songs aanpassen;mashups maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 06-01-2010 22:49
Voor 't eerst een vraag op 't producers forum.
Ben namelijk opzoek naar hetvolgende, zo simpel mogelijk omschreven...

Een programma waarmee ik stukken van verschillende tracks kan samenvoegen, tot een complete track.
Volgens mij zitten we dan bij 'n mash-up achtig iets...
Wil dan ook wel kunnen knippen en plakken in de individuele tracks, zodat ik bijvoorbeeld een stuk vocal of refrein zeg maar,
meerdere keren kan laten terugkomen, andere gedeeltes weglaten, je zal 't idee begrijpen.
Daarnaast moeten ze wel synchroon lopen kwa BPM, en, het master volume uiteindelijk niet in de clip gooien als de basslines van twee tracks samenvallen, of juist zachter klinkt als er maar ??n bassline overblijft.

Sorry niet zo goed maar een voorbeeldje in Paint gemaakt Cool...

'Vroegah' speelde ik weleens met cooledit pro, waarmee het knippen en plakken wel gaat, maar tracks samenvoegen en BPM en volumes aanpassen vergt wel ff een beter programma, en ik meende zelf na hier op 't forum te hebben gezocht bij 'iets' van Ableton uit te komen.

Kunnen jullie mij uit de 'vraag' helpen, en bevestigen/aanraden wat hiervoor te nemen dat in elk geval boverstaande kan?

Oja, ben trouwens nest handig met software, maar absoluut beginnen met producer-stuff, dus liefst niet een programma wat bergen meer kan dan wat ik hiervoor nodig heb Winking my eye. Liefst lekker intuitief en geen jarenlange voorstudie voor nodig, al begrijp ik ook dat dit niet 1 2 3 geklaard is, en dat is ook helemaal niet erg. ben bereid me te verdiepen erin!

Hardstikke bedankt vast Jongens! (en dames ook natuurlijk, sorryWinking my eye!)
User edit by -Richard- on 06-01-2010 @ 22:58:31 (4%)

What do you think about songs aanpassen;mashups maken ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 06-01-2010 22:53
Ableton Live
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
-Richard-    posted on 06-01-2010 22:57
Thanks voor de snelle reacie djdoliviera!
Daarmee gaat dat dus inderdaad allemaal kunnen op 'n beetje begrijpelijke manierWinking my eye?
Had inderdaad al wat rondgezocht op DJR natuurlijk, maar wil me ff behouden voor 'n miskoop vandaar de vraag alsnog! Wil Trouwens (misschien vanzelfsprekend maar toch) uiteindelijk de gemaakte tracks dan branden om tijdens 'n gig te kunnen gebruiken, is de kwaliteit daan dan uiteindelijk goed genoeg voor denk je? Zal natuurlijk niet zo goed zijn als een volledig professioneel gemasterd iets ( ? ) maar dat 't een beetje netjes gaat klinken zeg maar...
Dolivieira    posted on 06-01-2010 22:59
Vergt wel wat traning maar het moet kunnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bootstrap    posted on 06-01-2010 23:02
Poster: focus
Thanks voor de snelle reacie djdoliviera!
Daarmee gaat dat dus inderdaad allemaal kunnen op 'n beetje begrijpelijke manierWinking my eye?
Had inderdaad al wat rondgezocht op DJR natuurlijk, maar wil me ff behouden voor 'n miskoop vandaar de vraag alsnog! Wil Trouwens (misschien vanzelfsprekend maar toch) uiteindelijk de gemaakte tracks dan branden om tijdens 'n gig te kunnen gebruiken, is de kwaliteit daan dan uiteindelijk goed genoeg voor denk je? Zal natuurlijk niet zo goed zijn als een volledig professioneel gemasterd iets ( ? ) maar dat 't een beetje netjes gaat klinken zeg maar...

Ik zou eerst maar eens demo software gaan proberen. Ableton heb je niet 1 2 3 onder de knie (hee dat rijmt Cool), dus ik zou het eerst maar eens proberen voordat je het koopt. Qua mastering moet het niet zo'n probleem zijn, omdat de tracks die je door elkaar gooit van zichzelf natuurlijk al gemasterd zijn. Je moet er wel op letten dat de volumes gelijk zijn.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
-Richard-    posted on 06-01-2010 23:06
Oke zal dan eerst eens de demo downloaden. Van de 'live' versie dan, niet de 'intro' ofzo...Cool?

