FearFM dood?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 01-01-2010 16:05
Weet iemand wat er met FearFM aan de hand is? FearFM is gewoon uit de lucht... http://www.fear.fm/

Greetz.
Gewoon.

What do you think about FearFM dood? ??

Vote :   
-FLoriZ-    posted on 01-01-2010 16:08
Ze stopten vanwege te weinig geld en geen mensen die wilden doneren.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
dp_    posted on 01-01-2010 16:11
Komt vooral door de metershoge kosten van Bumra/Stemra CoolMafia is het...
-FLoriZ-    posted on 01-01-2010 16:11
Poster: dp_
Komt vooral door de metershoge kosten van Bumra/Stemra CoolMafia is het...
  En toch blijven mensen Buma/Stemra geld geven. Stop daar dan ook mee, zijn ze zo weg!
niiicola    posted on 01-01-2010 16:12
Echt niet, als je geen geld geeft word je binnen een week uit de lucht gehaald!
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 01-01-2010 16:14
Poster: niiicola
Echt niet, als je geen geld geeft word je binnen een week uit de lucht gehaald!
  Wie het laatst lacht my friend, kijken hoelang ze het volhouden zonder inkomsten.
dp_    posted on 01-01-2010 16:20
Poster: -FLoriZ-
En toch blijven mensen Buma/Stemra geld geven. Stop daar dan ook mee, zijn ze zo weg!

Als je niet betaald krijg je een rechtszaak aan je broek, daarna moet je betalen...
MoXeGy    posted on 01-01-2010 16:58
ik geloof niet dat het ZOO super veel is gezien er genoeg andere stations zijn net zo groot als fearfm. en die kunnen zich ook boven water houden, ze vonden zich zelf overigens wel de bomb als ik hun activiteiten en plannen zag.

Wel jammer want het was een zeer bekende hardstyle radio.
User edit by MoXeGy on 01-01-2010 @ 16:59:11 (26%)
Prozei    posted on 01-01-2010 17:00
Poster: -FLoriZ-
Wie het laatst lacht my friend, kijken hoelang ze het volhouden zonder inkomsten.

volgens mij begrijp jij niet wat de buma stemra doet.
het geld wat de buma/stemra int gaat naar artiesten.
als de artiesten geen geld meer krijgen heb je geen muziek meer.
jij gaat later toch ook niet werken zonder geld te vangen.
helaas is regeling voor kleine radiozenders niet haalbaar.
en heeft dit fearfm de kop gekost.
-FLoriZ-    posted on 01-01-2010 17:04
Poster: Prozei

volgens mij begrijp jij niet wat de buma stemra doet.

het geld wat de buma/stemra int gaat naar artiesten.

als de artiesten geen geld meer krijgen heb je geen muziek meer.

jij gaat later toch ook niet werken zonder geld te vangen.

helaas is regeling voor kleine radiozenders niet haalbaar.

en heeft dit fearfm de kop gekost.
  Ik begrijp het uiteraard en het is ook eerlijk, maar ze vragen teveel naar mijn idee.
Basrose    posted on 01-01-2010 17:10

Deze mail kreeg ik even geleden.. ik denk dat dit duidelijk genoeg is Happy, laughing

Fear.FM stopt ermee op 1 januari 2010!Met pijn in het hart is er de afgelopen dagen besloten om een punt achter Fear.FM te zetten. Helaas blijft de donatie meter al een aantal weken vrijwel stilstaan wat betekend dat wij niet aan onze financi?le verplichtingen van het komende jaar kunnen voldoen. Zelfs doorgaan in een kleinere vorm was niet mogelijk aangezien hier minimaal 70% aan donaties voor nodig was.

Naast de donatie actie zijn wij ook actief bezig geweest om sponsors te vinden, dit heeft helaas ook niet mogen baten. Het is ons niet gelukt om een sponsor en/of partners te vinden die de kosten aan Fear.FM financieel konden ondersteunen. Buiten een paar kleine aanbiedingen na, die helaas niet toereikend waren om de kosten van Fear.FM te dekken.
Financi?le verplichtingenMet de bovenstaande uitkomst mogen wij concluderen dat een concept als Fear.FM, op een legale manier, geen financieel recht heeft van bestaan. Het financi?le gedeelte is juist zo belangrijk, veel mensen onderschatten helaas wat het kost om een radiostation als Fear.FM in de lucht te houden. Voornamelijk de kosten van de muziekrechten hebben Fear.FM de das omgedaan. De kosten hiervoor zijn zo extreem hoog dat een ?alternatief? station als Fear.FM geen recht van bestaan heeft. Met daarbij de vraag of de artiesten die wij draaien op Fear.FM hier 1 cent van ziet. En hoe nu verder?De site gaat op zwart, geen goed teken, Fear.FM gaat dood. Iedereen die betrokken is / was bij Fear.FM zal een nieuwe plek moeten zien te vinden. De luisteraar zal naar alternatieven moeten gaan zoeken.
Het grootste deel van de donaties zal gebruikt worden om Fear.FM af te sluiten (lopende contracten etc.). Verder willen wij, samen met jullie, zorgen voor een passelijke afsluiting. Op 30 december 2009 zullen wij met "Fear.FM Farewell" nog ??n keer doen waar wij goed in zijn, online radio maken.
Verder willen wij IEDEREEN, en wij gaan geen namen noemen, bedanken voor de steun en het vertrouwen in Fear.FM! Want het kan niet vaak genoeg gezegd worden, wij zijn wat wij zijn dankzij jullie!
Fear.FM FarewellMet "Fear.FM Farewell" willen wij al onze trouwe luisteraars en niet te vergeten de donateurs bedanken voor alle steun die wij de afgelopen jaren hebben gehad. Speciaal voor jullie zullen wij de Ekskuus te Valkenswaard om te toveren tot radio studio waar jullie allemaal bij mogen zijn.

