen heb, daar heb ik mensen leren kennen die mij wel konden gebruiken. Zo ben ik via via en zonder moeite in een goed lopende tent op het Rembrandt plein terecht gekomen. En kon ik stoppen met mijn voormalige residentie in Zandvoort.

Zo kon ik eerst nergens aan de slag, nu ligt het werk voor het oprapen. Enige gevaar dat nu om de hoek komt kijken, is dat ik blijf hangen in dezelfde soort tentjes en ik niet door groei. Nu leer ik in Amsterdam en Bloemendaal veel mensen kennen, die organisatoren zijn van bekende feesten. Deze mensen kunnen in de toekomst hopelijk wel wat betekenen voor een betere carriere.?

Jij noemt het egotripperij, ik spreek uit ervaring. En natuurlijk zijn er uitzonderlijke gevallen, maar ga je daar op inzetten? Nee toch! ?

Dj's op nivo hebben meer te bieden en zijn meer afhankelijk van connecties, omdat de concurrentie in dat segment veel hoger is en het aantal plaatsen een stuk kleiner.?

Dus nee het is niet arrogant, maar zo werkt het. Het is een harde wereld waar je het ene moment niet meer kapot kan, en het andere moment zonder werk zit. En slechts enkele halen het top segment en kunnen hun leven lang er goed van leven. ?

Tomazos    posted on 12-01-2010 19:10
maak jezelf.. laat je niet maken

als je alleen maar afhankelijk bent van andere mensen dan ben je nergens als die mensen de 'stekker' uit je trekken. (klein voorbeeld hiervan is kenneth g.. waar nope=dope zo in loopt te pompen.. als nope is dope de stekker uit hem trekt hoor je weinig tot niks meer van hem.. in tegenstelling tot bijv een vato die zijn eigen handels merk heeft opgebouwd)

word niet 'groot' in je hoofd, blijf jezelf..
durf jezelf aan te passen, en ik kom vaak jeugdige house dj's tegen die hebben een ego van: ik bepaal zelf wat ik draai.. en pas me niet aan.

zo werkt het niet!,

ben een jaar lang resident geweest bij hollywood, ben zelf weg gegaan omdat ik naar spanje ging. en ook niet terug gegaan nadat het gevraagd werd.
puur omdat het dj beleid daar voor mij niet goed voelde. ik ga hier geen negatieve dingen over zeggen want ik heb er ook HEEL veel geleerd.. heb daar dingen geleerd van mensen wat nu sterke punten van me zijn die andere niet of minder beheersen.

in de zomer een groot festival tussendoor nu dan resident bij de zenith.. en het is dan niet de best lopende tent van NL, maar wel de grootste.. en ik kan er volledig me eigen ding doen, ik voel me er 'thuis' en niet op me vingers gekeken en je kan er een lolletje maken.

en er is geen arrogantie in het bestuur, het is leuk om het elke keer drukker te zien worden daar nu we de muziek daar veranderd hebben, waarvoor ik ook ben aangenomen om die muziek daar te draaien.. en ze doen ook heel veel met ideeen van ons resident dj team..en dat van andere collega's en dit alles werkt zooooo heerlijk..

je moet er Samen wat van maken, anders werkt het niet
zoals ik al zei.. het voelt als je 'thuis' en dat moet je zoeken, en of je dat doet in een tent van 100 man, of in een tent zoals zenith van 7800. dat maakt geen fuck uit!

het andere moment sta je in zo'n tent.. het andere moment in een bruin cafe voor carnaval gasten te draaien.. word niet arrogant in je doen en laten omdat je 'dj' bent..

ik heb veel goeie jongens zien vallen vanwege hun arrogantie, omdat andere mensen geen ene f*ck om hun gaven vanwege hun haantjes gedrag, (ik boek een beginnende dj ook geen 2e keer als hij moeilijk doet omdat hij pepsi krijgt ipv coca cola)

onthoud dit.. voor alle mensen die beginnen en al wat verder zijn: Wees ALTIJD jezelf, en laat ook intresse in andere tonen.

ik merk wel nu ik steeds hoger kom, dat het wel allemaal wat vriendelijker gaat.. gaan proffessioneler met elkaar om en hebben elkaar minder te bewijzen.. tuurlijk, toen ik 15 was wilde ik ook koste wat kost op het schoolfeest draaien, en dan gun je het je klasgenootje niet..

maarja, heeft ook beetje met leeftijd te maken denk ik..

zit ook weleens bij mensen op de bank.. die in een totaal andere genre zitten, en dan zitten er soms dj's bij die in een ander genre zitten, gaan ze met beetje grootpraat vertellen wat ze wel allemaal niet bereikt hebben enzo.. om jou even op je plekje te zetten,

dan hou ik lekker me mond en laat ik ze lekker lullen en denk ik bij mezelf: probeer eerst maar even lekker je agenda elke week vol te houden, ipv 'weleens te draaien' zoals ze dan zelf zeggen.
vreemde dj's die daar op de bank zitten en echt intresse in elkaar tonen in hetgeen wat je doet.. kan ik dan wel een hele avond mee door babbelen

die zijn er dan gelukkig ook nog,
ArCee    posted on 13-01-2010 10:19
Poster: Snoey

2. Ik vertel nooit waar ik mijn muziek vandaan haal of waar ik die ene exclusieve remix vandaan heb. Wil je voorkomen dat je set verpest wordt door een dj die de hitjes gaat draaien, moet jij zorgen dat daar niet de dupe van wordt. Als ik mijn exclusieve tracks zomaar weg geef, zijn ze niet meer exclusief en kunnen ze op internet belanden. Die dj voor jou kan het dus ook gaan draaien. Daarnaast wil ik dat mensen ook voor mij terug komen naar een tent of feest, vanwege mijn muziek keuze. Draai je alle standaard dingetjes, dan val je ook niet op tussen de andere dj's.

Grappig, dat deed ik vroeger ook. Met vinyls, alle labels afdekken met stickertjes etc. Op mijn huidige leeftijd maakt me dat niet veel meer uit. Ik zet alles in me track list, en nooit geen ID - ID meer, en als mensen een track horen en vragen, wat is dat, schrijf ik het zo voor je op. Cool
Ach, dingen veranderen Cool
Jorrit    posted on 13-01-2010 10:30
Ach ja, zo werkt het ook helemaal niet. Het is een markt van gunnen en gegund worden, zoals Tomazos post. Zodra een promoter met je praat zonder dat je weet dat hij een promoter is, en je begint moeilijk te doen over de titels van je muziekjes, kan je die boeking wel op je buik schrijven.

Over het algemeen eigenlijk geen slechte ervaringen met collega's, zelfs de grote jongens in het house-wereldje zijn vaak hele vriendelijke gasten.
Ik stoor me de laatste tijd wel eens aan DJ's van 16-18 jaar die zichzelf de wereld vinden. Maak het de laatste tijd net wat te vaak mee dat ik een talentje benader om te komen draaien op een van m'n feesten, en dat ik dan een mailtje terugkrijg met een fee waar je niet goed van wordt.

This is an old Topic

No new postings for 5.718 days.
 Post CommentThat would be 190.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

244 Users online: 126 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 170.813
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.728

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use