Voor 't eerst een vraag op 't producers forum.
Ben namelijk opzoek naar hetvolgende, zo simpel mogelijk omschreven...
Een programma waarmee ik stukken van verschillende tracks kan samenvoegen, tot een complete track.
Volgens mij zitten we dan bij 'n mash-up achtig iets...
Wil dan ook wel kunnen knippen en plakken in de individuele tracks, zodat ik bijvoorbeeld een stuk vocal of refrein zeg maar,
meerdere keren kan laten terugkomen, andere gedeeltes weglaten, je zal 't idee begrijpen.
Daarnaast moeten ze wel synchroon lopen kwa BPM, en, het master volume uiteindelijk niet in de clip gooien als de basslines van twee tracks samenvallen, of juist zachter klinkt als er maar ??n bassline overblijft.

Sorry niet zo goed maar een voorbeeldje in Paint gemaakt

...
'Vroegah' speelde ik weleens met cooledit pro, waarmee het knippen en plakken wel gaat, maar tracks samenvoegen en BPM en volumes aanpassen vergt wel ff een beter programma, en ik meende zelf na hier op 't forum te hebben gezocht bij 'iets' van Ableton uit te komen.
Kunnen jullie mij uit de 'vraag' helpen, en bevestigen/aanraden wat hiervoor te nemen dat in elk geval boverstaande kan?
Oja, ben trouwens nest handig met software, maar absoluut beginnen met producer-stuff, dus liefst niet een programma wat bergen meer kan dan wat ik hiervoor nodig heb

. Liefst lekker intuitief en geen jarenlange voorstudie voor nodig, al begrijp ik ook dat dit niet 1 2 3 geklaard is, en dat is ook helemaal niet erg. ben bereid me te verdiepen erin!
Hardstikke bedankt vast Jongens! (en dames ook natuurlijk, sorry

!)