Om onze laatste live uitzending tot een succes te maken hebben alle artiesten uitgenodigd die ons de laatste jaren een warm hart toegedragen hebben. De volgende artiesten zullen voor de laatste de LIVE uitzendingen van Fear.FM doen laten knallen (mits de extreme winterse temperaturen niet in de weg zitten):

B-Front
Darkraver
DizZorder
Dozer
Heatzone
Josh & Wesz
Low-E
Nosferatu
Pavo
The Pitcher
Zany

Verder zullen wellicht in de loop van komende week nog enkele artiesten worden toegevoegd aangezien er vast en zeker nog wel een surprise act aanwezig zal zijn. Uiteraard zal de show worden gepresenteerd dan niemand minder dan de 2-Dangerous-ones, Dozer en DizZorder. Wij hopen jullie dus allemaal te zien tijdens de laatste LIVE radio show op woensdag 30 december 2009 in de Ekskuus te Valkenswaard. De entree zal volledig gratis zijn maar let op want vol = vol.

Bij deze willen wij jullie namens de Fear.FM crew van harte bedanken voor alle steun die wij de afgelopen jaren hebben mogen ontvangen. Zonder jullie was Fear.FM nooit het Fear.FM geweest van vandaag de dag. Verder wensen wij jullie een fijne feestdagen en het beste voor 2010.

Bedankt!
ccc    posted on 01-01-2010 19:10
Yeah wel jammer. Ik deed altijd de top 40 downloaden, maar de radio zelf luisteren deed ik helaas niet.

Beetje raar dat ze zo snel ten onder gegaan. Ik geloof dat het eerste bericht eerste maand terug bekend werd?
User edit by ccc on 01-01-2010 @ 19:10:58 (6%)
ArCee    posted on 04-01-2010 11:19
Buma/Stemra is maar net aan een kleine 550 euro per jaar voor een online station hoor dat is best op te brengen.
De werkelijke centenpikkers zijn Sena. Die eisen een veelvoud aan vergoedingen in vergelijking met de Buma. Een online station in in het meest gunstige geval minimaal bijna 1600 euro per jaar kwijt aan Sena. ?

Aan de andere kant, het geld gaat ook weer deels terug naar de artiesten (zeggen ze) alhoewel ik nog nooit een artiest / deejay gesproken heb die ooit iets van beide organisaties gemerkt of gehoord heeft. Waarschijnlijk loopt het via de labels, en komt er een heel klein stukje terug naar de producer. Ooit eens iemand gesproken, producer die zei: Per verkochte track verdient hij 50 cent??
main    posted on 04-01-2010 11:31
voor 50 euro zou ik t zo doen, zou me vereerd voelen.
maar 50 cent gaat wel erg ver..
martijno    posted on 04-01-2010 11:32
Poster: ArCee

Aan de andere kant, het geld gaat ook weer deels terug naar de artiesten (zeggen ze) alhoewel ik nog nooit een artiest / deejay gesproken heb die ooit iets van beide organisaties gemerkt of gehoord heeft. Waarschijnlijk loopt het via de labels, en komt er een heel klein stukje terug naar de producer. Ooit eens iemand gesproken, producer die zei: Per verkochte track verdient hij 50 cent??

Het is inderdaad zo dat je als produceren weinig terug krijgt, vaak is dit rond de 23% van 1 track.
ArCee    posted on 07-01-2010 11:11
Poster: main
voor 50 euro zou ik t zo doen, zou me vereerd voelen.
maar 50 cent gaat wel erg ver..

Psies, 50 cent per VERKOCHTE track, dus alles wat illegaal word verkregen loop je mis, terwijl het dus al geen vetpot is.
Vroeger konn een dj redelijk binnen lopen met produceren, en draaien deed hij heel vaak ter promotie van zijn eigen werken en bekendheid opbouwen. Tegenwoordig is het andersom. Ze verdienen meer aan de optredens als aan de verkoop van tracks, maar promotioneel moeten ze het wel blijven doen.
User edit by ArCee on 07-01-2010 @ 11:12:08 (1%)
ccc    posted on 07-01-2010 11:18
Heeft iemand een idee waar Fear FM zijn hardstyle top 40 op deed baseren?
Deden zij dit zelf verzinnen?
walteur    posted on 07-01-2010 13:57
Poster: ccc

ik denk dat ze die zelf verzinden ja Happy, laughing
Basrose    posted on 07-01-2010 16:10
op verkoopcijfers kunnen ze het niet doen want ze hebben vaak tracks die net of nog niet gereleased waren.
dp_    posted on 07-01-2010 16:16
Poster: ccc

De grootste webshops maken altijd hun best verkopende platen bekent en met beetje natte vingerwerk Cool
Stefjuuh    posted on 07-01-2010 22:29
Poster: ArCee

Psies, 50 cent per VERKOCHTE track, dus alles wat illegaal word verkregen loop je mis, terwijl het dus al geen vetpot is.
Vroeger konn een dj redelijk binnen lopen met produceren, en draaien deed hij heel vaak ter promotie van zijn eigen werken en bekendheid opbouwen. Tegenwoordig is het andersom. Ze verdienen meer aan de optredens als aan de verkoop van tracks, maar promotioneel moeten ze het wel blijven doen.

En terecht...

(En daarmee bedoel ik dat ze gewoon moeten verdienen met optredens, niet dat ze ineens niks meer mogen verdienen met producen)
FML    posted on 07-01-2010 23:10
als je doorbreekt leverd het producen vast ook wel wat op
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

This is an old Topic

No new postings for 5.738 days.
 Post CommentThat would be 191.3 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 57 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 37.571
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.444.205