Poster: Bootstrap
VBR is varial bit rate, hoeft echt niet een vinyl rip te zijn. Ik kan zelf ook gewoon nummers converteren naar VBR. Neemt als het goed is minder ruimte in, omdat hij dan op stukken met weinig geluid ook een lage bitrate nodig heeft en gebruikt. In iTunes kun je gewoon zien of iets een VBR heeft of dat hij een CBR (constant bit rate) heeft.
Je weet ook dat CBR sneller laad in een CDJ dan VBR (in het geval bij een MP3 Disc)?
Wat je zegt over dat het geen vinyl rip hoeft te zijn klopt, ligt er maar net aan hoe iets word ge?xporteerd of geconverteerd. Ik heb Convert zelf ook verteld dat hij gewoon moet gaan luisteren of het een vinyl rip is of WEB. Hoor je gekraak of het starten van de motor dan weetje het sowieso

.
Een andere tip is om eens een vinyl rip te pakken en van dezelfde track de WEB versie. Luister eerst de vinyl en daarna de WEB, dan hoor je wel degelijk verschil.
Wat ik ook wel eens doe is vergelijken met mijn HDJ-2000 of in-ear headset, dan heb je het geluid directer op je oren.
Poster: Convert
Hoe kan je dat in Itunes zien want heb iTunes op me pc staan voor me iPod touch.
Track --> Rechtsklik --> Info Tonen