En uh ja....netjes gerijmd hoor ookCool
Roov    posted on 07-01-2010 10:39
Ableton Live should do the job! Voor vragen kan je me altijd PMen of ff mijn MSN vragen Winking my eye
Ik denk dat ik je wel een eind op weg kan helpen!
Cyspoz    posted on 07-01-2010 11:09
Demo van Ableton werkt volledig op opslaan na. Dus mischien heb je ook wel geen volledige versie nodig als je al het werk in ??n opstart kan uitvoeren.
Gery    posted on 07-01-2010 11:42
met de demo kan je alles behalve opslaan en exporteren, dus als je iets maakt kan je het niet gebruiken, tenzij je het volledig zou spelen en ergens anders opnemen, maar dit werkt ook niet prettig.. al zijn daar natuurlijk ook oplossingen voor Winking my eye ?Ableton is idd je beste keuze, kijk eens op youtube, leer goed warpen en de rest is zoals met blokjes spelen Happy, laughing
DJ - Producer
nils7    posted on 07-01-2010 12:00
Iedere producer software kan dat wel (alhoewel ik nog steeds uit moet vogelen hoe ik beatmatch in Cubase)
Sandr    posted on 07-01-2010 14:01
Poster: nils7
Iedere producer software kan dat wel (alhoewel ik nog steeds uit moet vogelen hoe ik beatmatch in Cubase)

Gebruik de search ff.. heb hier ook al eens een topic over aangemaakt. Er zijn meerdere manieren (kan ze niet zo 1, 2, 3 opdreunen maar ze zijn er wel)

Alleen vind ik time warpen in Ableton een stuk makkelijker en duidelijker dan de cubase manieren!
Play that funky music white boy....
-Richard-    posted on 08-01-2010 00:11
Zal je topic eens proberen op te zoeken Sandr.
En ik geloof meteen dat de goeie producer pakketten dit allemaal wel zullen kunnen, maar zoek niet echt een pakket wat 1001 dingen kan waaronder dit, maar wat mij betreft een 'uitgekleed'stuk software t.o.v. zoiets wat gewoon goed volstaat om bovenstaande te maken. Dit puur om nog enigzins ze leerweg te kunnen beperkenWinking my eye.
Maargoed zoals aanbevolen zal ik ook zo snel mogelijk Ableton downloaden(de demo dan hoor).
Stagiar    posted on 08-01-2010 00:37
Poster: djdolivieira
Ableton Live

Snoey    posted on 08-01-2010 03:49
Ableton?

Waarom?

Je kan zoveel kanalen en sporen maken als je wilt.
Je kan de tracks los van elkaar importeren.
Je kan de tracks individueel op de juiste bpm warpen.?
Je kan elk track op een kanaal/spoor zetten en de gains kwa volume gelijk zetten.?
Je kan uit de tracks stukjes knippen en plakken.
Je kan per spoor oneindig veel effecten gebruiken. (niet alleen echo's en flangers, maar ook EQ3 bijv)

www.soundcloud.com/ten-hooven
borisdekloris2    posted on 08-01-2010 06:40
je hebt voor 99 Euri de Ableton lite versie , die kan het ook !!!

Watch youtube

succes
Stefjuuh    posted on 08-01-2010 16:06
Poster: Roov
Ableton Live should do the job! Voor vragen kan je me altijd PMen of ff mijn MSN vragen Winking my eye
Ik denk dat ik je wel een eind op weg kan helpen!

Voor mij geld hetzelfde!
Nood    posted on 08-01-2010 17:43
Ik zou mixmeister aanbevelen, die heeft een fantastische BPM analyze, ik heb gehoord dat ableton daar soms een beetje mist. En mixmeister is zeer makkelijk!
Kenai    posted on 08-01-2010 21:48
Ableton Live.

Ik werk ook nog steeds met cooledit. heerlijk programma Happy, laughing

Ableton maakt het matchen allemaal een stuk makkelijker en sneller.
En heeft nog steeds de vrijheid die ik met cooledit had.

mixmeister doet het redelijk. maar is meer om wat nummertjes aan elkaar te flanzen.
iig de workflow bevalt mij niet. ndoet niet wat ik wil. Ableton wel.

User edit by Kenai on 08-01-2010 @ 21:50:14 (78%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

334 Users online: 150 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 18.101
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.911.646