Dj gear importeren uit amerika (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dunky    posted on 09-12-2009 18:17
Ik vond dus in mijn zoektoch naar een goedkope dns1200 deze ebay link: **************************************************
Omgerekent een complete set voor 780 euro ongeveer incl verzending naar nederland, het is een geautoriseerde dealer dus alle garantie etc is geldig. Maar hoe zit het met de stroomvoorziening? Kwestie van andere voeding/voedingkabel of is het hele binnewerk er niet op gebouwd om op nederlandse stopcontacten te functioneren? De spullen zijn trouwens allemaal nieuw niet 2e hands. Opzich het proberen wel waard scheelt volgens mij een dikke 400 euro met bax-shop (en dat is de goedkoopste met de cd-spelers).

Het is tevens mijn aller eerste hardware, tot nu toe is het bij illegale virtual dj software gebleven.

Ik hoop dat die link zo mag blijven staan want ebay is naar mijn weten niet echt een webshop? Meer marktplaats achtig concept.
User edit by dunky on 10-12-2009 @ 11:52:09 (46%)

What do you think about Dj gear importeren uit amerika ??

Vote :   

Sjoewe    posted on 11-12-2009 23:15
Poster: sonik
?Het risico blijft voor de koper.

En voor de verkoper. De douane is de US controleert ook steekproefsgewijs de uitgaande zendingen. Als jij een CDJ verkoopt en op de pakbon staat een waarde van ?20,- dan zijn ze bij de douane heus ook niet achterlijk. Dus dan wordt de zaak gewoon uitgezocht, je verklaart immers het formulier 'naar waarheid' in te vullen. Daar staat in de US echt een fikse boete op.?
Plus dat je echt de sjaak bent als je pakket onderweg beschadigd of kwijt raakt. Dan krijg je vrolijk ?20,- van de verzekering.
Tja wat moet je doen. Gewoon accepteren dat sommige dingen hier duurder zijn dan elders.?
Robjer    posted on 12-12-2009 12:37
Poster: Lead
Gear voor de Amerikaanse markt kan anders zijn dan die voor de Europese markt. In veel gevallen is deze zeker anders. Gear voor de europese markt moet verplicht voorzien zijn van een CE keuring om het te mogen gebruiken. Gear voor de amerikaanse markt heeft deze keuring niet. Gebruik je je spullen buitenshuis en komt er brand door kortsluiting en de verzekering komt erachter kun je een probleem hebben.

Garantie kun je meestal niet claimen, hoeven importeurs zelfs niet eens te voldoen.

Voeding is anders, amerika werkt op 110V en europa op 220V.

Als alles goed gaat en heel blijft is het de moeite waard. Als er iets mis gaat kost het meer geld dan het oplevert. Ik zou het gewoon hier kopen zodat je achteraf geen gezeik hebt mocht er iets zijn.

Amerikaanse modellen:
Dus Amerikaanse modellen zouden bij voorbaat dan slechter zijn van kwaliteit?
Of zouden ze in america gewoon andere keuring voorwaarden en organisaties hebben?
Amerika is nu niet bepaald het makkelijkste land van de aansprakelijkheid.

Voeding:
Redelijk veel moderne apparatuur heeft een schakelbare voeding.
Heeft het apparaat dat niet, kun je gewoon een adapter hiervoor aanschaffen.

Garantie: [Deels oftopic]
Het verhaal van beter af zijn in NL i.v.m. garantie dat geloof ik allemaal wel... (not).

Een vriend van mij heeft in 2007, ?2 DVJ's in Nederland gekocht. (toen nog zon 3000,- per stuk en de datum staat op de spelers).
Altijd alleen thuis gebruikt.
5 weken geleden kreeg hij een error op 1 van de spelers.
Daarop met de machine naar de dealer.
Deze heeft hem door gestuurd naar Pioneer.
Na 4 weken eindelijk een reactie gehad.
1200,- reparatie kosten, voeding en printplaat defect.
En wat zegt Pioneer?
Geen garantie, omdat hij de factuur niet meer heeft.

Erg grappig, want geen factuur hebben zegt natuurlijk helemaal niets
Over de aard c.q. oorzaak van het probleem.

Maar ja we dwalen af...

Kortom, ik koop mijn spullen altijd in het buitenland (En dat is trouwens niet perse Amerika)
En het risico dat e.a. stuk gaat neem ik zelf wel.
Daar leg ik het prijsverschil wel voor apart, en spaar ik weer leuk geld voor nieuwe spullen?Smile?
User edit by Robjer on 12-12-2009 @ 12:39:38 (4%)
Victor    posted on 12-12-2009 18:10
Die adapters zetten onze 230 Volt wel om naar de 110 Volt die je Amerikaanse apparaat wil hebben, maar doen niks aan het verschil in frequentie (50 Hertz hier, 60 Hertz in Amerika). Sommige apparaten hebben daar niet zoveel moeite mee, andere wel. Garantie dat het lange tijd goed werkt zal niemand je kunnen geven.

Als je spullen in Amerika bestelt, accepteer dan (net als Robjer) dat als het stuk gaat je zelf voor de reparatiekosten opdraait. Niet hier huilie-huilie doen.
Ruse    posted on 13-12-2009 12:48
50 en 60 hertz maken niet zoveel verschil uit , das alleen bij bvb klokken dat de tijd sneller of trager vooruit gaat , zou normaal geen probleem moeten zijn
Ilja    posted on 13-12-2009 13:40
*Dus Amerikaanse modellen zouden bij voorbaat dan slechter zijn van kwaliteit?*
-
even uitleggen hoe japanse bedrijven hun producten in categorie zetten:
-
categorie 1: beste kwaliteid ( alleen voor Japan bestemd en wordt in Japan gemaakt )
categorie 2: goede kwaliteid ( alleen Noord-amerika bestemd )
categorie 3: redelijke kwaliteid ( bestemd voor de rest )
-
dat is nou de reden dat ik puur alleen spullen vanuit US of Japan haal.
-
even een kleine voorbeeld: ik had mijn eerste PSP hier gekocht, na 4 maanden moest ie al naar de reparatie. 2de heb in in Japan gekocht, en die werkt nog steeds zonder haperingen.
AdenFarleigh    posted on 13-12-2009 16:35
Het blijft een gerommel met de garantie.. Plus apparatuur dat gemaakt is voor 220V werkt ook beter op 220V. Iets met hogere spanning, weerstand, stroomsterkte blabla (ooit eens op school gehad, nu weer kwijt ^^ )
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Bootstrap    posted on 13-12-2009 16:46
Poster: Robjer
Je kunt prima in US kopen hoor. houd er wel rekening mee dat de kans bestaat dat je nog douane geld 6.7% en 19% BTW moet betalen.

Had ik ook met mijn flightcase.. Uiteindelijk meer aan verzendkosten en belastingen betaald dan dat het ding waard was. Maar hij was alleen in de US te krijgen en ik ben er nog steeds blij mee Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Estacy    posted on 13-12-2009 22:04
Poster: Ilja
categorie 1: beste kwaliteid ( alleen voor Japan bestemd en wordt in Japan gemaakt )

Mag jij mij uitleggen waarom mijn nederlandse PSP al verschillende vallen heeft overleefd, paar glaasjes frisdrank, schroevendraaiers en mijn lompheid met electronica.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Robjer    posted on 14-12-2009 17:51
Poster: Bootstrap
Had ik ook met mijn flightcase.. Uiteindelijk meer aan verzendkosten en belastingen betaald dan dat het ding waard was. Maar hij was alleen in de US te krijgen en ik ben er nog steeds blij mee Happy, laughing

Tja das dan minder.
Ik reken altijd wel ff door.
Het moet me natuurlijk geen geld MEER gaan kosten dan als ik de spullen om de hoek haal he.

Poster:Ilja
Mag jij mij uitleggen waarom mijn nederlandse PSP al verschillende vallen heeft overleefd, paar glaasjes frisdrank, schroevendraaiers en mijn lompheid met electronica.

Ik vraag me idd ook af of dat zo is.
Het zou namelijk betekenen dat men apparte fabriekslijnen opzet voor de verschillende landen/regios.
Dat is opzich duurder dan dat alles uit 1 fabriek komt., lijkt me.
User edit by Robjer on 14-12-2009 @ 17:52:50 (13%)
sonik    posted on 14-12-2009 19:56
Poster: Ilja
*Dus Amerikaanse modellen zouden bij voorbaat dan slechter zijn van kwaliteit?*

-

even uitleggen hoe japanse bedrijven hun producten in categorie zetten:

-

Bullshit natuurlijk. Een merk als Pioneer gaat echt geen onderscheid maken
in kwaliteit voor verschillende continenten

This is an old Topic

No new postings for 5.747 days.
 Post CommentThat would be 191.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

172 Users online: 85 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 101.031
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.447.809

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use